  • 11. Data: 2013-08-22 13:47:27
    Temat: Re: Użyczenie części mieszkania ne sied=?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP2VtbGl4SmtnWm1seWJYa2djSEo2WlhvZ2IzTnZZc1NaSUhvZ1M=?==?UTF-8?B?VWtnWjNKMWNIa2djRzlrWVhScmIzZGxhZz09Pz0=?=
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-22 13:40, Liwiusz pisze:

    > Nie musi rejestrować tam gdzie jest zameldowana. Ma rejestrować tam
    > gdzie mieszka.

    Chyba raczej tam, gdzie prowadzi działalność, choć chyba też nie? Co ma
    zamieszkanie do prowadzenia działalności?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 12. Data: 2013-08-22 13:49:52
    Temat: Re: Użyczenie części mieszkania ne sied=?UTF-8?B?emlixJkgZmlybXkgcHJ6ZXogb3NvYsSZIHogSUkgZ3J1cHkgcG9kYXRrb3dlag==?=
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-22 13:10, Deflegmator pisze:

    > Ale musisz tę działalność pod jakimś adresem zarejstrować. To
    > miałem na myśli...

    Może warto poszukać w okolicy jakiegoś wirtualnego biura, parę zł
    miesięcznie i spokój + skrytka pocztowa.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 13. Data: 2013-08-22 13:55:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-22 13:47, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Chyba raczej tam, gdzie prowadzi działalność, choć chyba też nie? Co ma
    > zamieszkanie do prowadzenia działalności?

    Ma to, że działalność rejestruje się w miejscu zamieszkania. Jeśli ma
    dodatkowe miejsca prowadzenia działalności, to można je ujawnić w ewidencji.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2013-08-22 13:55:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-22 13:49, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Może warto poszukać w okolicy jakiegoś wirtualnego biura, parę zł
    > miesięcznie i spokój + skrytka pocztowa.

    Sugerujesz mu zamieszkanie w wirtualnym biurze?

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2013-08-22 14:02:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.08.2013 13:40, Liwiusz pisze:

    > Nie musi rejestrować tam gdzie jest zameldowana. Ma rejestrować tam
    > gdzie mieszka.

    Inna sprawa, że pobocznie do wątku -- ma się zameldować tam gdzie
    mieszka i stan zameldowania gdzie indziej jest stanem nieprawnym.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2013-08-22 14:02:53
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Tomasz Kaczanowski napisał:

    > Chyba raczej tam, gdzie prowadzi działalność, choć chyba też nie? Co ma
    > zamieszkanie do prowadzenia działalności?

    Oprócz woli ustawodawcy w wielu przypadkach nic. Przecież wszyscy
    usługodawcy robiący usługi u klientów (np. malarze, sprzątacze itd..)
    prowadzą działalność tylko poza miejscem zamieszkania.

  • 17. Data: 2013-08-22 14:10:51
    Temat: Re: Użyczenie części mieszkania ne sied=?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP1BUOVZWRVl0T0Q5Q1AyVnRiR2w0U210bldtMXNlV0pZYTJkalM=?==?UTF-8?B?RW8yV2xodloySXpUblpaYzFOYVNVaHZaMU09Pz09P1VURi04P0I/Vld0bldqTks=?==?UTF-8?B?TVdOSWEyZGpSemxyV1ZoU2NtSXpaR3hoWnowOVB6MD0/PQ==?=
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Ma to, że działalność rejestruje się w miejscu zamieszkania.
    > Jeśli ma dodatkowe miejsca prowadzenia działalności, to można je
    > ujawnić w ewidencji.

    To po co są w takim razie różne inkubatory przedsiębiorczości i
    inne wirtualne biura, na adres których możesz założyć firmę?

    --
    Deflegmator

  • 18. Data: 2013-08-22 14:13:45
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie ma tam gdzie jest zameldowana, ale tam gdzie mieszka. Jeżeli
    > mieszka u siostry, to rejestruje się z adresem siostry. Jak mieszka
    > gdzie indziej, to gdzie indziej. Jeżeli nie mieszka u siostry, to
    > nie może u siostry, chyba że oszuka że mieszka u siostry i taki
    > poda adres zamieszkania. Zapewne nikt tego się nie czepi, bo kto by
    > miał sprawdzać czy ktoś faktycznie mieszka....

    Mieszkanie, pod którym jest zameldowana i czasem nawet mieszka :) jest
    zadłużone. Istnieje ryzyko, że komornik może wejść na
    majątek/dochody firmy, jak zwęszy, że pod tym adresem jest
    zarejestrowana działalność.
    W tym największy problem. :/

    --
    Deflegmator

  • 19. Data: 2013-08-22 14:16:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-22 14:10, Deflegmator pisze:

    > To po co są w takim razie różne inkubatory przedsiębiorczości i
    > inne wirtualne biura, na adres których możesz założyć firmę?

    Rzuć jakąś umową, to zobaczymy co to jest.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2013-08-22 14:17:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-22 14:13, Deflegmator pisze:

> [...]
    > zadłużone. Istnieje ryzyko, że komornik może wejść na
    > majątek/dochody firmy, jak zwęszy, że pod tym adresem jest

    Ojej, przecież fakt, że dłużnik prowadzi działalność pod innym adresem w
    niczym nie przeszkadza komornikowi w egzekucji dochodów z jego firmy.

    Kombinujecie jak koń pod górę.

    --
    Liwiusz