  • 1. Data: 2006-06-24 07:22:43
    Temat: Uważajcie na oszustów z Eagle Products
    Od: c...@o...eu

    Firma mieści się w Warszawie przy ulicy Miączyńska 51A(wcześniej mieściła sie
    tam Róża Chemikalia,która w identyczny sposób naciągała
    ludzihttp://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=26&w=2
    0666017&a=21471178).Przez
    telefon oferują różnego rodzaju chemikalia za cenę np 190zł.Informują ,że
    istnieje możliwość zwrotu towaru w ciągu 14 dni.Po czym przysyłają paczkę z
    towarem przez firmę GLS.Przed podpisaniem pokwitowania proponuję przeczytanie
    tego co jest na drugiej stronie.Po 14 dniach przychodzi faktura na kwotę nie
    190zl a na 1900zł.I wtedy zaczynają się cyrki.Przysyłają wezwanie do zapłaty
    podpisane przez radce prawnego p.Dobrowolskiego,który wcześniej pomagał firmie
    Róża Chemikalia(poczytajcie sobie o niej na forum).Ewidentne oszustwo.Jeżeli
    mieliście z nimi do czynienia to dajcie znać

  • 2. Data: 2006-06-24 09:34:19
    Temat: Re: Uważajcie na oszustów z Eagle Products
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik <c...@o...eu> napisał w wiadomości

    <ciach>

    Powtarzasz sie

    HaNkA

  • 3. Data: 2006-06-24 10:50:45
    Od: "dawiata" <d...@w...pl>

    Użytkownik <c...@o...eu> napisał

> [...]
    > przeczytanie
    > tego co jest na drugiej stronie.Po 14 dniach przychodzi faktura na kwotę

    A nie ma aby faktury pro forma prędzej? Wydaje mi sie, ze powinna być i na
    niej powinnna być własciwa suma. Aczkolwiek moze być w pudełku i zobaczysz
    ją po pokwitowaniu odbioru...

    Pzdr
    Dawid

  • 4. Data: 2006-06-24 11:56:33
    Od: "cichyadam" <c...@o...eu>

    W pudełku też nie było.Przysłali po 15 dniach.Jakby przysłali w paczce to nie
    byłoby problemu z dochowaniem terminu 10 dni na zwrot towaru bez podania
    przyczyn.Dlatego nie przysyłają faktury razem z towarem

  • 5. Data: 2006-06-24 13:21:30
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    cichyadam wrote:
    > W pudełku też nie było.Przysłali po 15 dniach.Jakby przysłali w paczce to nie
    > byłoby problemu z dochowaniem terminu 10 dni na zwrot towaru bez podania
    > przyczyn.Dlatego nie przysyłają faktury razem z towarem

    termin 10 dni liczy się od przysłania tej faktury, więc zamiast bić
    pianę zacznij coś robić.

  • 6. Data: 2006-06-25 06:04:02
    Od: "cichyadam" <c...@o...eu>

    Jeżeli termin biegnie od dnia dostarczenia faktury to wszystko ok, bo towar
    został odesłany zaraz na drugi dzien.Ale w ustawie jest mowa o 10 dniowym
    okresie od dnia dostarczenia towaru a nie faktury.Więc raczej Twoja odpowiedź
    jest błedna

  • 7. Data: 2006-06-25 06:17:28
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    cichyadam wrote:
> [...]
    > okresie od dnia dostarczenia towaru a nie faktury.Więc raczej Twoja odpowiedź

    Art. 9.
    1. Konsument powinien być poinformowany, przy użyciu środka porozumiewania
    się na odległość, najpóźniej w chwili złożenia mu propozycji zawarcia umowy,
    o:

    1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby)
    przedsiębiorcy
    oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a
    także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany,
    2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu,
    3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w
    szczególności
    cła i podatki,
    4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,
    5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy,
    6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem
    wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3,
    7) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na
    odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy,
    8) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu mają
    charakter wiążący,
    9) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe
    lub okresowe,
    10) miejscu i sposobie składania reklamacji,
    11) prawie wypowiedzenia umowy, o którym mowa w art. 8 ust. 3.

    3. Przedsiębiorca jest obowiązany do potwierdzenia konsumentowi na
    piśmie informacji,
    o których mowa w ust. 1, najpóźniej w momencie rozpoczęcia spełniania
    świadczenia.

    Art. 10.
    1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy
    się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia
    jej zawarcia.

    2. W razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9 ust.
    1, termin,
    w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi trzy miesiące i liczy się
    od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej
    zawarcia. Jeżeli jednak konsument po rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma
    potwierdzenie, termin ulega skróceniu do dziesięciu dni od tej daty.

    ----------------------
    Przeczytaj dokładnie pkt ostatni.
    Dostałeś wszystkie jedenaście pkt na piśmie wraz z towarem zgodnie z
    pkt.3 zeby liczyć 10 dni od dnia otrzymania przesyłki
    Sądzę, że ich do dziś nie masz.
    A przynajmniej o cenie na piśmie dowiedziałeś się dopiero w momencie
    otrzymania faktury.

  • 8. Data: 2006-06-25 06:22:05
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    witek wrote:
> [...]

    jeszcze jedno.
    Odesłanie towaru to za mało.
    Masz odesłać wypowiedzenie umowy. na piśmie.
    Wzór powinieneś dostać od sprzedawcy.
    brak takiego wzoru wypowiedzenia w ogóle nie rozpoczna biegu 10 dni
    przedawnienia aż do momentu dowiedzenia się przez ciebie o takiej
    możliwosci.

    Nie popełniać kardynalnych błędów, bo potem to będzie można mieć
    pretensje tylko i wyłącznie do siebie.

  • 9. Data: 2006-06-25 08:04:35
    Od: "cichyadam" <c...@o...eu>

    Oczywiście ,że wysłaliśmy pismo z potwierdzeniem rezygnacji z tego
    towaru.Zastanawiam się czy faktura nie powinna zostać wydana w ciągu 7 dni od
    wydania przedmiotu(ustawa podatkowa).Czyli wydając towar np 15.05 faktura
    powinna być wydana najpóźniej do dnia 23.05.Czy może mieć tu również
    zastosowanie ten art??Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli
    towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku
    stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru
    domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania