    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Utrudnianie pierwszej pomocy
    Date: Thu, 14 Jun 2018 18:32:12 +0200

    W dniu 14.06.2018 o 15:46, J.F. pisze:

    > Moze przeszkolony, a moze ratownik przeszkolony, i byly spelnione
    > przeciwskazania do uzycia.

    A jakie znasz przeciwskazania do użycia _automatycznego_ defibrylatora?

    > Inna sprawa ze takie automatyczne urzadzenie to chyba powinno zmierzyc
    > pacjenta i samo zadecydowac - uruchamiamy, czy nie.

    Otóż to. I wie to nawet dziecko, bo w szkole tego uczą. Nie, jak nie
    trzeba to się nie załączy. Nie - jak nie oddycha to bardziej mu ciężko
    zaszkodzić, wiec wtedy 30 na 2, ewentualnie samo pompowanie. Jak to
    mówią ratownicy wszystko ma swoje dobre strony - jak gość nie oddycha,
    to przynajmniej wiadomo co robić;)

    > A gdzies tam jeszcze maly niuans - ratownik basenu opuscic nie moze,

    A jak się ktoś topi to nie może go ratować, bo w tym momencie mógłby się
    topić ktoś inny? Zresztą nikt mu nie kazał opuszczać. A tak poważnie, to
    jest coś takiego jak stan wyższej konieczności. Ja to sobie wyobrażam
    tak, że daje defibrylator, pyta gdzi, wszyscy z wody out i biegusiem do
    poszkodowanego.

    > wydac drogie urzadzenie, ktore nie wiadomo czy wroci ...

    Weź mnie nie osłabiaj... Nawet przy tak głupio postawionym argumencie,
    to przecież ratownik nie jest od pilnowania defibrylatora.

    Shrek