  • 1. Data: 2006-04-04 12:59:01
    Temat: Utracony dowod...
    Od: HS Thompson <h...@s...la>

    Mam pytanie... co robic w wypadku straty dowodu i prawa jazdy?
    (Prawdopodobnie zagubienia, ale moze kradziezy...) Zglosilem oczywiscie
    w Urzedzie Miasta, zglosilem tez w banku i w sieciach komorkowych. Nie
    wiem, co jeszcze robic - zglaszac na policji (przyjma w ogole)? Dzwonic
    do kazdego miejsca, w ktorym cudze dokumenty sa "tradycyjnie"
    wykorzystywane (sieci sklepow z elektronika? wypozyczalnie drogiego
    sprzetu?)? Dawac ogloszenie o uniewaznieniu?

    Jeszcze innym problemem jest to, ze nie jestem na 100% pewien, kiedy do
    tego doszlo - dokumenty mialem w mini portfeliku w odrebnej kieszeni
    kurtki i siegalem po nie, kiedy trzeba bylo... i pewnego dnia siegnalem,
    a ich nie bylo. Zniknac mogly w zasadzie w ciagu wiekszosci danego
    tygodnia.

  • 2. Data: 2006-04-04 13:23:59
    Temat: Re: Utracony dowod...
    Od: tarcamion <t...@l...tlen.pl>

    Z tego co pamiętam trzeba zgłosić na Policje i dac ogłoszenie w mediach
    publicznych. Ale moze sie myle.

  • 3. Data: 2006-04-04 13:35:06
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Z tego co pamiętam trzeba zgłosić na Policje i dac ogłoszenie w mediach
    > publicznych. Ale moze sie myle.

    nic nie trzeba, nalezy isc wyrobic sobie drugi.
    to czy zglosisz to na komisariacie, czy nie - to juz Twoja sprawa.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2006-04-04 14:15:08
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 04 Apr 2006 15:23:59 +0200, tarcamion napisał(a):

    > Z tego co pamiętam trzeba zgłosić na Policje i dac ogłoszenie w mediach
    > publicznych. Ale moze sie myle.

    Tak, mylisz sie co do obu tych stwierdzeń.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-04-04 14:26:28
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > a ich nie bylo. Zniknac mogly w zasadzie w ciagu wiekszosci danego
    > tygodnia.

    Sprobuj w Biurze Rzeczy Znalezionych. Ja w ten sposob odzyskalem skradziony
    dowod, ktory jakis niedorobiony zlodziej po prostu wyrzucil do kosza (gdy
    nie udalo mu sie odedrzec zdjecia), a potem jakas "mroweczka" wyciagnela go
    z kosza i zaniosla na komisariat w metrze. Po tym zdarzeniu inaczej zaczalem
    patrzec na ludzi, ktorzy przeszukuja smietniki...

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 6. Data: 2006-04-04 16:23:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    Powiem więcej. Policja zajmuje się ściganiem sprawców przestępstw, a
    więc jeśli dokumenty zostały zagubione, to w ogóle nie ma potrzeby ich
    informować o czymkolwiek.

  • 7. Data: 2006-04-04 16:26:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "HS Thompson" <h...@s...la> napisał w wiadomości

    Nie jesteś w stanie powiadomić wszystkich, u których mogą te dokumenty
    wypłynąć. Uzyskaj wtórniki tych dokumentów i uważnie śledź pocztę.
    Zacznij działać przy pierwszej oznace, że ktoś dokumentami się
    posłużył. Czyli gratulacje z powodu wybrana takiego lub innego
    produktu, jakiś dziwny rachunek, wyciąg. Wówczas od razu jak
    najszybciej powiadamiaj Policję i jednocześnie ten podmiot, w którym
    posłużono się dokumentami..

  • 8. Data: 2006-04-04 21:33:33
    Od: "PaniDora" <p...@o...pl>

    Użytkownik "HS Thompson" <h...@s...la> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie... co robic w wypadku straty dowodu i prawa jazdy?
    Mojej corce skradziono dokumenty, za jakis czas przyszly do niej faktury,
    ktos wzial na jej dowod kredyt. Zaswiadczenie z policji (data) uratowalo jej
    kieszen. O takie zaswiadczenie trzeba poprosic - obligatoryjnie nie daja.
    Znalezione w google: "Zgodnie z art. 42 ustawy o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych, osoba, która utraciła dowód osobisty, jest obowiązana
    niezwłocznie zawiadomić o tym najbliższy organ gminy (wójt, burmistrz).
    Organ gminy wyda zaświadczenie o utracie dowodu osobistego, ważne do czasu
    wydania nowego dokumentu."
    pozdrawiam
    PaniDora

  • 9. Data: 2006-04-04 21:42:14
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    PaniDora wrote:
    > Organ gminy wyda zaświadczenie o utracie dowodu osobistego, ważne do czasu
    > wydania nowego dokumentu."

    Swoją drogą bzdurne to sformułowanie. Czym się objawia utrata ważności
    zaświadczenia? Przestaje zaświadczać, że się utraciło dowód osobisty?
    Utrata ulega zatarciu? Atrament z dnia na dzień blaknie?

    -------------------+
    -------------------+

  • 10. Data: 2006-04-05 07:29:14
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > więc jeśli dokumenty zostały zagubione, to w ogóle nie ma potrzeby ich
    > informować o czymkolwiek.

    Nie pamietam czy Urzad Dzielnicowy wystawia Ci papier na to ze
    zgubiles/skradziono Ci dokumentyi nie poslugujesz sie dowodem
    od konkretnego dnia.

    Zreszta, juz to walkowalismy na grupie :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com