  • 1. Data: 2009-06-15 10:57:47
    Temat: Uszkodzona felga w aucie a ubezpieczenie - brak w handlu takich samych felg
    Od: "::[TOOMAS]::" <t...@o...pl>

    Witam wszystkich.
    Uszkodziłem oponę,felgę i auto na studzience, sprawa idzie z mojego AC
    ale felgi nie są objęte ubezpieczeniem. Likwidator wyjaśnił, że muszę
    sobie kupić felgę i przesłać im fakturę a oni ściągną wszystkie koszty
    ze sprawcy. Wszystko OK ale później dowiedziałem się, że takich felg już
    nie sprzedają bo wyszły z produkcji. I co teraz? Czy można się starać o
    zwrot kosztów za wymianę wszystkich felg bo takiej samej już nie kupię?

    Dzięki z góry za poradę.
    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2009-06-15 11:11:51
    Od: kuba <j...@g...com>

    ::[TOOMAS]:: pisze:
> [...]
    > nie sprzedają bo wyszły z produkcji. I co teraz? Czy można się starać o
    > zwrot kosztów za wymianę wszystkich felg bo takiej samej już nie kupię?

    A używanych też nie da się kupić?
    Możesz zażądać od sprawcy przywrócenia stanu poprzedniego, co spowoduje,
    że on będzie musiał się starać o zakup takiej felgi, a jak mu się nie
    uda, to będzie musiał zapłacić odszkodowanie w wysokości, jeśli nie
    takiej jak wszystkie felgi, to na pewno wyższej niż ta jedna zniszczona.
    Zależy od okoliczności.

    Pozdrawiam
    kuba

  • 3. Data: 2009-06-15 11:15:13
    Od: "::[TOOMAS]::" <t...@o...pl>

    kuba pisze:
    nie kupię?

> [...]
    > uda, to będzie musiał zapłacić odszkodowanie w wysokości, jeśli nie
    > takiej jak wszystkie felgi, to na pewno wyższej niż ta jedna zniszczona.

    No właśnie jest problem, że nie ma...
    Jak ubezpieczyciel będzie się starał o zakup to chyba nigdy tym autem
    nie wyjadę z serwisu:). Coś mi się wydaje, że czeka mnie droga przez mękę.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 4. Data: 2009-06-15 18:35:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "::[TOOMAS]::" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    Czemu z AC, a nie z OC drogi? A co do meritum, to poinformować pisemnie
    ubezpieczyciela o problemie i zażądać zgody na wymianę wszystkich, bo
    powinny być jednakowe.

  • 5. Data: 2009-06-15 18:40:26
    Od: spp <s...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > ... zażądać zgody na wymianę wszystkich, bo
    > powinny być jednakowe.

    ?

    Jakś podstawa prawna?

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-06-15 19:07:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ?
    > Jakś podstawa prawna?

    Z OC mają naprawić szkodę. Mogą sami wskazać sposób nabycia jednej
    używanej. W wypadku AC sprawa się komplikuje, bo przeważnie umowa
    przewiduje potracenie amortyzacji.

  • 7. Data: 2009-06-16 04:52:55
    Od: "::[TOOMAS]::" <t...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Czemu z AC, a nie z OC drogi? A co do meritum, to poinformować pisemnie
    > ubezpieczyciela o problemie i zażądać zgody na wymianę wszystkich, bo
    > powinny być jednakowe.

    Bo chcę to załatwić w miare szybko. Idzie z mojego AC a ubezpieczyciel
    będzie odzyskiwał z ich OC.

  • 8. Data: 2009-06-16 14:13:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Bo chcę to załatwić w miare szybko. Idzie z mojego AC a ubezpieczyciel
    > będzie odzyskiwał z ich OC.

    Z OC drtogi maja 390 dni na wypłatę odszkodowania.

  • 9. Data: 2009-06-17 12:04:40
    Od: "::[TOOMAS]::" <t...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Z OC drtogi maja 390 dni na wypłatę odszkodowania.

    No dokładnie. A tak auto będzie po jutrze naprawione..