  • 1. Data: 2009-04-24 05:45:45
    Temat: Ustanowienie współwłasności auta
    Od: "Marcin Sz." <n...@...de>

    Witam,
    Sytuacja jest taka.
    1. Z moją partnerką nie mamy ślubu (konkubinat) .
    2. Kupiłem samochód na siebie,ale z uwagi na to ,że moja partnerka ma
    wszystkie ulgi ubezpieczeniowe chciałbym z tych ulg skorzystać.
    Co zrobić w takim wypadku ?
    Ustanowić współwłasność ? Sprzedać 50% wartości ?
    Dodam ,że auto jeszcze nie było przerejestrowywane w lokalnym starostwie
    powiatowym, jeżdżę do końca miesiąca na starym dowodzie rejestracyjnym
    poprzedniego właściciela.
    Proszę tylko o krótkie wskazówki.

    marcin szczygielski

  • 2. Data: 2009-04-24 05:54:36
    Temat: Re: Ustanowienie współwłasności auta
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Sz." <n...@...de> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dodam ,że auto jeszcze nie było przerejestrowywane w lokalnym starostwie
    > powiatowym, jeżdżę do końca miesiąca na starym dowodzie rejestracyjnym

    najprosciej to zarejestruj na nia i juz
    a jak sie chcesz zabezpieczyc to napisz z nia umowe sprzedazy bez daty i
    wszystko
    wspolwlasnosc jest troche upierdliwa w zyciu, wszedzie trzeba razem..

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-04-24 07:24:24
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeżeli ma być wysokiej jakości i szybko to nigdy nie będzie tanio,
    > A jeśli na być tanio i wysokiej jakości to nigdy nie bedzie szybko.

    Nie trzeba wszędzie razem. W urzędach wystarczy pełnomocnictwo (niektóre
    chcą jeszcze dowód osobisty mocodawcy co jest bezprawne i w sumie
    przestępstwem)

  • 4. Data: 2009-04-24 07:46:35
    Od: "Marcin Sz." <n...@...de>

    HANA pisze:

    > najprosciej to zarejestruj na nia i juz
    > a jak sie chcesz zabezpieczyc to napisz z nia umowe sprzedazy bez daty i
    > wszystko
    > wspolwlasnosc jest troche upierdliwa w zyciu, wszedzie trzeba razem..

    Nie chcę tak, gdyż auto będzie w części autem prywatnym wykorzystywanym
    w DG.
    Mój pomysł jest taki.
    1. Spisuję z nią umowę kupna-sprzedaży 50% wartości auta
    wzór umowy http://www.zary.net.pl/auta/test.pdf , to co zmieniłem
    zaznaczyłem na czerwono.
    2. Odprowadzam "jakiś" podatek.
    3. Rejestrujemy wspólnie auto na dwie osoby.
    Czy coś pominąłem ?

    --
    marcin szczygielski

  • 5. Data: 2009-04-24 08:18:54
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Marcin Sz. wrote:

> [...]
    > w DG.
    > Mój pomysł jest taki.
    > 1. Spisuję z nią umowę kupna-sprzedaży 50% wartości auta

    OK. Ale nie wiem czy nie lepiej puscic to jako darowizne.

    > 2. Odprowadzam "jakiś" podatek.

    PCC - 2% umowy. Aha - i 17 pln za potwierdzenie umowy w US.

    > 3. Rejestrujemy wspólnie auto na dwie osoby.

    Zgadza sie.
    --
    Regards,
    Maverick

  • 6. Data: 2009-04-24 08:20:11
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Maverick wrote:

    > Zgadza sie.

    Aha - lepiej wpisz ja jako piersza wlascicielke - niektore TU biora
    znizki dla 1-go wlasciciela (a wiec skoro ona ma znizki 60% to bedzie
    lepiej) - to nic nie kosztuje, nic nie zmienia, a moze ulatwic sprawy z TU.

  • 7. Data: 2009-04-24 08:29:41
    Od: "Marcin Sz." <n...@...de>

    Maverick pisze:

    > Aha - lepiej wpisz ja jako piersza wlascicielke - niektore TU biora
    > znizki dla 1-go wlasciciela (a wiec skoro ona ma znizki 60% to bedzie
    > lepiej) - to nic nie kosztuje, nic nie zmienia, a moze ulatwic sprawy z TU.

    Serdecznie Ci dziękuję.

    --
    Marcin Szczygielski

  • 8. Data: 2009-04-24 10:23:45
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Marcin Sz. pisze:

    > Co zrobić w takim wypadku ?
    > Ustanowić współwłasność ? Sprzedać 50% wartości ?

    Przekaż jej 1% wartości auta w formie darowizny. Wartość udziału nie ma
    wpływu na kwestie ubezpieczeniowe, natomiast ważne by to ona zawarła
    umowę ubezpieczenia. Za to wartość udziału będzie miała znaczenie jeśli
    chodzi o kwotę wolną od opodatkowania. Jeśli sobie oboje ufacie, nie
    będzie to dla niej problemem że będzie miała ten jedyny procent wartości
    a w przyszłości, gdybyś chciał znowu coś jej formalnie darować, będzie
    do wykorzystania większa kwota wolna. Kwota wolna od podatku to w Waszym
    wypadku 4902 zł i tyle możesz w ciągu pięciu lat jej darować bez
    płacenia podatku.

    > Dodam ,że auto jeszcze nie było przerejestrowywane w lokalnym starostwie
    > powiatowym, jeżdżę do końca miesiąca na starym dowodzie rejestracyjnym
    > poprzedniego właściciela.

    No i dobrze. Jak już spiszecie umowę darowizny, z tą umową i umową
    kupna rejestruj auto. Dziewczyna zostanie wpisana do dowodu jako
    współwłaściciel. Jeśli chodzi o zniżki to aktualnie w żadnym TU nie
    powinna mieć znaczenia kolejność wpisów w dowodzie rejestracyjnym,
    natomiast ma znaczenie osoba ubezpieczającego. Skoro ona ma zniżki,
    niech ona ubezpiecza.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 9. Data: 2009-04-24 13:14:31
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "LA" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie trzeba wszędzie razem. W urzędach wystarczy pełnomocnictwo (niektóre
    > chcą jeszcze dowód osobisty mocodawcy co jest bezprawne i w sumie
    > przestępstwem)

    Możesz napisać jak ma wyglądać to pełnomocnictwo? Trzeba je gdzieś
    potwierdzać?
    Czy na podstawie takiego pełnomocnictwa, można załatwiać wszystkie sprawy
    urzędowe związane z pojazdem? (rejestrowanie, pobranie duplikatu naklejki na
    szybę, odebranie dowodu rejestracyjnego, itp.)
    Parę lat temu miałem samochód zarejestrowany na współwłasność z siostrą i do
    szewskiej pasji mnie doprowadzało, że do byle pierdoły musieliśmy się w
    urzędzie umawiać...

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 10. Data: 2009-04-24 13:16:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    Czabu pisze:

    > Możesz napisać jak ma wyglądać to pełnomocnictwo?

    Notariusz przy jej spisywaniu wszystko wytłumaczy. :)

    --
    spp