  • 1. Data: 2009-04-24 04:43:16
    Temat: [antena] - prawo budowlane
    Od: "rafszk" <u...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zgodnie z art. 29 ust. 2 pkt. 15 oraz art. 30 ust. 1 pkt. 3b Prawo Budowlane,
    zgłosiłem do Starostwa zamiar zainstalowania anteny. Określiłem termin
    montażu, przedstawiłem dokumentacje (foto + rysunki), mapę
    sytuacyjno-wysokościową, numer działki.

    Zgodnie z art. 32 ust. 4 pkt 2 (Prawo Budowlane), dołączyłem także ksero
    zaświadczenia wydane przez moją Spółdzielnię Mieszkaniową o treści, że
    Spółdzielnia zaświadcza, że ja wraz z małżonką nabyłem na podstawie umowy
    sprzedaży (akt notarialny xxx), spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
    mieszkalnego.

    Z tego co wyczytałem w Internecie, posiadacz własnościowego prawa do lokalu
    mieszkalnego ma także prawo współwłasności w częściach wspólnych nieruchomości
    (w moim przypadku dachu). Kierując się tymi informacjami - jak napisałem wyżej
    - załączyłem ów zaświadczenie.

    Dnia 20 kwietnia otrzymałem decyzję, że Starosta wnosi sprzeciw przyjęcia
    zgłoszenia z uwagi na fakt, że: "nie wykazałem się wystarczającym prawem do
    dysponowania nieruchomością na cele budowlane".

    Dzień wcześniej byłem osobiście w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego
    i wiem, że ów sentencja dotyczy braku pozwolenia przez moją SM na instalację
    anteny (faktycznie - od lipca 2008 roku walczę z "betonem").

    Stad mam wątpliwości; czy decyzja Starosty jest słuszna? Z mojej bardzo
    krótkiej rozmowy z dyrektorem wydziału budownictwa, odniosłem nieodparte
    wrażenie, że temat mi urwano na telefon (stwierdził, cytuję: "Spółdzielnia nie
    wyraziła zgody - temat uważam za zakończony".)

    Będę wdzięczny za wszelkie, merytoryczne uwagi.

  • 2. Data: 2009-04-24 05:00:22
    Temat: Re: [antena] - prawo budowlane
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rafszk" <u...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie
    > wyraziła zgody - temat uważam za zakończony".)
    >
    > Będę wdzięczny za wszelkie, merytoryczne uwagi.

    Spoldzielnia administruje w imieniu czlonkow czesciami wspolnymi
    to ze jestes udzialowcem tych czesci nie znaczy ze mozesz tam montowac co
    chcesz
    potrzebna jest zgoda spoldzielni
    decyzja starosty sluszna...

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-04-24 05:36:37
    Od: "rafszk" <u...@W...gazeta.pl>

    HANA <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Spoldzielnia administruje w imieniu czlonkow czesciami wspolnymi
    > to ze jestes udzialowcem tych czesci nie znaczy ze mozesz tam montowac co
    > chcesz

    Ale dlaczego? Załóżmy, ze na pion przypada 10 mieszkań. Każdy z nich posiada
    ów tytuł. Tym samym rozumuje (mogę się mylić - stąd mój post na szanownej
    grupie), że posiadam 1/10 części dachu w moim pionie. Posiadając odpowiednie
    uprawnienia - na radiostację amatorską (Dziennik Ustaw Nr 223, § 2, pkt. 1),
    posiadam tym samym prawo do zainstalowania anteny. Wydaje się osobnym tematem
    odrębne zapisy w statucie SM określające montaż czegokolwiek na częściach
    wspólnych.

    > potrzebna jest zgoda spoldzielni

    To co, mam się wyodrębnić, czy użyć innej drogi?

    > decyzja starosty sluszna...

    Nadal nie jestem pewny :-(

  • 4. Data: 2009-04-24 05:50:31
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rafszk" <u...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tematem
    > odrębne zapisy w statucie SM określające montaż czegokolwiek na częściach

    rozumujac twoim tokiem...
    ja mam 1/10 dachu powiedzmy 4 m2
    posiadam stosowne uprawnienia zeby tam zaprojektowac i postawic elektrownie
    wiatrowa
    bo nie chce placic stoenowi czy innej energii...
    moge?

    to ze masz 1/10 udzialow nie znaczy ze 1/10 czesc jest twoja

    a powaznie na tego typu rzeczy zawsze jest wymagana zgoda
    czy to wspolnoty czy spoldzielni
    oni zarzadzaja czesciami wspolnymi i za ich stan odpowiadaja
    jak masz wybita szybe to sobie sam wstawiasz nowa
    ale jak jest wybita na klatce to przeciez nie wstawiasz 1/10
    tylko robi to spoldzielnia (wspolnota)
    wrzuc to na pl.misc.budowanie potwierdza moje slowa

    pozdrawiam
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 5. Data: 2009-04-24 06:15:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    HANA wrote:

> [...]
    > tylko robi to spoldzielnia (wspolnota)
    > wrzuc to na pl.misc.budowanie potwierdza moje slowa

    no i co niby z tego ma wynikać.

    Na budowę domu tez jest wymagana zgoda.
    Tylko pies pogrzebany leży w tym, że nie można jej nie wydać jeśli nie
    ma podstaw do odrzucenia wniosku.
    Widzimisię nadzoru budowlanego tudzież spółdzielni mieszkaniowej nie
    wchodzi w grę.
    Odmowa musi być uzasadniona.
    Boje ze spółdzielnią mogą trwać nawet kilka lat i przetoczyć się przez
    sąd ale koniec jest zawsze taki sam. Antena stanie. Tylko nie każdemu
    się chce.

  • 6. Data: 2009-04-24 06:21:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    witek pisze:

    > Na budowę domu tez jest wymagana zgoda.

    I na działce gdzie istnieje ułamkowa współwłasność można go sobie
    wybudować bez żadnych problemów?

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-04-24 06:33:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > I na działce gdzie istnieje ułamkowa współwłasność można go sobie
    > wybudować bez żadnych problemów?

    jeśli będzie anteną to tak.

    żeby daleko nie szukać, jeśli chodzi o anteny rtv czy krótkofalarskie
    temat jest ten sam, a nawet lepiej.
    temat był już przerabiany wielokrotnie wszerz i w zdłuż i wynik jest
    znany od dawna, tylko nie wszystkim chce się toczyć wojnę, bo z każdą
    spółdzielnią i jej prezesem trzeba zaczynać jak z przedszkolakiem
    tłmuacząc, że tupanie nóżką i niezgadzanie się bo nie do niczego nie
    prowadzi.

    http://www.nettax.pl/dzienniki/duuokik/2006/4/poz.59
    .htm
    http://pzk.katowice.pl/download/opinia%20-%20inst%20
    anten.doc
    http://sp9pta.w.interia.pl/postant.htm

    Temat uważam za zamknięty, bo naprawdę nie ma o czym dyskutować.
    Pozostaje tylko kwestia jak szybko da się osiągnąć cel czyli postawienie
    anteny na dachu.

  • 8. Data: 2009-04-24 06:51:37
    Od: spp <s...@o...pl>

    witek pisze:

    > Temat uważam za zamknięty, bo naprawdę nie ma o czym dyskutować.

    OK, ale czy ja dobrze wyczytałem że wyrok w Katowicach dotyczył budynków
    w których brak jest instalacji zbiorczej AZART?

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-04-24 06:55:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > OK, ale czy ja dobrze wyczytałem że wyrok w Katowicach dotyczył budynków
    > w których brak jest instalacji zbiorczej AZART?

    i będzie miał takie samo odniesienie do budynków w których nie ma
    "zbiorczej instalacji krótkofalarskiej"

    zainteresowanym co do szczegółów i pomocy prawnej radzę zwrócić się do
    pzk.org.pl

  • 10. Data: 2009-04-24 07:03:41
    Od: spp <s...@o...pl>

    witek pisze:

    > i będzie miał takie samo odniesienie do budynków w których nie ma
    > "zbiorczej instalacji krótkofalarskiej"
    >
    > zainteresowanym co do szczegółów i pomocy prawnej radzę zwrócić się do
    > pzk.org.pl

    To rozumem, ale czy autorowi wątku chodzi o taką antenę czy zwykłą
    telewizyjną. No, i czy jest tam czy nie ma zbiorczej anteny? :)

    --
    spp