  • 1. Data: 2009-04-23 19:49:01
    Temat: Szansa na zachowek
    Od: p...@g...com

    Rodzice mieszkali w mieszkaniu zakładowym (zakład matki). Matka zmarła
    kiedy ja i siostra byłyśmy jeszcze niepełnoletnie. Ojciec zamienił
    mieszkanie na większe (ten sam budynek) na podstawi orzeczenia o III
    grupie inwalidztwa na jedno z nas (nie wiem czy to ma jakiś wpływ na
    cala sprawę). Po pewnym czasie ja się wyprowadziłam (wynajmuje
    mieszkanie) a niedługo zakład upadł i mieszkania przejęła spółdzielnia
    (nie mam pojęcia na jakich warunkach). Ojciec ponownie się ożenił i
    przeprowadził się do "macochy" a mieszkanie zostało przepisane na moja
    siostrę (także już pełnoletnią) która stała się głównym najemcą (nie
    mam pojęcia czy zgodnie z przepisami czy tez przy pomocy "pudelka
    czekoladek"). Po jakimś czasie budynek przejęło we władanie miasto i w
    końcu można było te mieszkania wykupić na własność co tez siostra
    uczyniła.

    Teraz pytanie:
    Czy mogę dochodzić od siostry jakiejkolwiek rekompensaty za to
    mieszkanie? Czy mój ojciec także powinien otrzymać od siostry także
    jakąś formę zachowku?

  • 2. Data: 2009-04-23 20:22:39
    Temat: Re: Szansa na zachowek
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-04-23 21:49, p...@g...com pisze:

    > Czy mogę dochodzić od siostry jakiejkolwiek rekompensaty za to
    > mieszkanie?

    Późno a ja po imprezce więc nie rozumiem... chcesz od siostry
    rekompensatę za mieszkanie które kupiła?

    > Czy mój ojciec także powinien otrzymać od siostry także
    > jakąś formę zachowku?

    A to nie jest tak by był zachowek musi ktoś umrzeć?

  • 3. Data: 2009-04-23 20:44:28
    Od: p...@g...com

    On 23 Kwi, 22:22, PlaMa <m...@w...pl> wrote:

    > Późno a ja po imprezce więc nie rozumiem... chcesz od siostry
    > rekompensatę za mieszkanie które kupiła?

    > A to nie jest tak by był zachowek musi ktoś umrzeć?

    Chodzi o to że w mieszkaniu spółdzielczym jest wkład mieszkaniowy
    który dziedziczy współmałżonek oraz dzieci. Moja siostra niejako
    przejęła całe mieszkanie naszej zmarłej matki (za przysłowiowe
    grosze). W lokalach zakładowych nie ma chyba takiego wkładu ale czy
    coś się należy to właśnie próbuje ustalić.

  • 4. Data: 2009-04-23 23:02:27
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    p...@g...com pisze:

> [...]
    > grosze). W lokalach zakładowych nie ma chyba takiego wkładu ale czy
    > coś się należy to właśnie próbuje ustalić.

    Słyszałam takie coś od swojej siostry, że jest czas tylko pół roku. Jak
    się do pół roku nie upomną o swoją część to przepada. Nie wiem jak jest teraz.
    Siostrze kiedyś umarł mąż i jak przepisywała sp-cze lokatorskie na siebie
    to musiała spłacić jego 2 córki, które z nimi nigdy nie mieszkały a sama
    ma jeszcze swoja córkę. Powiadomila te jego córki. Jedna chciała, druga
    miała trochę godności i się zrzekła.
    Jakby ich siostra nie powiadomila, to by nic o tej częśći spłaty nie
    wiedziały, a pół roku by zleciało szybko. Potem to już by było za późno.
    Fakt, że siostra chciała mieć czyste sumienia.

    --
    animka

  • 5. Data: 2009-04-24 04:12:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    animka wrote:

    > Słyszałam takie coś od swojej siostry, że jest czas tylko pół roku.

    gdzieś biją dzwony tylko nie wiadomo w jakim kościele.

    3 lata.

  • 6. Data: 2009-04-24 08:06:16
    Od: p...@g...com

    On 24 Kwi, 06:12, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > gdzieś biją dzwony tylko nie wiadomo w jakim kościele.
    >
    > 3 lata.

    3 lata od smierci osoby? To dlaczego 2 watki wczesniej ktos chce
    spadek (prawo do wkladu mieszkaniowego) po babci ktora zmarla
    kilkanascie lat temu?

  • 7. Data: 2009-04-25 05:44:53
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiedziały, a pół roku by zleciało szybko. Potem to już by było za późno.
    > Fakt, że siostra chciała mieć czyste sumienia.

    Animka. Czy Ty naprawde musisz pisać, byle pisać? Pól roku to masz na
    zrzeczenie.

    wiatrak

  • 8. Data: 2009-04-27 07:18:28
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Od powzięcia wiedzy o uprawomocnieniu postanowienia.?
    JaC

    -----