  • 1. Data: 2006-08-10 19:57:55
    Temat: Urlop wychowawczy - czy moge?
    Od: Autark <a...@s...pl>

    Witam serdecznie,

    Zgodnie z ustawa o urlopie wychowawczym spelniam wszystkie wymogi - jestem
    zatrudniony w wymaganym okresie itd.
    Problem w tym, ze moja zona nie pracuje i nie jest zarejestrowana jako
    bezrobotna. Uslyszalem od osoby bioracej taki urlop, ze moge sie o niego
    ubiegac jedynie wtedy, gdy moja zona nie jest w stanie zapewnic opieki
    dziecku np. z powodu wykonywania swojej pracy. W przepisach na ten temat
    nie ma zadnej wzmianki.

    Moja krotka lecz zarliwa prosba :)

    - czy ktos kompetentny moglby mi jasno powiedziec: czy w mojej sytuacji
    moge sie ubiegac o urlop wychowawczy?

    dziekuje z gory za odpowiedz
    pozdrawiam
    A.

  • 2. Data: 2006-08-11 02:53:13
    Temat: Re: Urlop wychowawczy - czy moge?
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Autark" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie ma zadnej wzmianki.
    >
    > Moja krotka lecz zarliwa prosba :)
    >
    > - czy ktos kompetentny moglby mi jasno powiedziec: czy w mojej

    Tak.

    wa

  • 3. Data: 2006-08-11 13:34:06
    Od: Autark <a...@s...pl>

    Dnia 11-08-2006 o 04:53:13 wektor <w...@i...pl> napisał(a):

    > sytuacji
    >
    > Tak.
    >
    > Pozdrawiam

    Dziekuje za odpowiedz

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-08-11 23:11:49
    Od: Autark <a...@s...pl>

    Dnia 11-08-2006 o 04:53:13 wektor <w...@i...pl> napisał(a):

    > Tak.
    >
    > Pozdrawiam

    To jeszcze tylko jedna sprawa:
    czy moge sie ubiegac o urlop wychowawczy bedac na zwolnieniu? Oczywiscie
    urlop zaczynalby sie po zakonczeniu L4.
    Jesli tak, to czy pracodawca moze mnie zwolnic pod jakims pretekstem?

    To ostatnie pytanie, nie bede wam wiecej glowy zawracal :)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-08-12 15:58:36
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

> [...]
    Oczywiscie
    > urlop zaczynalby sie po zakonczeniu L4.
    > Jesli tak, to czy pracodawca moze mnie zwolnic pod jakims

    Możesz złożyć wniosek o urlop wychowawczy podczas korzystania ze
    zwolnienia lekarskiego.
    We wniosku musisz określić dokładnie okres od ... do ..., na jaki
    ubiegasz się o urlop wychowawczy.
    Wniosek o urlop wychowawczy należy złożyć z wyprzedzeniem (za
    potwierdzeniem na kopii, z datą wpływu wniosku): co najmniej na 2
    tygodnie wcześniej przed dniem rozpoczęcia urlopu wychowawczego.
    Urlop wychowawczy (max. 3 lata, do ukończenia przez dziecko 4 lat)
    można wziąć w co najwyżej 4 częściach.
    Od złożenia wniosku o urlop wychowawczy pracownik jest chroniony:
    pracodawca nie może mu wypowiedzieć umowy o pracę, może tylko zwolnić
    bez wypowiedzenia z winy pracownika (tzw. zwolnienie dyscyplinarne).
    We wniosku należy napisać, czy urlop wychowawczy na to dziecko był już
    wykorzystywany i ile, ponadto trzeba dołączyć odpis aktu urodzenia
    dziecka oraz oświadczenie drugiego rodzica o braku zamiaru korzystania
    przez niego z urlopu wychowawczego we wnioskowanym okresie.
    Po złożeniu wniosku pracodawca nie może odmówić udzielenia urlopu
    wychowawczego.

    Powodzenia

    --
    wa

  • 6. Data: 2006-08-12 21:10:39
    Od: Autark <a...@s...pl>

    Dnia 12-08-2006 o 17:58:36 wektor <w...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > przez niego z urlopu wychowawczego we wnioskowanym okresie.
    > Po złożeniu wniosku pracodawca nie może odmówić udzielenia urlopu

    Taka odpowiedz powinna byc w jakims FAQ... serio mowie.
    Dzieki bardzo za odpowiedz.

    pozdrawiam serdecznie
    dobranoc
    do zobaczenia po urlopie :)