    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urlop wychowawczy - czy moge?
    Date: Sat, 12 Aug 2006 17:58:36 +0200

    Użytkownik "Autark" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:op.td46pzlkdlzgos@autark.lan...

    > To jeszcze tylko jedna sprawa:
    > czy moge sie ubiegac o urlop wychowawczy bedac na zwolnieniu?
    Oczywiscie
    > urlop zaczynalby sie po zakonczeniu L4.
    > Jesli tak, to czy pracodawca moze mnie zwolnic pod jakims
    pretekstem?

    Możesz złożyć wniosek o urlop wychowawczy podczas korzystania ze
    zwolnienia lekarskiego.
    We wniosku musisz określić dokładnie okres od ... do ..., na jaki
    ubiegasz się o urlop wychowawczy.
    Wniosek o urlop wychowawczy należy złożyć z wyprzedzeniem (za
    potwierdzeniem na kopii, z datą wpływu wniosku): co najmniej na 2
    tygodnie wcześniej przed dniem rozpoczęcia urlopu wychowawczego.
    Urlop wychowawczy (max. 3 lata, do ukończenia przez dziecko 4 lat)
    można wziąć w co najwyżej 4 częściach.
    Od złożenia wniosku o urlop wychowawczy pracownik jest chroniony:
    pracodawca nie może mu wypowiedzieć umowy o pracę, może tylko zwolnić
    bez wypowiedzenia z winy pracownika (tzw. zwolnienie dyscyplinarne).
    We wniosku należy napisać, czy urlop wychowawczy na to dziecko był już
    wykorzystywany i ile, ponadto trzeba dołączyć odpis aktu urodzenia
    dziecka oraz oświadczenie drugiego rodzica o braku zamiaru korzystania
    przez niego z urlopu wychowawczego we wnioskowanym okresie.
    Po złożeniu wniosku pracodawca nie może odmówić udzielenia urlopu
    wychowawczego.

    Powodzenia

    --
    wa