  • 1. Data: 2006-08-10 15:20:26
    Temat: Jak zostać uczciwym Polakiem? - pytanie jak najbardziej poważne
    Od: "skibbbi" <s...@g...pl>

    Sytuacja moja wygląda następująco. Jakiś czas temu prowadziłem
    działalność gospodarczą (budownictwo) niestety popadłem w długi.
    Niepłacony ZUS i podatek, parę innych zobowiązań. Oczywiście
    nastąpiła po jakimś czasie windykacja no i komornicy zajęli co
    mogli, ale sporo zobowiązań zostało.

    Nie chcąc się poddać i chcąc oddać swoje zobowiązania wyjechałem
    za granicę. Moja żona została w Polsce i prowadziła działalność
    w szarej strefie. Generalnie udało się nam pozyskać rynek i
    chcielibyśmy na nowo zacząć legalnie prowadzić działalność.

    Niestety pieniądze, które zarobiłem za granicą starczyłyby tylko
    na część zobowiązań. Stąd moje pytanie. Jeżeli zacznę na nowo
    działalność na siebie lub żonę to komornik od razu wejdzie na
    konto i nie pozwoli rozwinąć tej działalności. Wszyscy pieniędzy
    chcą już i jak tylko zobaczą, że coś się koncie pojawi czy kupię
    samochód, bo do działalności jest mi niezbędny to od razu to
    zajmą. Żaden z tych urzędów nie chce dać szansy i nie rozumie
    tego, że ja chcę być uczciwym obywatelem, co prawda raz nie wyszło,
    ale to nie koniec świata. Potrzebuję tylko trochę czasu, spokoju i
    spłacę swoje długi oraz dodatkowo przyniosę zysk państwu, bo
    będę płacił podatki i może kogoś zatrudnię.

    Chciałbym się więc poradzić, co w takiej sytuacji mogę zrobić jak
    zacząć na nowo funkcjonować w biznesie? Bo aktualnie mam klientów,
    ale nie mogę ich legalnie obsłużyć i muszę uciekać w szarą
    strefę. A ja tego nie chcę. Chcę uczciwie płacić podatki i żyć
    nie musząc ukrywać się przed wierzycielami. Jestem w stanie
    spłacić wszystkie należności, ale potrzebuję na to czasu. Jeżeli
    możecie coś doradzić w temacie "Jak na nowo stać się uczciwym
    Polakiem?" Będę bardzo wdzięczny.

    A teraz mała dygresja. Kiedy wyjeżdżałem za granicę (Irlandia)
    chciałem tam ułożyć sobie życie. Wydawało mi się, że tam
    wszystko jest lepsze. I powiem, że wiele rzeczy jest a w
    szczególności to, że stać wszystkich na to żeby być uczciwym!!!
    Po przyjeździe i pobycie jakiś czas w tym kraju uświadomiłem sobie,
    że jako naród nie mamy się, czego wstydzić na świecie (chyba tylko
    polityków) Naprawdę jesteśmy dobrymi fachowcami, mamy o niebo lepsze
    poczucie estetyki, nie mówiąc już o wykształceniu i podstawowej
    wiedzy na temat świata. (Jako anegdotę powiem, że kiedyś
    rozmawiałem sobie z kolegą z pracy młodym Irlandczkiem w wieku 23l.
    i spytał mi się jak długo w Polsce trwa noc polarna?) Powiem krótko
    po pobycie za granicą stałem się patriotą ba naprawdę z wielu
    rzeczy w Polsce możemy być dumni. Dlatego wspólnie z żoną
    postanowiliśmy, że nie otworzymy firmy w Irlandii, mimo że
    formalności trwają tam tylko 30 min. (włącznie wypełnianiem
    formularzy) i że będziemy walczyć o to by móc, żyć uczciwie w
    Polsce.

  • 2. Data: 2006-08-10 15:47:12
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    skibbbi napisał(a):
> [...]
    > działalność na siebie lub żonę to komornik od razu wejdzie na
    > konto i nie pozwoli rozwinąć tej działalności.
    Sp. z o.o.

    MZ

  • 3. Data: 2006-08-10 16:19:56
    Od: "skibbbi" <s...@g...pl>

    > Sp. z o.o.

    Wszystko pięknie ale na start trzeba by mieć przynajmniej 55 tys. 50
    tys. kapitał i z pięć na opłaty. A ja niestety tyle nie mam.

  • 4. Data: 2006-08-10 16:28:10
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "skibbbi" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    > Sp. z o.o.

    Wszystko pięknie ale na start trzeba by mieć przynajmniej 55 tys.
    50
    tys. kapitał i z pięć na opłaty. A ja niestety tyle nie mam.

    To nie za bardzo widać alternatywę. Pozostaje zarejestrować firmę
    (normalną 1os dg) na kogoś innego, żeby zdobywać rynek, a po
    spłaceniu lub przedawnieniu się dotychczasowych zobowiązań
    "przejąć ją".

    Teoretycznie są mozliwe jakieś 'układy ratalne' z ZUS, podobnie
    chyba z US, ale wiąże się to z "prześwietleniem" stanu majatkowego
    dłużnika, więc jest już na to za późno, chyba że wszystko masz
    obecnie w formie pieniędzy i możesz to łatwo "ukryć" do czasu
    podpisania tych "układów". Ale nie sądzę, aby gra była warta
    świeczki, bo to chyba mnóstwo formalności i jeszcze robią ci
    łaskę.

    Ale może ktoś jeszcze podda jakiś lepszy pomysł.

    marekz

  • 5. Data: 2006-08-10 16:36:43
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    Jak duze jest to zadluzenie????

    Skoro jestes pewny dochodow to wez pozyczke i splac zadluzenie.

  • 6. Data: 2006-08-10 17:18:16
    Od: "skibbbi" <s...@g...pl>

    Lookasik napisał(a):
    > Jak duze jest to zadluzenie????
    >
    > Skoro jestes pewny dochodow to wez pozyczke i splac zadluzenie.

    Pomysł dobry ale zapomniałeś niestety o rejestrze długów, kto da
    kredyt osobie która ma długi?

  • 7. Data: 2006-08-10 17:29:32
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 10 Aug 2006 10:18:16 -0700, skibbbi napisał(a):

    > Pomysł dobry ale zapomniałeś niestety o rejestrze długów, kto da
    > kredyt osobie która ma długi?

    Fundusz Mikro - obecnie już nawet bez "grupy" są dobre warunki spłaty, brak
    potrzebnych kwitów z USu, ZUSu (zaświadczeń!) bo przedstawić trzeba
    normalne papiery "firmowe" że się istnieje.
    Sam kiedyś korzystałem z tego funduszu.

  • 8. Data: 2006-08-10 18:53:23
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

> [...]
    > potrzebnych kwitów z USu, ZUSu (zaświadczeń!) bo przedstawić
    > trzeba
    > normalne papiery "firmowe" że się istnieje.

    Ale co tu da fundusz Mikro? Osoba otwierajaca watek nie chce miec
    wlasnej 1-os dg, bo po jej otworzeniu moga sie szybko do niej
    zleciec sępy. A aby zarejestrowac sp. z o.o. ma zbyt niska
    plynnosc w tej chwili. Przeciez nie mozna chyba wziac z funduszu
    srodkow na zarejestrowanie spolki.... juz lepiej probowac jakas
    kupic.

    marekz

  • 9. Data: 2006-08-10 21:00:12
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

    skibbbi napisał(a):

    > Wszystko pięknie ale na start trzeba by mieć przynajmniej 55 tys. 50
    > tys. kapitał i z pięć na opłaty. A ja niestety tyle nie mam.

    Kupno innej spółki ?

    --
    Krzysiek M.

  • 10. Data: 2006-08-11 05:32:52
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 10 Aug 2006 20:53:23 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Ale co tu da fundusz Mikro?

    Lookasik zasugerował staranie się o pożyczkę, na co wątkotwórca odarł że mu
    pewnie nikt nie udzieli pożyczki, kredytu ze względu na wpis w KRD.
    Odparłem żeby zainteresował się ww. funduszem. Czego tu nie rozumiesz?

    > Osoba otwierajaca watek nie chce miec wlasnej 1-os dg,

    Potrafisz odczytać to co nie zostało napisane? Gdzie tak stwierdził
    wątkotwórca?

    > bo po jej otworzeniu moga sie szybko do niej zleciec sępy.

    W Twoim odczuciu, wierzyciele są sępami?
    Chcą po prostu odzyskać *swoje* należności.
    Jaką mają gwarancję że jeżeli wątkotwórcy obecny pomysł jednak "wypali" i
    rozwinie skrzydła - to im to odda?
    W przypadku kiedy by jednak nie wypalił (czego mu absolutnie nie życzę!) i
    pociągnie kolejne osoby "za sobą"?
    Dlaczego nie pójdzie na układ ze swoimi wierzycielami, odroczenie spłąty
    itp etc.

    > A aby zarejestrowac sp. z o.o. ma zbyt niska plynnosc w tej chwili.

    W poprzednich okresach również tej płynności nie miał.

    > Przeciez nie mozna chyba wziac z funduszu srodkow na zarejestrowanie
    > spolki....

    Nie - firma musi już istnieć formalnie - można uzyskać środki na
    "rozkręcenie" działalności - ale istnieć musi.

    > juz lepiej probowac jakas kupic.

    :)