  • 1. Data: 2006-08-10 20:23:56
    Temat: Sprzedaz samochodu - małow wiarygodny kupiec
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Sprzedalem samochod, ale osoba ktora go kupila wzbudzala moje watpliwosci co
    do wiarygodnosci,
    chodzi mi o to ze prawdopodobnie sprazedalem jakiemus szemranemu gosciowi.
    Czy grozi mi jakas odpowiedzialnosc jezeli kupujacy nie zalatwi formalnosci
    prawnych zwiazanych z zakupem,
    tylko podzieli auto na czesci ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-08-10 20:33:39
    Temat: Re: Sprzedaz samochodu - małow wiarygodny kupiec
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 10 Aug 2006 22:23:56 +0200, Baczek napisał(a):

> [...]
    > Czy grozi mi jakas odpowiedzialnosc jezeli kupujacy nie zalatwi formalnosci

    To tylko jego problem :)

    Jedna z praktykowanych metod pozbycia się przywileju opłacania OC inaczej niż
    przez złomowanie auta to "sprzedanie" go osobie która nie istnieje...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 3. Data: 2006-08-11 02:15:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Baczek wrote:
    > Witam
    > Sprzedalem samochod, ale osoba ktora go kupila wzbudzala moje watpliwosci co
    > do wiarygodnosci,

    Zapłacił? Nie fałszywkami?

    To w czym problem?

> [...]
    > Czy grozi mi jakas odpowiedzialnosc jezeli kupujacy nie zalatwi formalnosci

    W najgorszym przypadku fiskus zacznie się domagać swoich 2%, o ile kwota
    transakcji przekroczyła 1000zł i kupujący nie zapłaci (zakładam, że
    sprzedaż na zwykłą umowę kupna-sprzedaży).

  • 4. Data: 2006-08-16 12:21:59
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chodzi mi o to ze prawdopodobnie sprazedalem jakiemus szemranemu gosciowi.
    > Czy grozi mi jakas odpowiedzialnosc jezeli kupujacy nie zalatwi

    Jeśli tylko:

    - (1) zgłosiłeś fakt sprzedaży w wydziale komunikacji UM
    - (2) zgłosiłeś u ubezpieczyciela OC fakt (1)
    - (3) wypełniłes wspólnie z nabywcą deklarację podatkową i złożyłeś ją w US

    to spełniłes wszelkie wymogi. Punkt (2) jest co prawda nieobowiązkowy, ale
    ułatwia życie. Jeśli nabywca spowoduje szkodę ubezpieczyciel nie będzie już
    wzywał ciebie.