  • Data: 2004-03-14 11:55:45
    Temat: Re: Uprawnienia wynikajace prawa jazdy kat B
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:uj8850h9e802sqe32ab13c73ksvlcarpdl@4ax.com...

    > A dlaczego także nie D i E ?

    Dla tego nie D i E, bo dawne prawo jazdy kat. "B" obejmuje obecne
    uprawnienia kategorii "B" w całości i "C" w części dotyczącej samochodów
    osobowych. Dawna kategoria "B" nie uprawniała do kierowania samochodami
    osobowymi będącymi równocześnie autobusami, bo czegoś takiego nie ma, stąd
    "D" nie wchodzi w rachubę. W zakresie prawa jady "E" zakres uprawnień
    również nie uległ zmianie, więc i "E" mu się nie należy, jeśli go
    dotychczas nie posiadał.

    > On posiada kat B i NIC więcej (nie zdawał egzaminów i nie posiadał
    > kat. zawodowych I, II lub III) skąd to rozdawnictwo ? Dlaczego tylko
    > jemu ? Nigdy nie posiadał kat. C (nawet z ograniczeniam !).

    Nazewnictwo kategorii jest rzeczą umowną. Jeśli ustawodawca postanowi, że
    kategoria "B" od jutra będzie dotyczyć rowerów, a dla samochodów osobowych
    wprowadzi "O" to uznasz, że dotychczasowe prawa jazdy staną się kartami
    rowerowymi, bo przecież ich właściciele nigdy nie zdawali na kategorię
    "O"?

    > Szkoda, tylko, ze w kwestii merytorycznej postawionego pytania
    > nic nie napisałeś.

    A jaka była kwestia merytoryczna? Mnie się wydawało, że ta kwestią była
    odpowiedź na pytanie, czy wobec zmiany zakresu uprawnień w poszczególnych
    kategoriach praw jazdy osoby już posiadające je zachowują posiadane
    uprawnienia, czy nie. No i nadto pytanie odpowiedziałem pierwszej
    kolejności twierdząco. Oczywiście, że zachowują. Jedynym problemem
    pozostaje sposób uwidocznienia tego w znormalizowanym dla europy
    blankiecie prawa jazdy.