  • Data: 2004-03-15 12:18:30
    Temat: Re: Uprawnienia wynikajace prawa jazdy kat B
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "DSz" <d...@o...pl> napisał:

    >nie posiadałem dawnej kat C, o którą się wcale nie ubiegam,
    Prawnie nie widzę możliwości rozszerzenia twoich uprawnień bez
    dokonania wpisu: kat. C z ograniczeniem.

    >tylko chciałbym zachowania całosci dotychczasowych uprawnień,
    >na które się uczyłem i zdałem egazmin i miałem wpisane w PJ.
    Powtórzę to co napisałem na PMS 'przekornie można jednak stwierdzić,
    że wtedy mogłeś kierować sam. osobowym i teraz może (z kat. B)'.

    >Mimo wszystko fakt nie pokrywania się w pełni starej i nowej kat B jest
    >faktem i ktoś traci na tym, a tak chyba nie powinno być....
    Fakt udowodnienia 'straty' ciążyłby raczej na tobie. Musiałbyś
    bezsprzecznie wykazać, że istnieje konkretny samochód osobowy o DMC
    powyżej 3,5 t, którym nie możesz kierować, a tym samym nowa ustawa
    ograniczyła twoje wcześniejsze uprawnienia. Zakładam także, że
    posiadałbyś interpretację SN, iż w poprzedniej ustawie zapis o DMC do
    3,5 t nie dotyczył samochodów osobowych, a jedynie 'innych'.

    > RPO po informacji tego typu powinien wziąć sprawę w swoje
    >ręce, prawie że z urzędu. I do tego jeszcze z pełną interpretacją prawną.
    Jeśli spełniłbyś powyższe, to masz rację. Co do interpretacji, to
    raczej do SN, a nie do RPO.

    Artur Golański