  • 1. Data: 2003-09-22 07:05:49
    Temat: Upomnienie do zapłacenia mandatu z przed 2 lat
    Od: "Adam" <e...@i...pl>

    Być może do niektórych z was dostaną od Zarządu Dróg i Komunikacji w
    Krakowie upomnienie do zapłacenia podwyższonej należności za postój pojazdu
    w strefie parkowania. W moim wypadku to 2 mandaty po 30 zł + upomnienia
    koszty Jeśli ktoś zna sprawę niech powie Czy bać się czy spać spokojnie ?
    Adam
    Powołują się na art. 15 ust. z dnia 17 VI 1966 o postępowaniu egzekucyjnym
    (Dz.U. z 2002r. Nr 110, poz.968 z późniejszymi zmianami )

  • 2. Data: 2003-09-22 07:48:57
    Temat: Re: Upomnienie do zapłacenia mandatu z przed 2 lat
    Od: "Now24" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Adam" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Powołują się na art. 15 ust. z dnia 17 VI 1966 o postępowaniu egzekucyjnym
    > (Dz.U. z 2002r. Nr 110, poz.968 z późniejszymi zmianami )

    Jeżeli nie zastosowałeś się do znaku informacyjnego jakim jest znak "P" -
    parking to nie jest to wykroczenie i nie mogą Cię ukarać mandatem -
    przynajmniej teoretycznie. Ostatnio głośna była w TV sprawa z Waparkiem. Na
    jakiej podstawie dostałeś ten mandat (tzn. jaki art. kodeksu drogowego
    według nich złamałeś)?

  • 3. Data: 2003-09-22 08:27:16
    Od: Radomir Szaraniec <r...@c...law.uj.edu.pl>

    Now24 napisał:

> [...]
    > jakiej podstawie dostałeś ten mandat (tzn. jaki art. kodeksu drogowego

    Po pierwsze- w Krakowie nie dają mandatów, a nakładają opłatę
    podwyższoną za postój w strefie. Po drugie- jak już przysłano wezwanie,
    to pewnie po jakimś czasie zapuka ktoś z tytułem egzekucyjnym.

    A z tym Waparkiem i mandatami oraz słynnym orzeczeniem pani asesor, to
    ja mam watpliwośc, czy pani asesor czytała dokładnie rozporządzenie w
    sprawie znaków i sygnałów drogowych, w szczególności par. 58 pkt 4 tegoż
    rozporządzenia. Tak mi się wydaje, że nie czytała, tylko uznała a
    priori, że skoro znak informacyjny, to tylko informuje. Sędzia ustami
    ustawy? Taki Sąd Okregowy w Warszawie raczej nie miał wątpliwości, że
    D-44 oznacza zakaz postoju bez wniesienia opłaty.

    rmszar

  • 4. Data: 2003-09-22 12:17:24
    Od: "neco" <neco@--NO_SPAM--.poprostu.net>

> [...]
    > Być może do niektórych z was dostaną od Zarządu Dróg i Komunikacji w
    > Krakowie upomnienie do zapłacenia podwyższonej należności za postój
    [..]
    Kolega prawnik twierdzi, że chłopaki nie mogą wystawić Tobie mandatu tylko
    dlatego że
    Twoj samochód stał tam gdzie nie wolno.. A poza tym - on tam stał?? ;-)