    From: Radomir Szaraniec <r...@c...law.uj.edu.pl>
    Newsgroups: pl.regionalne.krakow,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Upomnienie do zapłacenia mandatu z przed 2 lat
    Date: Mon, 22 Sep 2003 10:27:16 +0200

    Now24 napisał:

    > Jeżeli nie zastosowałeś się do znaku informacyjnego jakim jest znak "P" -
    > parking to nie jest to wykroczenie i nie mogą Cię ukarać mandatem -
    > przynajmniej teoretycznie. Ostatnio głośna była w TV sprawa z Waparkiem. Na
    > jakiej podstawie dostałeś ten mandat (tzn. jaki art. kodeksu drogowego
    > według nich złamałeś)?

    Po pierwsze- w Krakowie nie dają mandatów, a nakładają opłatę
    podwyższoną za postój w strefie. Po drugie- jak już przysłano wezwanie,
    to pewnie po jakimś czasie zapuka ktoś z tytułem egzekucyjnym.

    A z tym Waparkiem i mandatami oraz słynnym orzeczeniem pani asesor, to
    ja mam watpliwośc, czy pani asesor czytała dokładnie rozporządzenie w
    sprawie znaków i sygnałów drogowych, w szczególności par. 58 pkt 4 tegoż
    rozporządzenia. Tak mi się wydaje, że nie czytała, tylko uznała a
    priori, że skoro znak informacyjny, to tylko informuje. Sędzia ustami
    ustawy? Taki Sąd Okregowy w Warszawie raczej nie miał wątpliwości, że
    D-44 oznacza zakaz postoju bez wniesienia opłaty.

    rmszar