  • 1. Data: 2005-09-16 09:14:46
    Temat: Upierdliwy typ na allegro...
    Od: Pawel Wilczak <t...@n...maila>

    Witam.
    Mam taka niecodzinna sytuacje - gosc kupil ode mnie wieze Hi-Fi i od
    razu po zakupie zamiast potwierdzic wygrana aukcje - pisze mi ze nie to
    chcial i rezygnuje... Czy aukcja na allegro jest umowa wiazaca obie
    strony i moge dochodzic swych praw na drodze sadowej?

    pzdr

  • 2. Data: 2005-09-16 10:03:06
    Temat: Re: Upierdliwy typ na allegro...
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > chcial i rezygnuje... Czy aukcja na allegro jest umowa wiazaca obie
    > strony i moge dochodzic swych praw na drodze sadowej?

    Nie zmusisz go do kupienia ... wystaw mu negatywa i przeprowadz w
    allegro procedure zwrotu prowizji.

  • 3. Data: 2005-09-16 10:59:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Nie zmusisz go do kupienia ... wystaw mu negatywa i przeprowadz w
    > allegro procedure zwrotu prowizji.

    Właśnie, a może ktoś próbował zmusić do zrealizowania transakcji
    przez sąd? Albo jakieś odszkodowanie? Czekam z niecierpliwością, aż się
    komuś będzie chciało sprawdzić :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2005-09-16 15:38:17
    Od: Konrad <k...@o...pl>

    > Właśnie, a może ktoś próbował zmusić do zrealizowania transakcji
    > przez sąd? Albo jakieś odszkodowanie? Czekam z niecierpliwością, aż się
    > komuś będzie chciało sprawdzić :)

    Chyba nikomu nie chcialo sie przeprowadzac tak uciążliwej procedury -
    zazwyczaj lepiej jest odpuścić, dać człowiekowi negatywa i sprzedawać
    dalej.
    Problem wtedy gdy coś musi zostać sprzedane w jakimś terminei -np. kupujesz
    auto ale potrzebne Ci są pieniądze z poprzedniego samochodu, więc planując
    zakup, uwzględniasz datę sprzedaży itd. Podobnie ma się sprawa gdy np.
    wyjeżdzasz na rok za granicę etc.
    Przeczytaj dokładnie umowę i regulamin Allegro. Wspomina ona o możliwości
    wycofania przedmiotu i odzyskania prowizji. Kupujący otrzymuje ostrzeżenie
    i stosowny komentarz z Twojej strony. Jeśli zrobi to 3 razy, jego konto
    zostaje zawieszone.
    W świetle prawa umowa ustna jest również umową - jak zatem traktować umowę
    na Allegro?
    Być może można się ubiegać w szczególnych warunkach o sądowe rozwiązanie
    sprawy ale musiałbyś chyba wykazać, że faktycznie poniosłeś jakieś straty
    etc a niedotrzymanie tejże umowy zawartej za pośrednictwem Allegro było
    tego powodem.
    W życiu różnie bywa - mnie oszukał Najemca i wprwoadziła się do mieszkania
    od początku nie chcąc płacić. W końcu go wyrzuciłem a do mieszkania wszedł
    po swoje rzeczy tylko jak zapłacił - ale zapłacił tylko tyle, że wyszedłem
    na zero z czynszami. Za zniszczone łóżko i nowe drzwi wejściowe musiałem
    zapłacić sam. Podpisałem z nim umowę, że zapłaci za to w ratach później ale
    nawet nie idę z tym do sądu bo szkoda mi czasu, a rozwiazanie sprawy może
    by doszło do skutku za rok? Dwa?

    Pozdrawiam!
    Konrad

  • 5. Data: 2005-09-17 20:15:17
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Właśnie, a może ktoś próbował zmusić do zrealizowania transakcji przez
    > sąd? Albo jakieś odszkodowanie? Czekam z niecierpliwością, aż się komuś
    > będzie chciało sprawdzić :)

    Koszty czegos takiego zdecydowania beda malo oplacalne. Podobnie jak i
    dochodzenie na drodze cywilnej zwrotu pieniedzy od kogos kto na drugim
    koncu PL oszukal nas na kilkaset PLN.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-09-19 08:14:51
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    > Właśnie, a może ktoś próbował zmusić do zrealizowania transakcji
    > przez sąd? Albo jakieś odszkodowanie? Czekam z niecierpliwością, aż się
    > komuś będzie chciało sprawdzić :)

    Już ktoś sprawdzał - WOŚP pozwała gościa, który wylicytował most i nie
    chciał sfinalizować transakcji. Nie znam orzeczenia sądu i pozwu, ale
    domyślam się, że chodziło raczej o wyrównanie strat związanych z organizacją
    aukcji, promocją, itp..
    Bo jak sądzę aukcja Allegro, wbrew temu, co piszą w regulaminie serwisu nie
    jest żadną wiążącą umową.. gdzie podpis elektroniczny i takie tam..

    --
    Paweł

  • 7. Data: 2005-09-20 08:46:41
    Od: g...@p...onet.pl

    > Nie zmusisz go do kupienia ... wystaw mu negatywa i przeprowadz w
    > allegro procedure zwrotu prowizji.

    Chciałbym zauważyć, że on juz to kupił (wygrał aukcję). Problemem jest to, że
    nie chce zapłacić.