  • 1. Data: 2005-09-16 07:15:37
    Temat: SkypeOut - przepadła przedpłata
    Od: Konrad <k...@n...uni.wroc.pl>

    Witam.

    Z rozczarowaniem zauważyłem logując się na swoje konto Skype,
    że "SkypeOut jest nieczynny. Uruchamiasz SkypeOut dokonując
    przedpłaty.". Rzecz w tym, ze przedpłaty w wysokości 10,00 EUR swego
    czasu dokonałem. Zrealizowałem kilka połączeń i zarzuciłem używanie
    SkypeOut na dłuższy czas. Okazuje się, że moja przedpłata, a właściwie
    jej pozostała część w wysokości jakiś 8,00 EUR przepadła, jak rozumiem
    w zgodzie z punktem 6.5 aktualnie obowiązującego regulaminu:

    http://www.skype.com/company/legal/terms/tos_voip.ht
    ml

    Mam w zwyczaju przynajmniej pobieżnie przeglądać akceptowane umowy,
    ale nie zauważyłem tego zapisu przy zakładaniu konta.

    Mam w związku z tym pytania:
    1. Czy ktoś dysponuje regulaminem SkypeOut w wersji z lutego tego roku?
    2. Czy tego rodzaju zapis pozostaje w zgodzie z obowiązującymi
    przepisami PL i ew. UE?

    Pytania być może naiwne, zwłaszcza #2, do tego kwota niewielka, ale moje
    rozczarowanie nieetycznym zagarnięciem jej przez Skype bez choćby
    skromnego uprzedzenia via mail o zbliżającym się terminie przepadnięcia
    przedpłaty jest olbrzymie i zastanawiam się na ile to posunięcie Skype
    było zasadne i czy cokolwiek jestem w stanie w tej sprawie zmienić.

    Serdecznie pozdrawiam,
    --
    Konrad

  • 2. Data: 2005-09-16 07:22:35
    Temat: Re: SkypeOut - przepadła przedpłata
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Konrad napisał(a):

    > Mam w związku z tym pytania:
    > 1. Czy ktoś dysponuje regulaminem SkypeOut w wersji z lutego tego roku?

    Proszę uprzejmie ;-)
    http://web.archive.org/web/*/http://www.skype.com/co

  • 3. Data: 2005-09-16 07:44:01
    Od: Konrad <k...@n...uni.wroc.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Proszę uprzejmie ;-)
    > http://web.archive.org/web/*/http://www.skype.com/co
    mpany/legal/terms/tos_voip.html

    Suuuper. Fajny serwis. Dziękuję serdecznie.

    Niestety niekorzystny dla mnie zapis był już wtedy w regulaminie, tyle,
    że jako punkt 6.4 i w tylko nieco odmiennej postaci - ew. wpłaty w tym
    180-dniowym okresie bez połączeń przedłużały wtedy ważność konta.

    Pozostaje mi się chyba pogodzić z tym zbójeckim zagarnięciem :)

    Pozdrawiam,
    --
    Konrad

  • 4. Data: 2005-09-16 08:31:13
    Od: Raku_krak <r...@a...kom.pl>

    Konrad napisał(a):

    > Pozostaje mi się chyba pogodzić z tym zbójeckim zagarnięciem :)

    Jakie zagarnięcie ??
    To nie jeste bank, a co ty sie spodziewałe, że wyciągniesz kase jeszcze
    z procentem :) ??

    --
    Raku
    *********************************

  • 5. Data: 2005-09-16 09:33:30
    Od: Konrad <k...@n...uni.wroc.pl>

    Raku_krak napisał(a):

    > Jakie zagarnięcie ??
    > To nie jeste bank, a co ty sie spodziewałe, że wyciągniesz kase jeszcze
    > z procentem :) ??

    To chyba jasne? :)

    Spodziewałem się, że będę mógł wykorzystać wpłacone pieniądze na
    rozmowy, ew. wycofać z uwzględnieniem opłat manipulacyjnych. To
    zdroworozsądkowe oczekiwania, jak sądzę, ale chybione, jak się okazało.

    Pozdrawiam,
    --
    Konrad

  • 6. Data: 2005-09-16 09:50:51
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Konrad" <k...@n...uni.wroc.pl> napisał w
    wiadomości

    > Spodziewałem się, że będę mógł wykorzystać wpłacone pieniądze na rozmowy,
    > ew. wycofać z uwzględnieniem opłat manipulacyjnych. To zdroworozsądkowe
    > oczekiwania, jak sądzę, ale chybione, jak się okazało.

    dokladnie tak samo masz w pre paidach.
    Jesli nie wykorzystasz karty w jakims tam czasie to ci rowniez wszystko
    przepada.

    Jacek

  • 7. Data: 2005-09-16 10:05:38
    Od: Konrad <k...@n...uni.wroc.pl>

    castrol napisał(a):

    > dokladnie tak samo masz w pre paidach.
    > Jesli nie wykorzystasz karty w jakims tam czasie to ci rowniez wszystko
    > przepada.

    zgadza sie, rzeczywiscie. ale operatorzy ostrzegaja via sms o
    zblizajacym sie terminie waznosci, potem o zablokowaniu rozmow
    wychodzacych w przypadku, gdy konto nadal nie zostalo zasilone.
    to wydaje sie bardziej naturalne i cywilizowane.
    w postepowaniu Skype tym wszystkim najbardziej mnie chyba mierzi fakt,
    ze nie zostalem ostrzezony. jest regulamin, w porządku. niech sobie
    zabieraja te pieniadze po 180 dniach nieaktywnosci - rozumiem, ze chca
    tym sposobem podniesc sprzedaz motywujac do korzystania z konta i
    zasilania go. ale chcialbym byc ostrzezony, zeby moc zdecydowac.
    pilnowanie terminu waznosci konta Skype nie jest moim jedynym
    zmartwieniem na tym lez padole.

    --
    Konrad

  • 8. Data: 2005-09-16 11:30:52
    Od: the4dK <g...@g...cy>

    Konrad napisał(a):

> [...]
    > wychodzacych w przypadku, gdy konto nadal nie zostalo zasilone.
    > to wydaje sie bardziej naturalne i cywilizowane.

    Mnie w POPie nie ostrzegaja. Gdyby nie to, ze kolezanka byla ciekawska i
    sprawdzila moj limit czasu polaczen, wyczysciliby mi konto z powodu
    przekroczenia terminu. A tak przynajmniej wydalem moje pieniadze na rozmowy.

    --
    the4dK :: g...@g...cy

  • 9. Data: 2005-09-16 12:00:51
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    16.09.2005 # 12:30:52, the4dK napisał:

    > Mnie w POPie nie ostrzegaja.

    Faktycznie nie ostrzegają. Parę lat temu, gdy kupiłem telefon
    na kartę, sms był wysyłany. Widać zmieniło się na niekorzyść
    klienta.
    --
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2005-09-16 12:03:27
    Od: the4dK <g...@g...cy>

    Galathea napisał(a):
    > Faktycznie nie ostrzegają. Parę lat temu, gdy kupiłem telefon
    > na kartę, sms był wysyłany. Widać zmieniło się na niekorzyść
    > klienta.

    Obecnie zalezy to rowniez od sieci. W Heayah wysylaja, ale po
    wyczerpaniu limitu czasu polaczen nie czyszcza konta. W POPie nie dosc,
    ze nie wysylaja przypomnien, to konto zostaje wyzerowane.

    Pozdrawiam,
    --
    the4dK :: g...@g...cy