  • 1. Data: 2005-09-16 10:19:15
    Temat: Jaki okres wypowiedzenia? Proszę o pomoc
    Od: "andrzej.dacz" <a...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    byłem zatrudniony:
    a) od 20 stycznia 2005 na 3 miesiące
    b) od 20 kwietnia mam umowę na czas nieokreślony

    Teraz w dniu 16 września chcę się zwolnić. Jaki mam okres wypowiedzenia?
    Bardzo proszę o pomoc

    Pzdr
    Andrzej

  • 2. Data: 2005-09-16 10:39:47
    Temat: Re: Jaki okres wypowiedzenia? Proszę o pomoc
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dge673$9kf$1@inews.gazeta.pl andrzej.dacz
    <a...@W...gazeta.pl> pisze:

    > byłem zatrudniony:
    > a) od 20 stycznia 2005 na 3 miesiące
    > b) od 20 kwietnia mam umowę na czas nieokreślony
    > Teraz w dniu 16 września chcę się zwolnić. Jaki mam okres wypowiedzenia?
    Miesiąc.

    Jotte

  • 3. Data: 2005-09-16 12:13:23
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:dge673$9kf$1@inews.gazeta.pl andrzej.dacz

    > Miesiąc.

    A uściślając: miesiąc+okres pozostający do końca miesiąca
    kalendarzowego, w którym miałaby wygasnąć umowa. A więc półtora
    miesiąca, do 31 października.

  • 4. Data: 2005-09-16 18:30:12
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:432ab209$0$6504$f69f905@mamut2.aster.pl Marcin Szawurski
    <m...@s...waw.pocoto.pl> pisze:

    > A uściślając: miesiąc+okres pozostający do końca miesiąca
    > kalendarzowego, w którym miałaby wygasnąć umowa. A więc półtora
    > miesiąca, do 31 października.
    Nie. Zgodnie z KP okres wypowiedzenia umowy na czas nieokreślony wynosi 2
    tygodnie, miesiąc albo 3 miesiące. Koniec, kropka. W tym wypadku - miesiąc i
    o to Andrzej pytał.
    Dzień upływu okresu wypowiedzenia to co innego. Zależy on od okresu
    wypowiedzenia i daty jego złożenia. Ponieważ nie wiesz kiedy autor postu
    złoży wypowiedzenie, więc nie możesz wyliczyć, że 1,5 miesiąca. Nie mieszaj
    więc.

    Jotte

  • 5. Data: 2005-09-16 19:38:21
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Jotte wrote:

> [...]
    > złoży wypowiedzenie, więc nie możesz wyliczyć, że 1,5 miesiąca. Nie mieszaj

    Masz rację. Ale jeśli autor byłby wystarczająco nieświadomy (a raczej
    był, skoro nie zajrzał do kodeksu żeby znaleźć ten okres wypowiedzenia)
    to założę się, że już gotów był podpisać kolejną umowę o pracę z datą 17
    października. Nie mam wrażenia, żeby moje wyjaśnienie było w tej
    sytuacji dużo bardziej mącące niż twoje (choć być może nie użyłem
    dokładnie określeń kodeksowych).

  • 6. Data: 2005-09-16 20:08:38
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:432b1a53$0$6490$f69f905@mamut2.aster.pl Marcin Szawurski
    <m...@s...waw.pocoto.pl> pisze:

> [...]
    > był, skoro nie zajrzał do kodeksu żeby znaleźć ten okres wypowiedzenia)
    > to założę się, że już gotów był podpisać kolejną umowę o pracę z datą 17
    Zakładaj sie o co chcesz, to nie ma znaczenia.

    > Nie mam wrażenia, żeby moje wyjaśnienie było w tej
    > sytuacji dużo bardziej mącące niż twoje (choć być może nie użyłem
    > dokładnie określeń kodeksowych).
    A powinieneś. Moje - w odróżnieniu od twojego - nie było w ogóle mącące.
    Podałem informację zgodnie z wykładnią kodeksową.
    BTW - sądzę, że autor miał jakieś pojęcie o KP, bo treść jego pytania
    sugeruje wątpliwość, czy pierwsza umowa (na 3 miesiące) wpływa na okres
    wypowiedzenia, czyli czy wlicza sie do okresu pracy u danego pracodawcy.
    EOT

    Jotte