  • 11. Data: 2002-06-11 21:58:19
    Temat: Re: Umowa zlecenie, kiedy etat ?
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Tue, 11 Jun 2002 23:53:47 +0200, Daniel napisał/napisała:
    > PS
    > Nie kazde zlecenie na oznaczony czas moze byc uznane za umowe o prace.
    > Decyduja o tym takie czynniki jak np. wykonywanie pracy pod nadzorem, w
    > stosunku podporzadkowania, w oznaczonych i stalych godzinach pracy itp.

    Tak, mam stale i ustalone godziny pracy. Mam pisane protokoly ze zlecen,
    ktore wykonuje, tak wiec jestem pod nadzorem :) Co jeszcze potrzebne do
    pelnego obrazu ? (dobrze wiedziec takie rzeczy ;)

    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 12. Data: 2002-06-12 04:12:37
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <s...@c...acn.waw.pl>,
    p...@g...w.astercity.net says...

    > Co jeszcze potrzebne do
    > pelnego obrazu ? (dobrze wiedziec takie rzeczy ;)

    Ciaglosc wykonywania pracy (nie jednorazowe czynnosci) pozostawanie w
    czasie wykonywania pracy w dyspozycji zlecajacego, sytuacja i zamiar
    stron w czasie zawierania stosunku prawnego (np. trudno emerytowi,
    zawierajacemu umowe zlecenia jako prace dodatkowa, byloby zadac
    ustalenia, ze to stosunek pracy - choc to tez zalezy od pozostalych
    przeslanek,) Z tego co pisales wczesniej wynika, ze Twoim zamiarem bylo
    zawarcie stosunku pracy - ma to istotne znaczenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 13. Data: 2002-06-12 06:45:25
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Wed, 12 Jun 2002 06:12:37 +0200, Daniel napisał/napisała:
    > przeslanek,) Z tego co pisales wczesniej wynika, ze Twoim zamiarem bylo
    > zawarcie stosunku pracy - ma to istotne znaczenie.

    Mam ciaglosc pracy :) Pracuje 5 dni w tygodniu po 4h. Mam jakby "odgornie"
    to ustalone.
    Tak moim celem jest zawarcie umowy na czas nieokreslony, po zawarciu 3
    takiej samej umowy zlecenie.
    DZieki :)

  • 14. Data: 2002-06-12 11:17:34
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > Qrde.
    > Mam umowe zlecenie, wykonuje prace 4h dziennie (serwis, prace u klienta
    > etc) - wymiar h 1/2 etatu. Dostaje comiesieczna pensje i podpisuje
    > pokwitowania o przelaniu $ na konto i potwierdzenie odbioru.
    > Wiec ? Jak to wyglada w swietle prawa pracy po 3 takiej samej umowie ?

    Jeśli brać pod uwagę wolę stron to mamy do czynienia z cywilnoprawną umową
    zlecenia i wtedy nie ma mowy o stosunku pracy a zatem pracodawca nie ma
    obowiązku zatrudnienia pracownika na czas nieokreślony nawet po 100 takich
    umowach. Ewentualnie można by udowodnić, że charakter wykonywanej pracy
    odpowiada cechom stosunku pracy i wtedy sytuacja ulega zmianie, ale to już
    zależy od uznania sądu.

    pozdr.
    T.