  • 1. Data: 2002-06-11 15:53:24
    Temat: Umowa zlecenie, kiedy etat ?
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Witam.

    Mam umowe zlecenie podpisana na 6 miesiecy.
    W zasadzie pracuje na 1/2 etatu po 4h dziennie i za tyle dostaje
    wynagrodzenie..

    Mam pytanie: po 2(badz 3) umowie zlecenie musze zostac zatrudniony na etat, 1/2
    etatu, czy to jest w przypadku umowy o dzielo ?

    Czy w ogole "przymus" zatrudnienia na etat po ilustam umowach nie obowiazuje
    ?

    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 2. Data: 2002-06-11 20:13:10
    Temat: Re: Umowa zlecenie, kiedy etat ?
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > etatu, czy to jest w przypadku umowy o dzielo ?
    >
    > Czy w ogole "przymus" zatrudnienia na etat po ilustam umowach nie

    Nic takiego nie obowiązuje

    pozdr.
    T.

  • 3. Data: 2002-06-11 20:31:07
    Od: "Yig" <y...@S...waw.pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
    wiadomości news:slrnagc79r.huc.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..

> [...]
    > etatu, czy to jest w przypadku umowy o dzielo ?
    >
    > Czy w ogole "przymus" zatrudnienia na etat po ilustam umowach nie

    art 25'1 kodeksu pracy dotyczy wylacznie umow _o prace_ zawieranych na czas
    okreslony:

    Art. 25'1. Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas określony jest
    równoznaczne w skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas nie
    określony, jeżeli poprzednio strony dwukrotnie zawarły umowę o pracę na czas
    określony na następujące po sobie okresy, o ile przerwa między rozwiązaniem
    poprzedniej a nawiązaniem kolejnej umowy o pracę nie przekroczyła jednego
    miesiąca

    --
    Cinis sum, cinis terra est, terra dea est...
    ergo mortuus non sum.

  • 4. Data: 2002-06-11 20:37:01
    Od: "Yig" <y...@S...waw.pl>

    Użytkownik "Yig" <y...@S...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
> [...]

    A, jeszcze jedno. jesli masz do tego podstawy mozesz wystapic w trybie 189
    kpc w zwiazku z 22 § 1'1 kp o ustalenie przez sad istnienia pomiedzy toba a
    zleceniodawca stosunku pracy.

    pozdrawiam

    Yig

  • 5. Data: 2002-06-11 20:53:43
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Tue, 11 Jun 2002 22:37:01 +0200, Yig napisał/napisała:
    > A, jeszcze jedno. jesli masz do tego podstawy mozesz wystapic w trybie 189
    > kpc w zwiazku z 22 § 1'1 kp o ustalenie przez sad istnienia pomiedzy toba a
    > zleceniodawca stosunku pracy.

    Czyli 3 umowa zlecenie na czas okreslony (od stycznia do czerwca wlacznie)
    jest umowa wiazaca i powinienem byc zatrudniony na etat, badz 1/2 etatu ?

    (tak lub nie prosze ;)

  • 6. Data: 2002-06-11 21:04:10
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <s...@c...acn.waw.pl>,
    p...@g...w.astercity.net says...

    > Czyli 3 umowa zlecenie na czas okreslony (od stycznia do czerwca wlacznie)
    > jest umowa wiazaca i powinienem byc zatrudniony na etat, badz 1/2 etatu ?

    Nie. Chodzi o to ze sad ustali czy umowa zlecenia (ksztaltujaca stosunek
    cywilny miedzy stronami) jest w istocie umowa o prace (stosunek pracy).
    Jezeli sad ustalilby ze dwie kolejne umowy zlecenia mialy charakter
    terminowego stosunku pracy to o ile trzecia tez by spelniala te warunki
    i zachodzily by przeslanki z 25/1 kp to sad ustalilby ze ostatnia umowa
    zlecenia jest umowa o prace na czas nieokreslony.

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 7. Data: 2002-06-11 21:10:24
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Tue, 11 Jun 2002 23:04:10 +0200, Daniel napisał/napisała:
> [...]
    > i zachodzily by przeslanki z 25/1 kp to sad ustalilby ze ostatnia umowa
    > zlecenia jest umowa o prace na czas nieokreslony.

    No fakt.. ale i tak efektem jest "umowa na czas nieokreslony" :)
    Pomijajac najwazniejsze - Twoje argumenty.

    Dzieki, stala sie jasnosc ;)

    Ahaaa jeszcze jedno pytanie:
    Czy warto sie zglaszac do sadu pracy ?
    Istnieje obawa,ze jesli wystapie do sadu, przedkladajac 3 umowe identyczna
    do 2 pozostalych, pracodawaca moze mnie zwolnic..
    Co wtedy ? Czy wtedy moglbym sie odwolywac o jakies odszkodowanie ?

  • 8. Data: 2002-06-11 21:22:31
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Jun 2002, Papik wrote:
    [...]
    >+ Czy w ogole "przymus" zatrudnienia na etat po ilustam umowach nie obowiazuje
    >+ ?

    Dotyczy umów *o pracę*.
    Inna sprawa, że sam piszesz że "pracujesz"... :>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-06-11 21:53:47
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <s...@c...acn.waw.pl>,
    p...@g...w.astercity.net says...

> [...]
    > do 2 pozostalych, pracodawaca moze mnie zwolnic..
    > Co wtedy ? Czy wtedy moglbym sie odwolywac o jakies odszkodowanie ?

    Nie tyle zwolnic, co wypowiedziec zlecenie (zakladam, ze wyrok
    ustalajacy nie bylby jeszcze prawomocny). Owszem to mozliwe. IMHO
    wowczas mozliwe jest rozszerzenie zadania pozwu o przywrocenie do pracy
    na poprzednich warunkach (oczywiscie stosunku pracy - o ile sad ustali
    ze takowy miedzy stronami mial miejsce)lub do zasadzenia odszkodowania
    za rozwiazanie umowy bez wypowiedzenia z naruszeniem przepisow prawa.
    Sad pracy dba o pracownika wiec poinstruuje Cie co i kiedy robic.

    PS
    Nie kazde zlecenie na oznaczony czas moze byc uznane za umowe o prace.
    Decyduja o tym takie czynniki jak np. wykonywanie pracy pod nadzorem, w
    stosunku podporzadkowania, w oznaczonych i stalych godzinach pracy itp.

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 10. Data: 2002-06-11 21:54:16
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Tue, 11 Jun 2002 23:22:31 +0200, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne
    napisał/napisała:
    > Dotyczy umów *o pracę*.
    > Inna sprawa, że sam piszesz że "pracujesz"... :>
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Qrde.
    Mam umowe zlecenie, wykonuje prace 4h dziennie (serwis, prace u klienta
    etc) - wymiar h 1/2 etatu. Dostaje comiesieczna pensje i podpisuje
    pokwitowania o przelaniu $ na konto i potwierdzenie odbioru.
    Wiec ? Jak to wyglada w swietle prawa pracy po 3 takiej samej umowie ?