  • 1. Data: 2008-06-30 08:55:29
    Temat: Umowa z biurem obsługi szkód
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Witam.

    Jakiś czas temu zostałem potrącony przez samochód i postanowiłem
    dochodzić zadośćuczynienia przez biuro obsługi szkód, ale intryguje mnie
    kwestia wynagrodzenia.

    Umowa składa się poniekąd z dwóch części, jedna to umowa o honorarium z
    biurem
    paragraf 3.
    Za prowadzenie sprawy (...) przysługuje honorarium w wysokości ..... %
    brutto (zawierających podatek VAT), słownie ......... wartości
    uzyskanego roszczenia i kwotę tę Zleceniodawca ceduje na rzecz
    Zleceniobiorcy

    paragraf 4.
    Zleceniobiorca zobowiązuje się do rozliczenia kwoty należnej
    zleceniodawcy w terminie 14 dni od daty wpływu i przelania na niżej
    wskazany rachunek bankowy

    druga to pełnomocnictwo dla adwokata:
    Podpisany

    upoważnia adwokata
    do prowadzenia we wszystkich instancjach sprawy......

    Pełnomocnictwo obejmuje prawo do:
    (tu są wymienione czynności) m.in. wskazania rachunku bankowego, na
    który należy przekazać świadczenia pieniężne.

    a na końcu dopisane (naturalnie drobnym druczkiem;)) jest to, co
    wzbudziło moją wątpliwość.

    Za wszystkie czynności określone w powyższych punktach pełnomocnikowi
    przysługuje honorarium w wysokości określonej rozporządzeniem Ministra
    Sprawiedliwości z dnia 28 września 2002r. w sprawie opłat za czynności
    adwokackie oraz ponoszenia przez Skarb Państwa kosztów nieopłaconej
    pomocy prawnej udzielonej z urzędu (Dz. U. 2002.163.1348) lub
    rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 września 2002r. w
    sprawie opłat za czynności radców prawnych oraz ponoszenia przez Skarb
    Państwa kosztów pomocy prawnej udzielonej przez radcę prawnego
    ustanowionego z urzędu (Dz. U. 2002.163.1349).
    Sądem właściwym do rozstrzygania sporów jest sąd właściwy dla miejsca
    siedziby Zleceniobiorcy.

    No i teraz nie wiem, jak zabezpieczyć się przed taką sytuacją:
    sprawa toczyła się przed sądem, uzyskałem jakieś odszkodowanie, biuro
    pobiera swoją prowizję, a oprócz tego adwokat zjawia się u mnie z
    podpisanym pełnomocnictwem i domaga się honorarium za czynności
    określone w pełnomocnictwie.

    Druga sprawa:
    biuro przelewa mi odszkodowanie pomniejszone o ich prowizję na konto
    (zgodnie z paragrafem 4 po 14 dniach od daty wpłynięcia na ich konto),
    adwokat ma pełnomocnictwo do wskazania rachunku bankowego, na który mają
    wpłynąć świadczenia.
    Jak zabezpieczyć się przed sytuacją: adwokat wskazuje swoje konto (nie
    konto biura), biuro nie wypłaca mi żadnej należności (w końcu zgodnie z
    paragrafem 4 mają 14 dni od daty wpłynięcia na ich konto, a na ich konto
    nie wpłynie nic).

    Jakie dodatkowe zapisy sugerowalibyście w umowie z biurem i w
    pełnomocnictwie?

    dzięki za pomoc,
    pozdrawiam
    p.

  • 2. Data: 2008-06-30 09:42:34
    Temat: Re: Umowa z biurem obsługi szkód
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Piotr pisze:
> [...]
    > nie wpłynie nic).
    >
    > Jakie dodatkowe zapisy sugerowalibyście w umowie z biurem i w

    Idź do adwokata lub radcy i zleć prowadzenie sprawy, będzie taniej i
    bezpieczniej.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2008-06-30 11:36:59
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    zasadą takich biur jest brak walki o odszkodowania. życie z małych
    prowizji jest całkiem wygodne.

    Jak chcesz już płacić za adwokata to sam go sobie wynajmij

    MAc