  • 1. Data: 2007-03-19 22:53:18
    Temat: Umowa o prace i zakaz DG.
    Od: Tomasz Kałużny <t...@k...chip.pl>

    Szukalem w archiwum, ale znalazlem sprzeczne informacje. Dlatego spytam,
    czy pracodawca ma prawo w umowie o prace zakazac prowadzenia
    jakiejkolwiek (bo konkurencyjnej to zrozumiale) dzialalnosci
    gospodarczej? Akurat dotyka mnie ten problem i o ile jestem zadowolony
    ze swojej pracy, to stworzyla mi sie mozliwosc zarobienia co miesiac
    paru groszy w zupelnie innej dziedzinie w wolnych chwilach. Celowosc
    rozmowy z szefem o zmianie jego 'widzimisie' pomine, bo choc uczciwy i
    hojny z niego czlowiek to zdania ot tak sobie nie zmieni. Chcialbym miec
    ewentualnie jakies argumenty.

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 2. Data: 2007-03-19 23:20:50
    Temat: Re: Umowa o prace i zakaz DG.
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:etn40i$9df$1@inews.gazeta.pl Tomasz Kałużny
    <t...@k...chip.pl> pisze:

> [...]
    > czy pracodawca ma prawo w umowie o prace zakazac prowadzenia
    > jakiejkolwiek (bo konkurencyjnej to zrozumiale) dzialalnosci
    Nie może. Treść umowy o pracę określa art. 29 KP.
    Ponadto zapisy umowy mniej korzystne dla pracownika niż zapisy zawarte w
    prawie pracy nie obowiązują (art. 18 KP).
    Nie jest też prawdą, że można w umowie o pracę zawrzeć zakaz działalności
    konkurencyjnej. Zakaz konkurencji to osobna umowa (art. 101^1 KP).

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-03-20 08:29:46
    Od: "Set" <d...@o...pl>

    A tak z czystej ciekawosci, jak sie ma prowadzenie w zasadzie konkurencyjnej
    dzialalnosci przez lekarzy zatrudnionych w szpitalu i prowadzacych wlasne
    abinety, niejednokrotnie wykonywujacy prywatne badania na sluzbowym sprzecie
    ?
    Zawsze mnie to pytanie nurtowalo.

  • 4. Data: 2007-03-20 15:33:45
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 19 marca 2007 23:53
    (autor Tomasz Kałużny
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <etn40i$9df$1@inews.gazeta.pl>):

    > hojny z niego czlowiek to zdania ot tak sobie nie zmieni. Chcialbym miec
    > ewentualnie jakies argumenty.

    Zamiast się z nim kłócić i ryzykować wywaleniem, skorzystać z DG innych
    osób... i już.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/