  • 1. Data: 2007-03-19 20:39:32
    Temat: Niezgodność z umową a 14 dni rozpatrzenia
    Od: "hefal" <h...@T...pl>

    Witam.
    Według przepisów po oddaniu sprzętu powołując się na
    niezgodność z umową do sklepu - sklep ma 14 dni na
    rozpatrzenie. Jeżeli nie odpowie w ciągu tych 14 dni
    oznacza to, że przyjął reklamację (potwierdził istnienie
    usterki) - czy tak?
    Tak dla pewności - jeżeli np. wysłali mi list polecony 13 dnia
    od momentu dostarczenia (i doszedł do mnie 5 dni później) to
    oznacza to, że poifnormowali mnie w ciągu ustawowych 14 dni, czy nie?
    Pytam, bo nie wiem czy ktoś może mi wcisnąć taką interpretację
    (na moje oko mocno nieuczciwą). Przyjmijmy, że sprzęt oddałem
    w piątek, 17 dni później (w poniedziałek)nadal nie miałem żadnej informacji,
    więc dowiadywałem się czy wiadomo coś o komputerze w sklepie, a oni
    zaczynają, że usterki brak(mimo wielokrotnego potwierdzenia na miejscu w
    sklepie, że rzeczywiście usterka jest).

    Czy ustawowo jako, że w ciągu 14
    dni nie dostałem informacji (dostarczyłem swój numer telefonu oraz e-mail
    razem z adresem) oznacza to, że według ustawy potwierdzili istnienie
    usterki?
    Usterka istnieje, co było sprawdzane przez specjalistę (pracującego w
    serwisie
    firmy innego producenta - znajomy znajomego) - ale wolałbym mieć "ustawową"
    pewność bo ekspertyzy to może być początek piekła tylko ;-)

    Z góry dzięki za porady.

    Zdrawim.

  • 2. Data: 2007-03-19 22:06:00
    Temat: Re: Niezgodność z umową a 14 dni rozpatrzenia
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "hefal" <h...@T...pl> napisał w wiadomości
    > Tak dla pewności - jeżeli np. wysłali mi list polecony 13 dnia
    > od momentu dostarczenia (i doszedł do mnie 5 dni później) to
    > oznacza to, że poifnormowali mnie w ciągu ustawowych 14 dni, czy nie?

    tak

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-03-19 22:11:42
    Od: "Andrzej Wróblewski" <c...@c...pl>

    > tak

    A czy aby czasem nie liczy sie data awiza do skrzynki lub odebrania listu
    przez odbiorce (art. 61 par. 1 KC). Z listem "w drodze" przeciez czlowiek
    nie mogl sie w zaden sposob zapoznac i nie mozna mowic o prawidlowo zlozonym
    oswiadczeniu woli.

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 4. Data: 2007-03-19 22:35:31
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-03-19 23:06, gasper wrote:
    > Użytkownik "hefal" <h...@T...pl> napisał w wiadomości
    >
    > tak

    Moim zdaniem nie. Art. 61 § 1 kc. (Choć oczywiście może to być
    dyskusyjne a dyskusja sprowadza się do stwierdzenia czy pojęcie
    "ustosunkować się" oznacza "złożyć oświadczenie woli innej osobie";
    Słownik Języka Polskiego wskazuje wyraźnie, że tak: ustosunkować się:
    "przyjąć określone stanowisko wobec kogoś lub czegoś")
    --
    Przemysław Płaskowicki
    Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,

  • 5. Data: 2007-03-19 22:51:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.03.2007 hefal <h...@T...pl> napisał/a:
> [...]

    > od momentu dostarczenia (i doszedł do mnie 5 dni później) to
    > oznacza to, że poifnormowali mnie w ciągu ustawowych 14 dni, czy nie?

    Nie poinformowali (art. 61. u. 1.)

    > Czy ustawowo jako, że w ciągu 14
    > dni nie dostałem informacji (dostarczyłem swój numer telefonu oraz e-mail
    > razem z adresem) oznacza to, że według ustawy potwierdzili istnienie
    > usterki?

    W praktyce jest to 15 dni (art. 111) bo pierwszy się nie liczy a ostatni
    liczy aż do końca.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2007-03-19 23:37:15
    Od: "hefal" <h...@T...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:eog3d4-ubm.ln1@ziutka.router...

    > W praktyce jest to 15 dni (art. 111) bo pierwszy się nie liczy a ostatni
    > liczy aż do końca.

    * Czyli oddając w piątek i przybywając do sklepu ponad 2 tygodnie później
    (poniedziałek - 17 dni) mam pewność, że usterka jest potwierdzona?
    Przyda się w pertraktacjach choć mam nadzieję, że argumentu owego
    używać nie będę musiał (na to mam nadzieję).

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, może będę lepiej spał i nie będę
    z nerwów zgrzytał ząbem :-)

    Zdrawim.

  • 7. Data: 2007-03-19 23:58:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > Przyda się w pertraktacjach choć mam nadzieję, że argumentu owego
    > używać nie będę musiał (na to mam nadzieję).

    Nie wiem :) To zalezy, czy niedziele i soboty są dniami ustawowo wolnym od
    pracy. Jeśli tak, to we wtorek (art 115).

    --
    Marcin.

  • 8. Data: 2007-03-20 00:18:46
    Od: "hefal" <h...@T...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:vmk3d4-jpm.ln1@ziutka.router...

    > Nie wiem :) To zalezy, czy niedziele i soboty są dniami ustawowo wolnym
    > od pracy. Jeśli tak, to we wtorek (art 115).

    * No tak - tylko w ustawie nie ma mowy o "dniach roboczych". Dodatkowo
    sklep jest czynny 7 dni w tygodniu ;)
    Federacja Konsumentów na swoich stronach zamieściła swoisty FAQ, oto
    jedno z pytań i odpowiedzi:
    W jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację?

    Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni
    kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją
    złożyliśmy.

    Miejmy nadzieję, że Federacja jako dość znamienita organizacja działająca

    przy współpracy z Federcjami UE się zna :)

    Zdrawim.

  • 9. Data: 2007-03-20 00:43:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.03.2007 hefal <h...@T...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    > wiadomości news:vmk3d4-jpm.ln1@ziutka.router...

    > * No tak - tylko w ustawie nie ma mowy o "dniach roboczych". Dodatkowo
    > sklep jest czynny 7 dni w tygodniu ;)

    Przeczytaj art 115. To nie jest kwestia dni roboczych. To kwestia na kiedy
    przypada koniec terminu.

> [...]
    >
    > Miejmy nadzieję, że Federacja jako dość znamienita organizacja działająca
    > przy współpracy z Federcjami UE się zna :)

    Jest, ale to gołe zdanie wynikające bezpośrednio z ustawy, a jak należy
    rozumieć poczatek i koniec terminu wynika akurat z KC. Być może w kwestii
    przypadania końca terminu na dzień ustawowo wolny KC nie ma tu
    zastosowania, ale zdecydowanie ma jeśli chodzi o to kiedy się te 14 dni
    zaczynają i kiedy kończą.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2007-03-20 05:58:42
    Od: "hefal" <h...@T...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:q9n3d4-tvm.ln1@ziutka.router...

> [...]
    > przypadania końca terminu na dzień ustawowo wolny KC nie ma tu
    > zastosowania, ale zdecydowanie ma jeśli chodzi o to kiedy się te 14 dni

    * No tak, ale sobota nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy. Takimi dniami
    są niedziele i niektóre święta. Więc w tym wypadku złożenie w piątek z
    delikatną nadintepretacją na niekorzyść dela mię - początek sobotę,
    koniec również wypada w sobotę - a ten dzień bynajmniej nie jest dniem
    ustawowo wolnym od pracy. Czyż tak? :)

    ZDrawim.