  • 1. Data: 2007-03-19 21:04:51
    Temat: Żądanie - w rozumieniu art. 228 kk
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Czy ktoś dysponuje orzecznictwem albo sensowną wykładnią dla tego słowa?

    Problem jest dość praktyczny. Przychodzi radny do kierownika jednego z podmiotów
    podległych gminie i "żąda" korzyści: Jeśli pan da mi .... to nie będzie miał pan
    kłopotów z radą, ułatwię uzyskanie przez pana jednostkę dotacji, bo mam kolegę w
    powiecie itd. Pytanie, jakie pozostaje do rozwiązania, to czy jest to żądanie,
    czy tylko prośba.

    Radny nigdy wcześniej z tym kierownikiem żadnych bliższych stosunków nie
    utrzymywał, więc nie wchodzi w rachubę wyjaśnienie, że przyszedł do kolegi i
    prosił. W dostępnym, w LEX-ie orzecznictwie nic na temat słowa "żądać" nie ma w
    takim kontekście.

  • 2. Data: 2007-03-19 21:15:33
    Temat: Re: Żądanie - w rozumieniu art. 228 kk
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Czy ktoś dysponuje orzecznictwem albo sensowną wykładnią dla tego słowa?

    W sumie nie za bardzo jest co wykładać. Należy to rozumieć "po polsku" ;)

> [...]
    > jednostkę dotacji, bo mam kolegę w powiecie itd. Pytanie, jakie
    > pozostaje do rozwiązania, to czy jest to żądanie, czy tylko prośba.

    Żądanie.
    I możesz się na mnie powołać ;)

    --
    @2007 Johnson