    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o pracę - była czy nie? Konsekwencje?
    Date: Tue, 26 Feb 2008 16:16:08 +0100

    Dominik napisał(a):

    > Jeśli ktoś doczytał do końca to serdecznie dziękuję za zainteresowanie.
    > Będę wdzięczny za uzasadnione prawnie opinie. Na ewentualne kroki mam 14
    > dni.

    Powinieneś dostać umowę o pracę pierwszego dnia pracy. ZOZ tego nie
    dopełnił, to źle z ich strony, jednak jakaś umowa w nieprawidłowy sposób
    w formie ustnej została zawarta. Tylko jak sądzę nie za bardzo wiadomo
    jaka to jest umowa, na jaki okres itd.

    Tak więc od strony formalnej umowa o pracę została zawarta,
    rozpocząłeś bowiem pracę.

    Możesz nie przejąć się świadectwem, nie musisz go przecież nikomu
    pokazywać.

    Jednak są też inne rozwiązania: możesz uznać, że umowę zawarłeś tylko
    na kilka dni, które już minęły. Możesz też powiedzieć, że przestałeś
    przychodzić, ponieważ pracodawca dopuścił się rażącego naruszenia swoich
    obowiązków (brak umowy). Rozwiązań jest wiele, a na początku polecam
    rozmowę z osobą decyzyjną w ZOZie. Pamiętaj, że na złożenie wniosku o
    sprostowanie świadectwa pracy masz 7 dni.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz