  • Data: 2008-02-27 00:27:52
    Temat: Re: Umowa o pracę - była czy nie? Konsekwencje?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 26 Feb 2008, Dominik wrote:

    > doczytałem już w KP, że pracodawca nie dopełniając tego obowiązku, naraża
    > się na grzywnę (nie napisano jak wysoką), natomiast KP nie reguluje tego,
    > czy niedopełnienie tego obowiżaku rozwiązuje umowę czy nie

    Popatrz na to tak: ustala, że określone umowy są umową o pracę.
    Skoro nie powiedziano, jak mogą być zawarte, oznacza to, że są zawarte
    BEZ WZGLĘDU NA FORMĘ. Co najwyżej jest problem dowodowy, ale jak są
    świadkowie że pracownik przychodził i kierownictwo nie miało nic
    przeciwko świadczeniu pracy...

    > jak też doczytałem, grozi mi ewentualne odszkodowanie dla pracodawcy
    > (ewentualnie orzeczone przez Sąd Pracy), za okres wypowiedzenia
    > nieistniejącej umowy,

    A nie będzie to tak, że będzie ono w wysokości zarobku za ten sam
    okres, metodą "dzień za dzień"?
    Bo kiedyś mnie obudzono, że owszem, pracownika można karać, ale jest
    to malo przekonująca forma, jeśli do roboty nie przychodzi :>
    (bo w takim układzie to jest *żadna* "kara").

    pzdr, Gotfryd