  • 11. Data: 2003-01-25 17:01:27
    Temat: Re: Umowa o dzieło- zleceniodawca osoba fizyczna
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sebastian D-D napisa_(a):

    > Gdyby tak bylo, osoba zajmujaca sie np. rzeczonym skrecaniem stolow moglaby
    > zarobkowac na zycie nie rejestrujac DG, tylko chodzac od domu do domu z
    > bloczkiem gpotpwych UoD i w ten sposob inkasowac po 50 zl od lebka bez
    > odprowadzania skladek na ZUS. Cos mi tu smierdzi obrazą updof i udg.

    Chodząc od domu do domu i skręcając stoły w sposób ciągły prowadzi
    działalność gospodarczą ze wszystkimi tego konsekwencjami. A czy ktoś
    może wskazać na jakiej podstawie należność (nie chcę używać sformułowań
    z updof) uzyskiwana z umowy o dzieło zawartej między 'zwykłymi'
    os.fizycznymi miałaby być opodatkowana podatkiem dochodzowym?

    KG

  • 12. Data: 2003-01-25 17:02:32
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    "Wiesław Dudek" napisa_(a):

    > Cieszył bym się bardzo, gdyby to było oczywiste. Mogę prosić o podstawę
    > prawną, bo do tej pory były praktycznie wyłącznie głosy przeciwne.

    zasada swobody umów...

    KG

  • 13. Data: 2003-01-25 17:25:13
    Temat: Odp: Umowa o dzieło- zleceniodawca osoba fizyczna
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
> [...]
    > z updof) uzyskiwana z umowy o dzieło zawartej między 'zwykłymi'
    > os.fizycznymi miałaby być opodatkowana podatkiem dochodzowym?

    Kamilu niesmiało spytam czy nie mówi o tym Dz.U.00.86.959 ,ze gdy dokona się
    jakies czynnosci cywilnoprawnej "umowa o dzielo" zawarcie jej jest taką
    czynnoscia?
    art.7 chyba mowi o stawkach
    art.8 kto jest podatnikiem
    art.9 a tu chyba kto jest zwolniony

    moze sie myle ? co ty na to?

    Sandra

  • 14. Data: 2003-01-25 17:44:37
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian D-D" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    .

> [...]
    > bloczkiem gpotpwych UoD i w ten sposob inkasowac po 50 zl od lebka bez
    > odprowadzania skladek na ZUS. Cos mi tu smierdzi obrazą updof i udg.

    Jezeli chodzi o PDOF, to ta osoba by wlasnie placila taki podatek, wiec nie
    rozumiem o co Ci chodzi.
    Jesli chodzi o Prawo Dzialalnosci Gospodarczej, to

    Działalnością gospodarczą w rozumieniu ustawy jest zarobkowa działalność
    wytwórcza, handlowa, budowlana, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i
    eksploatacja zasobów naturalnych, wykonywana w sposób zorganizowany i
    ciągły.

    --
    Jacek

  • 15. Data: 2003-01-25 18:43:23
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > Kamilu niesmiało spytam czy nie mówi o tym Dz.U.00.86.959 ,ze gdy dokona się
    > jakies czynnosci cywilnoprawnej "umowa o dzielo" zawarcie jej jest taką
    > czynnoscia?

    Też o tym pomyślałem, ale art.1 określa jakich umów dotyczy podatek od
    czynności cywpr. i umowy o dzieło tam nie ma...

    > moze sie myle ? co ty na to?

    Moja wiedza o podatkach jest znikoma, więc mam nadzieję, że wypowie się
    ktoś inny :)

    KG

  • 16. Data: 2003-01-25 19:52:39
    Od: "Wiesław Dudek" <w...@p...fm>

    Czy mógłbym prosić o wyjaśnienie?

  • 17. Data: 2003-01-25 23:27:13
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    "Wiesław Dudek" napisa_(a):

    > Czy mógłbym prosić o wyjaśnienie?

    Można zawierać dowolne umowy - w sensie ich treści, stron stosunku itd.
    (o ile ich treść lub cel nie sprzeciwiają się właściwości stosunku,
    ustawie ani zasadom współżycia społecznego (art.353[1] kc)). Definicja
    ustawowa (art.627 kc) takiej umowy też o nie zawęża możliwych jej stron
    - jedna z nich ma wykonać dzieło, druga zapłacić. Nie ma innego zakazu
    zawierania umowy o dzieło między osobami fizycznymi. Nie da się też
    ukryć, że takie umowy są bardzo powszechne, choć większość z nich nie ma
    formy pisemnej, wystarczy, że zapłacisz dziecku sąsiadów za umycie
    samochodu - to też jest umowa o dzieło. Sprawa stosunku ustaw
    podatkowych do umów o dzieło między os.fizycznymi, nie przedsiębiorcami
    nie ma nic do rzeczy - albo są one w jakiś sposób opodatkowane, albo
    nie.

    KG

  • 18. Data: 2003-01-26 18:21:16
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > wytwórcza, handlowa, budowlana, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i
    > eksploatacja zasobów naturalnych, wykonywana w sposób zorganizowany i

    W ten sposób sprzątaczka w firmie też powinna zarejestrować działalność
    gospodarczą, bo w sposób ciągły i zarobkowy świadczy usługi (polegające na
    myciu podłóg i ścieraniu kurzu).

  • 19. Data: 2003-01-26 19:39:20
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    t...@p...onet.pl wrote in

    > W ten sposób sprzątaczka w firmie tez powinna zarejestrowac
    > dzialalnośc gospodarczą, bo w sposób ciągly i zarobkowy świadczy
    > uslugi (polegające na myciu podlóg i ścieraniu kurzu).

    Przeczytaj sobie art.7 ust.1 ustawy prawo dzialalnosci gospodarczej i ciekawe czy
    dojdziesz ponownie do tego samego wniosku.

    --
    "Testowalem drapanie i dziala doskonale w towarzystwie,
    gdy sie podrapie po glowie zaraz drapia sie inni"

  • 20. Data: 2003-01-26 19:45:29
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl> wrote in

    > t...@p...onet.pl wrote in

    > Przeczytaj sobie art.7 ust.1 ustawy prawo dzialalnosci gospodarczej i
    > ciekawe czy dojdziesz ponownie do tego samego wniosku.

    A przepraszam,chyba nie wyczailem ironii w twoim poscie :)