  • 1. Data: 2003-01-25 08:37:25
    Temat: Sprzedaż ?
    Od: "Marcin Dutkiewicz" <a...@p...onet.pl>

    Mam prawo sprzedać, samochód, mieszkanie itp. Jeśli chcę
    natomiast sprzedać program napisany przez siebie na
    płycie CD muszę mieć działalność gospodarczą, czemu ???
    A może się mylę i nie muszę?

    pozdrawiam - Marcin

  • 2. Data: 2003-01-25 10:32:26
    Temat: Re: Sprzedaż ?
    Od: "Paweł" <p...@g...pl>

    Witam!

    Użytkownik "Marcin Dutkiewicz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mam prawo sprzedać, samochód, mieszkanie itp. Jeśli chcę
    > natomiast sprzedać program napisany przez siebie na
    > płycie CD muszę mieć działalność gospodarczą, czemu ???
    > A może się mylę i nie muszę?

    Jeśli swoją działalność masz zamiar wykonywać we własnym imieniu, sposób
    zarobkowy, zawodowy, ciągły i zorganizowany to jest to działalność
    gospodarcza, która podlega ewidencji (jednoosobowo lub w spółce cywilnej)
    albo rejestracji.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 3. Data: 2003-01-25 10:46:24
    Od: "Wiesław Dudek" <w...@p...fm>

> [...]
    > zarobkowy, zawodowy, ciągły i zorganizowany to jest to działalność
    > gospodarcza, która podlega ewidencji (jednoosobowo lub w spółce cywilnej)

    Czyli kilka egzemplarzy mogę sprzedać np. na aukcji w internecie, aby
    sprawdzić czy jest sens zakładać działalność?
    Bardzo mnie interesuje ten temat.

    Pozdrawiam
    Wiesław Dudek

  • 4. Data: 2003-01-25 14:04:19
    Od: "Marcin Dutkiewicz" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > zarobkowy, zawodowy, ciągły i zorganizowany to jest to działalność
    > gospodarcza, która podlega ewidencji (jednoosobowo lub w spółce cywilnej)

    Więc mogę sprzedać te XX sztuk CD z programem, czy nie ?
    Nie będzie to moim zawodem, ani nie będzie to ciągłe.
    Zarobkowe jak najbardziej :-)))

    pozdrawiam - Marcin

  • 5. Data: 2003-01-27 19:13:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Jan 2003, Marcin Dutkiewicz wrote:

    >+ Mam prawo sprzedać, samochód, mieszkanie itp. Jeśli chcę
    >+ natomiast sprzedać program napisany przez siebie na
    >+ płycie CD muszę mieć działalność gospodarczą, czemu ???

    Na mój gust z prostego powodu: "łapie się" na art.10.8.
    Wyraźnie określono ża podatek się należy i że nie jest
    to DG.
    Prawdę mówiąc - to że ustawodawca nie uregulował takich
    świadczeń[1] *chyba* jest celowe i spowodowane chęcią
    zablokowania możliwości niepłacenia ZUSu...
    [1]...jak "drobna usługa"

    pzdr, Gotfryd