  • 1. Data: 2003-07-30 18:08:18
    Temat: Umowa o dzieło [POTRZEBNA POMOC]
    Od: "BoJo" <b...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów.

    Napisałem program na który będzie zawara umowa o dzieło z tym, że
    zleceniodawca przedstawił mi przykładową umowę i jest tam np. napisane o
    wiecznej gwarancjii i usuwaniu z tym wszelkich problemów np. jeżeli pojawią
    się nowe systemy to i tak program musi poprawnie działać lub musze tak
    zaktualizować aby działał poprawnie.

    Prosze o pomoc w tej sprawie, linki do stron z przykładami takowych umów na
    napisanie programu lub przesłanie na e-mail.

    Chce przekazać wszelkie prawa majątkowe co do rozpowszechniania i
    użytkowania, ale nie na kod źródłowy. Czy jest to możliwe i czy takie umowy
    się wogóle zawiera?

    Jak zabezpieczyć się przed późniejszymi problemami?

    Pozdzrawiam i prosze o wszelkiego rodzaju pomoce?

  • 2. Data: 2003-07-31 10:33:52
    Temat: Re: Umowa o dzieło [POTRZEBNA POMOC]
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > się nowe systemy to i tak program musi poprawnie działać lub musze tak

    Badz twardy, negocjuj. Mozna sobie zawrzec taka umowe jaka sie chce (to znaczy na
    jaka obydwie strony sie zgodza) - wyjatki sa tylko nieliczne. Jesli zgodzisz sie na
    darmowa harówe przy kazdym problemie z programem to nikt inny nie bedzie sobie "pluł
    w brode" - tylko Ty.

  • 3. Data: 2003-07-31 14:10:56
    Od: "BoJo" <b...@p...onet.pl>

    Witam

> [...]
    Jesli zgodzisz sie na darmowa harówe przy kazdym problemie z programem to
    nikt inny nie bedzie sobie "pluł w brode" - tylko Ty.

    Negocjacje trwają ostro lecz interesuje mnie co w takich umowa zazwyczaj
    jest?
    Czy jak mu przekaże kod źródłowy to może bez mojej wiedzy modyfikować? Wtedy
    wypuści wersję nie działającą a w umowie jest że daje np. gwarancję na 1
    rok. Zresztą jakoś w tym necie szukam informacji i nie ma takich umów (nie
    znalazłem) że ktoś komuś npisał program i za darmoche aktualizuje. Jedynie
    co to jest kwestia że ma ileś dni na przetestowanie i zapoznanie się. W tym
    czasie ja musze usunąć przelkie usterki a później to za ka$e już (no chyba
    że jakieś błędy "krytyczne ;) )

    Prosze o jakieś texty lub przykłady umów, punktów na które warto zwrócić
    uwagę.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-07-31 14:33:07
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik BoJo <b...@p...onet.pl> napisał:
    > Negocjacje trwają ostro lecz interesuje mnie co w takich umowa zazwyczaj
    > jest?
    > Czy jak mu przekaże kod źródłowy to może bez mojej wiedzy modyfikować?

    Jeśli pozwolisz mu na to w umowie, to tak.

> [...]
    > czasie ja musze usunąć przelkie usterki a później to za ka$e już (no chyba

    Szkoda, że nie podpisałeś umowy _przed_ zabieraniem się do roboty. Jeśli
    program jest na tyle specyficzny, że nie zainteresuje innego odbiorcy,
    to możesz mieć teraz problem z wynegocjowaniem zadowalających Cię
    warunków umowy.

    > Prosze o jakieś texty lub przykłady umów, punktów na które warto zwrócić
    > uwagę.

    Rzuć okiem na http://archiwalny.piit.org.pl/bulletin/wz4.html i pozostałe
    strony z tej grupy (wz5.html i reszta). Powinieneś tam znaleźć trochę
    wskazówek.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia ;)
    Gerard

  • 5. Data: 2003-07-31 15:04:27
    Od: "BoJo" <b...@p...onet.pl>

    Witam

    > Jeśli pozwolisz mu na to w umowie, to tak.

    A jak się zazwyczaj pisze? Czy Moge mu przekazać kod źródłowy (na piśmie)
    np. za 1 rok lub po czasie gwarancji? Czy wogole w umowach o dzieło daje się
    gwarancję? Z tego co widziałem to nie ma takich punktów.

> [...]
    > program jest na tyle specyficzny, że nie zainteresuje innego odbiorcy,
    > to możesz mieć teraz problem z wynegocjowaniem zadowalających Cię

    Specyficzny jest i może zainteresować, ale myśle, że jest możliwość dalszych
    negocjacji cenowej.

    > Rzuć okiem na http://archiwalny.piit.org.pl/bulletin/wz4.html i pozostałe
    > strony z tej grupy (wz5.html i reszta). Powinieneś tam znaleźć trochę
    > wskazówek.

    Już to znalazłe, ale dzięki :)

    Jak jest z tymi umowami. Chodzi mi czy na osobne umowy muszą być na:
    1) wykonanie zlecenia
    2) przekazanie praw
    3) Know-How

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-07-31 20:34:29
    Od: "JJona" <j...@p...fm>

    > Jak jest z tymi umowami. Chodzi mi czy na osobne umowy muszą być na:
    > 1) wykonanie zlecenia
    > 2) przekazanie praw
    > 3) Know-How
    >
    > Pozdrawiam

    Umowa o dzieło to generalnie umowa rezultatu w odróżnieniu od umowy
    zlecenia, która jest umową starannego działania.
    Umowa o dzieło polega na wykonaniu pewnego dzieła (to już masz element
    zlecenia - zamawiający zleca, a wykonawca przyjmuje do realizacji dzieło
    pt......)
    Umowa o sporządzenie programu informatycznego to najczęśćiej umowa o
    dzieło, które może (ale nie musi, gdyż może to być uregulowane w oddzielnej
    umowie) zawierać w sobie elementy umowy licencyjnej z prawa autorskiego i
    regulację co do know how.
    Nie spotyka się w praktyce osobnej umowy na know how, gdyż naprościej
    uregulować to w jednej umowie o dzieło, która zawierać winna te wszystkie
    elementy o których piszesz.
    Pozdrawiam
    Jona
    PS: jeśli przyślesz mi to umowę o dzieło którą cię 'maltretują' poprawię Ci
    ją zgodnie ze sztuką i zasadami partnerstwa, ale z uregulowaniami
    korzystnymi dla ciebie.

  • 7. Data: 2003-07-31 21:52:36
    Od: "BoJo" <b...@p...onet.pl>

    Pozdrawiam

> [...]
    > Nie spotyka się w praktyce osobnej umowy na know how, gdyż naprościej
    > uregulować to w jednej umowie o dzieło, która zawierać winna te wszystkie

    A know now określa nam, że jeżli użyje pomysł w danym programie to już
    nigdy tego nie będe mógł użyć tego pomysłu w innych zleceniach?
    Wg mnie powinienem zachować tajemnice, ale te co są mi powierzane i
    informacje w jaki sposób program został napisany a nie, że nie moge kiedyś
    tam napisać dla kogoś innego (coś podobnego) z tym, że nie użyje całości ani
    części kodu źródłowego w rozumieniu moim CTRL+C i CTRL+V lecz napisane od
    nowa i o inaczej wyglądającym kodzie.