    From: "JJona" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o dzieło [POTRZEBNA POMOC]
    Date: Thu, 31 Jul 2003 22:34:29 +0200

    > Jak jest z tymi umowami. Chodzi mi czy na osobne umowy muszą być na:
    > 1) wykonanie zlecenia
    > 2) przekazanie praw
    > 3) Know-How
    >
    > Pozdrawiam

    Umowa o dzieło to generalnie umowa rezultatu w odróżnieniu od umowy
    zlecenia, która jest umową starannego działania.
    Umowa o dzieło polega na wykonaniu pewnego dzieła (to już masz element
    zlecenia - zamawiający zleca, a wykonawca przyjmuje do realizacji dzieło
    pt......)
    Umowa o sporządzenie programu informatycznego to najczęśćiej umowa o
    dzieło, które może (ale nie musi, gdyż może to być uregulowane w oddzielnej
    umowie) zawierać w sobie elementy umowy licencyjnej z prawa autorskiego i
    regulację co do know how.
    Nie spotyka się w praktyce osobnej umowy na know how, gdyż naprościej
    uregulować to w jednej umowie o dzieło, która zawierać winna te wszystkie
    elementy o których piszesz.
    Pozdrawiam
    Jona
    PS: jeśli przyślesz mi to umowę o dzieło którą cię 'maltretują' poprawię Ci
    ją zgodnie ze sztuką i zasadami partnerstwa, ale z uregulowaniami
    korzystnymi dla ciebie.