  • 1. Data: 2003-07-30 18:52:39
    Temat: Wycena
    Od: "Robert" <r...@t...pl>

    Witam,
    przez pare lat bylem wspolnikem w dwuosobowej firmie. Po okresie kilku lat
    wycofalem sie z niej, jednak z bylym wspolnikiem nie moglem dojsc do
    porozumienia w temacie wartosci spolki i jej podzialu. Sprawa wyladowala w
    Sadzie, ktory powolal 2 bieglych do jej wyceny: pierwszy zajal sie wycena
    srodkow technicznych i wyposazenia, a drugi waroscia rynkowa firmy.
    Co do wyceny pierwszego nie mam wiekszych zastrzezen, natomiast drugi
    kierowal sie tylko wartoscia rynkowa srodkow nie materialnych czyli np.
    wartoscia rynkowa pozwolenia/koncesji - odliczajac od jej pierwotnej
    wartosci czas trwania spolki, obroty, zyski/straty w poszczegolnych okresach
    dzialalnosci; przy wycenie reklamowek telewizyjnych czy tez radiowych
    stwierdzil, ze z biegiem czasu ich wartosc zmniejszyla sie do zera.
    Stwierdził, ze w tym przypadku nie ma tzw good will tylko jest bed will.
    Znajomy prowadzil podobna firme i sprzedal ja za duza kase. Jak przekonac
    Sad, ze nalezy wziac pod uwage przy wycenie firmy jej wartosc nazwijmy
    realna, a nie skladowa poszczegolnych elementow?
    Kierujac sie rozumieniem bieglego to banki, które nie generuja zysku, czy
    tez przynosza straty mozna by bylo kupic za przyslowiowa zlotowke, co jest
    absurdem.
    Pzdr.
    Rob.

  • 2. Data: 2003-07-31 20:24:21
    Temat: Re: Wycena
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Robert" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tez przynosza straty mozna by bylo kupic za przyslowiowa zlotowke, co jest

    wnioskuj o innego biegłego a najlepiej przedłuz taka wycenę zrobiona przez
    osobe bedąca biegłym sądowym - przy czym załozyłem, że
    masz racje z tymi wartościami,
    pzdr,
    JarekM