  • 1. Data: 2007-09-09 10:37:23
    Temat: Umowa najmu okazjonalna/standardowa - pytanie
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    Witam!
    Rodzice kupują dom i stoją przed problemem wynajęcia starego mieszkania.
    Obawiają się jednak problemów z nieuczciwymi lokatorami. Dość nasłuchali
    się w telewizji historii o niepłacących czynszu oszustach chronionych
    polskim prawem, a dokładniej restrykcyjną ustawą o ochronie praw
    lokatorów. W internecie dowiedziałem się, że polskie prawo rozróżnia dwa
    rodzaje umów najmu to jest najem okazjonalny i standardowy. Przy czym
    ustawa o ochronie praw lokatorów ma zastosowanie tylko w drugim
    przypadku, jeśli dobrze rozumiem rodzice posiadając dom (będzie na nim
    hipoteka, jeśli ma to jakieś znaczenie) nie mogą skorzystać z
    dobrodziejstw pierwszego typu umowy. Przyszło nam jednak do głowy, że
    skoro transakcja kupna domu nie jest jeszcze sfinalizowana i formalnie
    nie posiadają innego lokalu mieszkalnego można spisać umowę dotyczącą
    najem okazjonalnego. Zastanawiam się jednak, czy w momencie zakupu domu
    nie stanie się ona automatycznie umową dotyczącą najmu standardowego lub
    też czy nie będzie konieczne spisanie nowej umowy?
    Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

    --
    ."" ""
    |oo Pozdrawiam GyGy:1314046 oo|
    .- _______________________________ -

  • 2. Data: 2007-09-09 17:29:43
    Temat: Re: Umowa najmu okazjonalna/standardowa - pytanie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Ja_Nul^" <j...@o...pl> napisał
    > . W internecie dowiedziałem się, że polskie prawo rozróżnia dwa
    > rodzaje umów najmu to jest najem okazjonalny i standardowy.

    A mógłbyś wskazać, gdzie tak było napisane?

  • 3. Data: 2007-09-09 18:50:03
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    Piotr [trzykoty] wrote:

    > A mógłbyś wskazać, gdzie tak było napisane?

    Trochę źle się wyraziłem, nie tyle dwa rodzaje umów najmu, co dwa
    rodzaje najmu, być może umowy niczym się nie różnią.
    Czytałem o tym w kilku miejscach, ale pierwsze, które przychodzi mi do
    głowy to serwis GW
    http://dom.gazeta.pl/prawo/1,65546,2467475.html
    Cytuje:
    *"Polskie prawo rozróżnia dwa rodzaje umów najmu: standardowy
    (regulowany przez restrykcyjną ustawę o ochronie praw lokatorów) oraz
    okazjonalny (stosuje się do niego głównie przepisy kodeksu cywilnego)."*

    --
    ."" ""
    .- _______________________________ -

  • 4. Data: 2007-09-09 18:53:55
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    .- _______________________________ -

  • 5. Data: 2007-09-18 01:39:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.09.2007 Ja_Nul^ <j...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > polskim prawem, a dokładniej restrykcyjną ustawą o ochronie praw
    > lokatorów. W internecie dowiedziałem się, że polskie prawo rozróżnia dwa

    Ta ustawa nie jest tu problemem. Jest nim ochrona posiadania na zasadach
    ogólnych KC. ZCW nie ma żadnego zdroworozsądkowego sposobu aby się przed
    nieuczciwymi lokatorami w pełni zabezpieczyć. Ograniczyć ewentualne straty
    można tylko wysoką kaucją.

    --
    Marcin