  • 1. Data: 2007-09-09 11:19:57
    Temat: Unikniecie spadku - legalne?
    Od: t...@p...onet.pl

    Czy to legalne , ze jedno z rodzenstwa wraz z zona przed smiercia ojca
    kupilo od niego dom i gospodarke *bez wiedzy pozostalych braci/
    sióstr*? Ojciec nie zostawil testamentu i wyszło tak, że wszystko
    dostał jeden z synów a co z dwójką pozostałych dzieci? Czy maja prawo
    do części spadku - tego gospodarstwa? Bo pieniedzy ojciec nie otrzymal
    zadnych za to gospodarstwo.

  • 2. Data: 2007-09-09 11:24:01
    Temat: Re: Unikniecie spadku - legalne?
    Od: "Rajmund Wrotek" <r...@i...pl>

    ps.com...
[...]

    Prawo do spadku pewnie mają, ale tu nie ma spadku, bo ojciec przed śmiercią
    sprzedał dom i zapewne zrobił to notarialnie. Czy otrzymał pieniądze czy nie
    to się juz nie dojdzie. Mógł wszak otrzymać i je następnie ..zgubić :-)

    Tak więc skoro ktoś sprzedał swój majątek to nie ma co zapakować do walizki,
    która nazywa sie spadek :-)

  • 3. Data: 2007-09-09 13:15:20
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Rajmund Wrotek dość niespodziewanie napisał(a):
> [...]

    > śmiercią sprzedał dom i zapewne zrobił to notarialnie. Czy otrzymał
    > pieniądze czy nie to się juz nie dojdzie. Mógł wszak otrzymać i je

    Dużo jednak zależy od tego właśnie aktu notarialnego. To po pierwsze
    Po drugie - nie wiemy jak i kiedy nastąpił te zakup, ale jeśli niedawno, to
    mozna mniemac, ze pieniądze za mieszkanie weszły by do spadku, a zatem
    pozostali spadkobiercy mie mieli by prawa do mieszkania ale mieliby do
    podziału pieniądze za mieszkanie. Jesli pieniądze nie zostały zapłacone to
    roszczenie o zapłatę z umowy sprzedaży wchodzi w skład spadku i IMHO
    pozostali spadkobiercy mogą od nabywcy żądac zapłaty a on musiałby wtedy
    wylazać, że zapłacił

    Pzdr
    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman
    C Hollywood Homicide

  • 4. Data: 2007-09-09 13:33:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to roszczenie o zapłatę z umowy sprzedaży wchodzi w skład spadku i IMHO
    > pozostali spadkobiercy mogą od nabywcy żądac zapłaty a on musiałby wtedy

    Z reguły w akcie notarialnym jest wpisane, że należność została
    uregulowana.

  • 5. Data: 2007-09-09 14:08:50
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Robert Tomasik dość niespodziewanie napisał(a):

    > Z reguły w akcie notarialnym jest wpisane, że należność została
    > uregulowana.

    OMR, ale moze byc inaczej, nie wiemy tego.

  • 6. Data: 2007-09-09 15:11:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    t...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > dostał jeden z synów a co z dwójką pozostałych dzieci? Czy maja prawo
    > do części spadku - tego gospodarstwa? Bo pieniedzy ojciec nie otrzymal

    to kupilo czy dostalo w darowiznie, zdecyduj się?

  • 7. Data: 2007-09-09 16:25:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > OMR, ale może być inaczej, nie wiemy tego.

    Toteż zaznaczyłem wyraźnie, że "z reguły".

  • 8. Data: 2007-09-09 16:30:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    t...@p...onet.pl wrote:
    > Czy to legalne , ze jedno z rodzenstwa wraz z zona przed smiercia ojca
    > kupilo od niego dom i gospodarke *bez wiedzy pozostalych braci/
    > sióstr*?

    Jego gospodarka, więc mógł sprzedać komu chciał. Bez konsultacji.

    > Ojciec nie zostawil testamentu i wyszło tak, że wszystko
    > dostał jeden z synów a co z dwójką pozostałych dzieci? Czy maja prawo

    Gdzie dostał? Kupił.

    > do części spadku - tego gospodarstwa? Bo pieniedzy ojciec nie otrzymal
    > zadnych za to gospodarstwo.

    Wg. aktu notarialnego dostał. Jak udowodnisz, że nie dostał?

  • 9. Data: 2007-09-09 19:32:46
    Od: t...@p...onet.pl

    Kupil za okreslona sumie pieniedzy i jest napisane, ze suma zostala
    zaplacona jednak wiem, ze zadnych pieniedzy nie bylo. Po prostu na
    umowie jest , ze sprzedane, pieniadze otrzymane ale to byl taki
    swojego rodzaju niepisany prezent.

    Bylo to mniej niz rok przed smiercia.

  • 10. Data: 2007-09-09 19:44:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    t...@p...onet.pl wrote:
    > Kupil za okreslona sumie pieniedzy i jest napisane, ze suma zostala
    > zaplacona jednak wiem, ze zadnych pieniedzy nie bylo. Po prostu na

    A jesteś w stanie to udowodnisz?

    > umowie jest , ze sprzedane, pieniadze otrzymane ale to byl taki
    > swojego rodzaju niepisany prezent.

    Jak jest na pisane, że sprzedane, to sprzedane.