  • 1. Data: 2007-09-08 17:31:30
    Temat: Brak konta bankowego
    Od: "Piotr Z." <P...@g...com>

    W 2005 roku prowadzilem przez 3 m-c dzialanosc gospodarcza.
    Rozliczalem sie w postaci ryczaltu bez VAT'u. Nie zalozylem wtedy
    konta bankowego (mialem tylko ROR na mnie jako osobe fizyczna w
    Mbanku). Jakie moga mnie teraz spotkac kary?

  • 2. Data: 2007-09-08 17:56:49
    Temat: Re: Brak konta bankowego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Sep 2007, Piotr Z. wrote:

> [...]
    > konta bankowego (mialem tylko ROR na mnie jako osobe fizyczna w
    > Mbanku). Jakie moga mnie teraz spotkac kary?

    Za co niby ta kara?

    Nie znam przepisu, nakazującego mieć konto z okazji prowadzenia DG.
    Owszem, są przepisy nakazujące *pewne czynności* wykonywać
    poprzez konto zgłoszone jako "DG" w US, ale jak na dziś do tych
    czynności należy tylko przyjmowanie wpłat *od innych firm* oraz
    w drugą stronę, w kwotach przekraczających limit 15 000 *euro*!

    Prawda, był okres kiedy ów limit był znacznie niższy - zdaje się
    przy wielokrotnych transakcjach z danym podmiotem nawet 3000 zł
    (na transakcję), nie wiem czy to było (jeszcze) w 2005, sprawdź
    w nowelizacjach Ustawy Prawo o Działalności Gospodarczej
    (na dziś zastąpiła ją ustawa o swobodzie DG).

    Dużo Ci *firmy* płaciły? ;)
    Nie wierzę. Płacący *też* wie, że ponad limit ma być wpłata
    na konto DG.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-09-08 18:04:32
    Od: "Piotr Z." <P...@g...com>

    On 8 Wrz, 19:56, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > poprzez konto zg oszone jako "DG" w US, ale jak na dzi do tych
    > czynno ci nale y tylko przyjmowanie wp at *od innych firm* oraz
    > w drug stron , w kwotach przekraczaj cych limit 15 000 *euro*!
    >
    > Prawda, by okres kiedy ów limit by znacznie ni szy - zdaje si
    > przy wielokrotnych transakcjach z danym podmiotem nawet 3000 z
    > (na transakcj ), nie wiem czy to by o (jeszcze) w 2005, sprawd
    > w nowelizacjach Ustawy Prawo o Dzia alno ci Gospodarczej
    > (na dzi zast pi a j ustawa o swobodzie DG).
    >
    > Du o Ci *firmy* p aci y? ;)
    > Nie wierz . P ac cy *te * wie, e ponad limit ma by wp ata

    nie zdarzylo sie wiecej niz 200zl poniewaz rozliczalem sie w sposob
    uproszczony, poprzez ryczalt, dzialalnosc byla uslugowa i na niewielka
    skale. I szybko zawiesilem (zaprzestalem dzialalnosci i
    wyrejestrowalem sie z ZUSu i powiadomilem US) na pewien okres a potem
    wyrejestrowalem. Ogolnie nie przemyslalem zbytnio decyzcji o zalozeniu
    DG, ale to juz jest inna bajka i nie chce o tym pisac.
    Pozdrawiam.
    Tak pytam, bo dzisiaj w szkole nauczycielka nam mowi ze zeby
    zarejestrowac DG trzeba zalozyc konto bankowe. I u mnie pojawily sie
    l ki "bo e, ja mia em DG i nie zarejestrowa em... co teraz si
    stanie". Zl k em si i napisa em do Was.

  • 4. Data: 2007-09-08 19:37:41
    Od: "Piotr Z." <P...@g...com>

> [...]

    > czynno ci nale y tylko przyjmowanie wp at *od innych firm* oraz
    > w drug stron , w kwotach przekraczaj cych limit 15 000 *euro*!
    [ciach]
> [...]
    > w nowelizacjach Ustawy Prawo o Dzia alno ci Gospodarczej
    > (na dzi zast pi a j ustawa o swobodzie DG).
    To ustawa o swobodzie dzialalnosci gospodarczej nie weszla w 2004
    roku ?

  • 5. Data: 2007-09-08 20:36:28
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 08 Sep 2007 18:04:32 +0000, Piotr Z. napisał(a):

    > Tak pytam, bo dzisiaj w szkole nauczycielka nam mowi ze zeby
    > zarejestrowac DG trzeba zalozyc konto bankowe.

    Nie, OIDP obowiązek był w ustawie o działalności gospodarczej, ale dziś
    już go nie ma. Nareszcie można prowadzić biznes z gotówką w kieszeni.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 6. Data: 2007-09-08 21:13:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > To ustawa o swobodzie dzialalnosci gospodarczej nie weszla w 2004
    > roku ?

    Nie pamietam, nie apelowałbym żeby sprawdzić :)
    Pewnie masz rację.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-09-08 21:48:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Sep 2007, Piotr Z. wrote:

    > Tak pytam, bo dzisiaj w szkole nauczycielka nam mowi ze zeby
    > zarejestrowac DG trzeba zalozyc konto bankowe.

    Może by ona do jakiejś szkoły poszła ;)
    Nic się nie martw - w takim przekonaniu jest naprawdę wiele ludzi,
    z opisów wynika że zdarzają się również np. w US (acz ja się nie
    spotkałem, a sam zakładałem DG kilka lat temu "bez konta"
    i parę referatów US w ramach "czynności wyjaśniających" zwiedziłem).
    Niektórzy takie błędne przekonanie wywodzą z faktu obowiązku
    płacenia podatków i ZUS z konta bankowego, ale przy 1-osobowej
    DG (inaczej jest przy SC!), kiedy podatnikiem i płatnikiem
    wszystkiego jest prowadzący DG, są to jego *osobiste* zobowiązania
    i płacić może z takiego konta jak chce :)
    Natomiast jest inny przepis: jeśli konto jest "wykorzystywane
    do DG", czyli przyjmowane są na nie wpłaty z tytułu prowadzenia
    DG, to musi być ono zgłoszone i jest traktowane jako "gospodarcze".

    pzdr, Gotfryd