  • 1. Data: 2007-09-08 16:59:36
    Temat: MS Office"domowy" kupiony na dzialalnosc gospodarcza.
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Mam pytanie : czy moge kupic na firme Office "Domowego lub "edukacyjnego" ?
    No bo rozumiem ze zakup nie jest nielegalny i moge kupic i wciagnac w
    koszty.
    A zgodnie z licencja MS nie moge go uzywac do celow dzialalnosci
    gospodarczej wiec nie bede uzywac. Ale zainstaluje go na kopmie w domu
    "typowo domowym" a nie firmowym.

    W najgorszym wypadku potraktowac to jako zakup handlowy (ktory tak naprawde
    nigdy nie zostanie sprzedany (albo za kilka lat)

    Krtko mowiac : moge tak legalnie i wciagnac w koszty firmy i uzywac w domu
    czy jest tu jakas luka ?

    Fantom

  • 2. Data: 2007-09-08 17:06:12
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    Fantom pisze:
> [...]
    > nigdy nie zostanie sprzedany (albo za kilka lat)
    >
    > Krtko mowiac : moge tak legalnie i wciagnac w koszty firmy i uzywac w domu

    chcesz wciagnac w KUP (Koszty Uzyskania Przychodu) cos co nie bedzie ci
    sluzylo do uzyskania przychodów??

    ---

    btw. zastanawiam sie czy moznaby kupic to jako towar handlowy i potem
    sprzedac np 'za 1zl' jakiemus blizej nie znanemu osobnikowi (via kasa
    fiskalna)?

  • 3. Data: 2007-09-08 17:17:35
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > chcesz wciagnac w KUP (Koszty Uzyskania Przychodu) cos co nie bedzie ci
    > sluzylo do uzyskania przychodów??

    Tak. Bo kupie to jako towar handlowy - czyli do dalszej odsprzedazy. Jak
    dalej odsprzedam (kiedys) to podatek zaplace

    Fantom

  • 4. Data: 2007-09-08 18:13:02
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Fantom w <news:fbulh6$a5f$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Tak. Bo kupie to jako towar handlowy - czyli do dalszej odsprzedazy. Jak
    > dalej odsprzedam (kiedys) to podatek zaplace

    Ja myślę, że na wartośc tego towaru in plus do podatku to policzysz już na
    dzień 31 grudnia

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-09-08 18:23:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Sep 2007, Fantom wrote:
    [...do Garvey...]

    > Tak. Bo kupie to jako towar handlowy - czyli do dalszej odsprzedazy. Jak
    > dalej odsprzedam (kiedys) to podatek zaplace

    Ciekawe, ciekawe... ustawodawca chyba faktycznie strzelił sobie gola,
    wpisując do art.23.1.49 słowa "rzeczowych składnikow" (i jeszcze
    do tego "zużywających się") :>

    Ale mam takie przeczucie, że niezależnie od ew. wygranej przed NSA :)
    w sprawie dochodowego, (jak kontrola Cię złapie, to daj znać
    o wynikach :)) jest w rękach US dość skuteczny, dwusieczny argument
    z innej strony.

    Mianowicie: co z VAT?

    Przypomnę:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    2. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie
    się również przekazanie przez podatnika towarów należšcych do jego
    przedsiębiorstwa na cele inne niż zwišzane z prowadzonym przez niego
    przedsiębiorstwem, w szczególnoœci:

    1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika
    lub [...]
    Art. 8
    1. Przez œwiadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie
    się każde œwiadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub
    jednostki organizacyjnej niemajšcej osobowoœci prawnej, [...]
    w tym również:
    2. Nieodpłatne œwiadczenie usług niebędšce dostawš towarów na cele
    osobiste podatnika lub [...]
    ---

    Przezornie obie części, aby uniknąć rozważania czy w tym przypadku
    program to towar czy usługa, można sobie wybrać.

    No i szanowny podatnik jest ugotowany.

    Primo - musi wystawić FW z okazji "przekazania na cele osobiste" (fakt,
    że *ma zamiar* później jeszcze wykorzystywać do DG jest bez znaczenia),
    przy czym pozostaje właścicielem i ma toto wpisane jako towar handlowy.
    A później po to aby pozbyć się tego programu z TH, musi go zbyć,
    czy to sprzedać czy podarować.
    I należy się drugi raz podatek VAT, bo przecież w momencie zakupu
    MIAŁ PRAWO do odliczenia (ba, nawet z niego skorzystał), czyż nie? ;)
    Fakt, że w międzyczasie musiał zapłacić VAT "od przeznaczenia na
    cele nie DG" jest bez znaczenia - przecież podatnik postanowił
    *dobrowolnie pozostawić go* w roli towaru handlowego, sam tak napisał
    na grupę! A zwolnienie należy się tylko wtedy, jak nie miało się prawa
    do odliczenia przy zakupie!

    Coś źle ująłem? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-09-08 18:43:45
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > Coś źle ująłem? :)

    No i wszystko jasne - nie da sie :)

    Fantom

  • 7. Data: 2007-09-10 06:06:17
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Sat, 8 Sep 2007 18:59:36 +0200, Fantom wrote:
> [...]
    > A zgodnie z licencja MS nie moge go uzywac do celow dzialalnosci
    > gospodarczej wiec nie bede uzywac. Ale zainstaluje go na kopmie w domu

    Ja mam inne pytanie:
    Czy US powinien interesowac sie prywatnymi uzgodniedniami? W koncu
    moze kupic na firme i uzywac swiadomie lamiac umowe licencyjna.
    I jak MS chce to moze wytoczyc mu sprawe cywilna, ale sam, zlamanie
    takiej umowy nie jest scigane przeciez z urzedu i urzedowi nic do
    tego.

    Poza tym... Zawsze mogles dokonac zakupu zeby sie przekonac ile wart
    jest produkt MS wiec dokonujes zgo w celach zapoznawczych, zeby
    pozniej kupic wersje full wypas i dopiero jej uzywac w celach
    komercyjnych.

    Poza poza tym... czy w umowie pisze wyraznie ze nie moze byc uzyte do
    celow komercyjnych czy ze nie wolno do celow DG?
    Ja bym sie zastanowil czy napisanie i wydrukowanie sobie paru stron
    tekstu jest celem komercyjnym? Co innego jakbym pisal dokumentacje dla
    konrahentow itp.

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz