  • 1. Data: 2010-09-25 13:38:09
    Temat: Ułaskawienie ... warunki i przebieg
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Witam serdecznie

    Spotkałem się z następująca sytuacją i proszę o Wasze opinie/pomoc:

    Wieloletni narkoman, zażywający heroinę został kilkakrotnie
    skazany za produkcję i handel heroiną. Oczywiście to nie żaden
    handlarz z tych "filmowych". To zwykły biedny człowiek bez
    meldunku, mieszkania czy nawet roweru. Wyroki były orzekane
    w zawieszeniu, często biorąc pod uwagę jego zły stan zdrowia.
    Po kolejnym wyroku, dostał wyrok bezwzględnego pozbawienia
    wolności oraz odwieszono mu poprzednie wyroki więzienia.

    W międzyczasie skazany jeszcze jako oskarżony podjął leczenie
    i całkowicie zmienił tryb życia, poszedł do pracy zerwał
    całkowicie z środowiskiem narkomanów itd.
    Ze względu na jego długotrwale uzależnienie został objęty
    programem metadonowym pod ścisłym nadzorem medycznym.
    Program ten wymaga bezwzględnego zerwania z narkotykami,
    badania przeprowadzane są 1-2 razy w tygodniu i po wykazaniu
    śladowej ilości narkotyków pacjent jest wydalany z programu.

    Człowiek ten zmienił się nie do poznania, podjął pracę i ma
    dobre opinie wystawiane przez Policję, (wydział do spraw walki z
    narkotykami) terapeutów Monaru, psychologów i lekarzy. Nie jest
    to chwilowa zmiana bo trwa już prawie 3 lata.

    Niestety został skazany łącznie na 5 lat więzienia. Ze względu na
    stan psychiczny, podejrzewając depresję, sędzia (to jego sędziowska
    decyzja) wysłał go na badania psychiatryczne w zamkniętym ośrodku.
    W ośrodku tym przebywa od 6 miesięcy, kilka dni temu na wniosek
    sądu lekarze przygotowali opinię o jego stanie zdrowia. Nie znam
    treści opinii ale zaleceniem jest przedłużenie jego pobytu
    na oddziale psychiatrycznym. Powodem jest również fakt że ten
    odział jako jedyny ma możliwość dostarczania mu metadonu i kontroli
    jego przyjmowania. Leczenie rokuje nadzieje na trwałe wyzdrowienie.

    W przypadku tego człowieka bolesny jest fakt że zmiana
    jego życia zbiegła się z orzeczeniem wyroku więzienia.
    Terapeuci również są zdania że to wręcz psuje prace która w niego
    włożyli. Człowiek ten po długim nakłanianiu zerwał
    z nałogiem i środowiskiem narkomanów ... za co dostał
    NAGRODĘ W POSTACI WIELOLETNIEGO WIĘZIENIA :-(

    Jakie są szanse na ułaskawienie tego człowieka po jego
    wyleczeniu w ośrodku dla psychicznie i nerwowo chorych?

    W jaki sposób złożyć taki wniosek?

    PS. W poprzedniej sprawie w której Was prosiłem o pomoc
    "wygrałem"! Firma windykacyjna wycofała swój pozew po
    moich do niego zarzutach.Teraz roszczenie już się kompletnie
    przedawniło i sprawa jest zamknięta. Serdecznie dziękuję!

    Tomy M.

  • 2. Data: 2010-09-25 13:56:54
    Temat: Re: Ułaskawienie ... warunki i przebieg
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/25/2010 03:38 PM), Tomy M. wrote:
> [...]
    > z nałogiem i środowiskiem narkomanów ... za co dostał
    > NAGRODĘ W POSTACI WIELOLETNIEGO WIĘZIENIA :-(

    No demagogia - nie za to dostał nagrodę, tylko za swoje wcześniejsze
    przewiny.

    BTW - czy jego przemiana nie była uwzględniana przez sąd podczas
    wydawania wyroku?

    > Jakie są szanse na ułaskawienie tego człowieka po jego
    > wyleczeniu w ośrodku dla psychicznie i nerwowo chorych?
    >
    > W jaki sposób złożyć taki wniosek?

    Jako laikowi, wydaje mi się że są 2 drogi postępowania:
    - apelacja - jeżeli rzeczywiście jest taki zmieniony to może SA wyrok
    zmniejszy. No i jeżeli nie minął termin.
    - wniosek do prezydenta.

    p. m.

  • 3. Data: 2010-09-25 14:08:41
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > badania przeprowadzane są 1-2 razy w tygodniu i po wykazaniu
    > śladowej ilości narkotyków pacjent jest wydalany z programu.

    Hehe, dobre. A metadon to czym niby jest? Suplementem diety?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-09-26 09:02:33
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-09-25 16:08, SDD pisze:
    > Użytkownik "Tomy M."<t...@a...com> napisał w wiadomości

    > Hehe, dobre. A metadon to czym niby jest? Suplementem diety?

    Metadon - opioidowy lek przeciwbólowy

    Jesteśmy na grupie dyskusyjnej mającej w nazwie PRAWO
    więc zastosuj swój tok rozumowania do specyfiki tej grupy.

    Ze strony prawnej METADON to LEK.

    Ze strony medycznej kawa to też narkotyk. Ale nie jesteśmy
    na grupie dyskusyjnej o medycynie.

    Tomy M.

  • 5. Data: 2010-09-26 10:49:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/26/2010 11:02 AM), Tomy M. wrote:

    > Metadon - opioidowy lek przeciwbólowy
    >
    > Jesteśmy na grupie dyskusyjnej mającej w nazwie PRAWO
    > więc zastosuj swój tok rozumowania do specyfiki tej grupy.
    >
    > Ze strony prawnej METADON to LEK.

    Może się nie znam, ale ktoś kto bierze metadon, to ma w krwi więcej niż
    śladowe ilości narkotyków. Nie sądzę żeby dało się wykryć że tych
    opioidów które są we krwi, 99% to metadon a 1% to heroina.

    p. m.

  • 6. Data: 2010-09-26 10:52:08
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Ze strony prawnej METADON to LEK.

    To sprobuj miec go w domu podczas przeszukania, albo w bagazach opodczas
    kontroli celnej (nie daj Boze na lotniosku w Bangkoku czy Caracas).
    Nie radzilbym takze miec metadonu we krwi podczas kontroli drogowej z
    narkotestem

    Z kawa jest juz nieco inaczej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2010-09-26 11:07:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomy M. pisze:

    > Ze strony prawnej METADON to LEK.
    >
    > Ze strony medycznej kawa to też narkotyk. Ale nie jesteśmy
    > na grupie dyskusyjnej o medycynie.

    Powiedzmy: łagodny środek psychoaktywny (pobudzający) ;)

    Chociaż na mnie nie działa :( Ani mi nie smakuje :(

    Chociaż zapach dobrej kawy jest boski ;)

    I tak a'propos legalnych narkotyków, dopalaczy itepe... ale to może w
    innym wątku ;)

  • 8. Data: 2010-09-26 17:41:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Może się nie znam, ale ktoś kto bierze metadon, to ma w krwi więcej niż
    > śladowe ilości narkotyków. Nie sądzę żeby dało się wykryć że tych opioidów
    > które są we krwi, 99% to metadon a 1% to heroina.

    Metadon ma zupelnie inna budowe chemiczna niz heroina i zupelnie inne testu
    go wykrywaja.
    Wiec tu da sie wykryc bezblednie ile jest tego ile tego. I z jednym i z
    drugim za prowadzenei pojazdow pod wplywem tracisz prawko.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2010-09-27 08:54:49
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-09-26 19:41, SDD pisze:
> [...]
    > Wiec tu da sie wykryc bezblednie ile jest tego ile tego. I z jednym i z
    > drugim za prowadzenei pojazdow pod wplywem tracisz prawko.

    Tak jak po zażyciu wielu innych leków.
    Kodeks Drogowy jest teraz tak skonstruowany że
    za jazdę pod wpływem leku też można stracić prawko.
    I bardzo dobrze! :-)

    Tomy M.