  • 1. Data: 2010-09-25 15:54:36
    Temat: Prawo autorskie a tekst jednolity KK?
    Od: Merlin <k...@g...com>

    Witam,
    Czy tekst jednolity kodeksu karnego jest objęty prawami autorskimi
    (lub jakimikolwiek innymi?)

    Np. tekst dostępny pod:
    http://isap.sejm.gov.pl/

    Czy mogę (mimo informacji na stronie, że nie), skopiować go i
    wykorzystać komercyjnie?

    Czemu uważam, że tak:
    - Tekstu aktów prawnych nie są objęte prawami autorskimi
    - Zebranie ich do jednej całości nie jest czynnością kreatywną

    Czy może się mylę?

    Pozdrawiam,
    Tomasz Kolinko

  • 2. Data: 2010-09-25 18:07:21
    Temat: Re: Prawo autorskie a tekst jednolity KK?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Merlin" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Czemu uważam, że tak:
    >- Tekstu aktów prawnych nie są objęte prawami autorskimi
    >- Zebranie ich do jednej całości nie jest czynnością kreatywną

    Dobrze uwazasz.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-09-25 18:32:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/25/2010 05:54 PM), Merlin wrote:
> [...]
    > - Tekstu aktów prawnych nie są objęte prawami autorskimi
    > - Zebranie ich do jednej całości nie jest czynnością kreatywną

    Ale już formatowanie - nadanie temu tekstowi takiej a nie innej formy
    graficznej - może być objęte prawami autorskimi.

    Poza tym - być może wchodzi w grę ochrona baz danych?

    Tak dywaguję - bo skoro ktoś tam napisał że "Nie zezwala się na
    komercyjne używanie, kopiowanie i inne wykorzystywanie danych
    znajdujących się w bazie danych ISAP.", to musiał mieć choćby jakiś cień
    myśli o powodzie :).

    p. m.

  • 4. Data: 2010-09-27 05:30:25
    Od: Merlin <k...@g...com>

    On 25 Wrz, 20:32, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Ale już formatowanie - nadanie temu tekstowi takiej a nie innej formy
    > graficznej - może być objęte prawami autorskimi.

    W przypadku formatowania akurat to nie problem - chcę przeparsować i
    sformatować samodzielnie.

    > Poza tym - być może wchodzi w grę ochrona baz danych?

    Właśnie nad tym się zastanawiam...

    "baza danych oznacza zbiór danych lub jakichkolwiek innych materiałów
    i elementów zgromadzonych według określonej systematyki lub metody,
    indywidualnie dostępnych w jakikolwiek sposób, w tym środkami
    elektronicznymi, wymagający istotnego, co do jakości lub ilości,
    nakładu inwestycyjnego w celu sporządzenia, weryfikacji lub
    prezentacji jego zawartości,"

    Czy w takiej sytuacji tekst jednolity może być traktowany jako baza
    danych? Jest wymagany istotny nakład inwestycyjny, elementy są
    zgromadzone według określonej systematyki..

> [...]
    > komercyjne używanie, kopiowanie i inne wykorzystywanie danych
    > znajdujących się w bazie danych ISAP.", to musiał mieć choćby jakiś cień

    W tej ich bazie jest dużo innych rzeczy, więc może chodziło np. o
    blokowanie automatycznych crawlerów itp. :)

  • 5. Data: 2010-09-27 06:26:59
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Merlin" <k...@g...com>

    --

    Przez sejm/senat a ten serwis nie jest źródłem prawa tylko dzienniki,
    monitory.

  • 6. Data: 2010-09-27 13:28:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Sep 2010, mvoicem wrote:

> [...]
    > używanie, kopiowanie i inne wykorzystywanie danych znajdujących się w bazie
    > danych ISAP.", to musiał mieć choćby jakiś cień myśli o powodzie :).

    Jakby mnie pytali, to obstawiłbym "zabezpieczenie" przed wszelkimi
    roszczeniami.
    Roszczeniami z tytułu błędów itepe, "bo sprzedałem klientowi wyrób
    oparty o Wasz tekst i klient mnie zaskarżył" :P

    pzdr, Gotfryd