  • 1. Data: 2010-09-24 21:27:18
    Temat: Zgloszenie czy pozwolenie - dewastacja przy okazji ocieplenia budynku
    Od: "rob@L" <x...@g...pl>

    Czesc!

    Remont i ocieplenie elewacji podlega tylko zgloszeniu czy powinna byc na
    to zgoda?
    Jesli tylko zgloszenie, czy wykonawca ma prawo usuwac takie elementy
    architektoniczne budynku, jak np. gzymsy itp.?
    Jesli zgoda, to na jakiej podstawie ktos wydaje decyzje o dewastacji
    budynku, bo tak moim zdaniem nalezy nazwac sytuacje, kiedy budynek
    zostaje zamieniony w pudelko bez charakteru?
    Budynek nie jest zabytkiem - kamienica z lat 50-tych.

    Pozdrawiam,
    robal.

  • 2. Data: 2010-09-25 10:13:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-09-24 23:27, rob@L wrote:
> [...]
    > zostaje zamieniony w pudelko bez charakteru?
    > Budynek nie jest zabytkiem - kamienica z lat 50-tych.

    Zależy od wysokości budynku. Do 10m (OIDP) wystarczy zgłoszenie.

    Co do drugiej części Twojego pytania to o ile budynek nie podlega
    konserwatorowi to jedyne czego ewentualnie można się "ucapić" to
    konieczność uzyskania zgody architekta, który projektował budynek, lub
    jego spadkobierców.

    Ale generalnie, nawet jeśli inwestor takiej zgody nie uzyskał to sprawa
    jest dość trudna do odkręcenia.

    A tak na marginesie to zadaj sobie pytanie czy chciałbyś, ażeby
    zewnętrzne osoby ingerowały w *Twoją* własność i *Twoją* koncepcję
    wykończenia budynku.

    Piotrek

  • 3. Data: 2010-09-25 17:58:12
    Od: "pjk" <p...@p...fm>

    > ZaleĹźy od wysokoĹ&#65533;ci budynku. Do 10m (OIDP) wystarczy zgĹ&#65533;oszenie.
    > Piotrek

    nie wiem skąd 10 metrów? art. 29 ust. 2 pkt 4 pr. bud. - 12 metrów.

  • 4. Data: 2010-09-25 20:02:32
    Od: "rob@L" <x...@g...pl>

    Czesc!

    Dzieki za info.
    Odpowiadajac na Twoje pytanie odnosnie ingerencji osob trzecich: wlasnie
    dlatego, ze jest to jeden z tych budynkow, ktore byly projektowane z
    glowa, nie uwazam za stosowne niszczenie go przez usuwanie pewnych
    elementow architektonicznych; a jako osoba posiadajaca wspolwlasnosc w
    nim - tym bardziej tego sobie nie zycze :)
    Niestety od jakiegos czasu obserwuje wsrod zleceniodawcow remontow
    dziwna manie dewastowania w taki sposob starej, calkiem milej dla okna
    architektury :(

    Pozdrawiam,
    robal.

  • 5. Data: 2010-09-25 20:07:14
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-09-25 19:58, pjk wrote:

    > nie wiem skąd 10 metrów? art. 29 ust. 2 pkt 4 pr. bud. - 12 metrów.

    Dlatego zastrzegłem OIDP.

    Piotrek

  • 6. Data: 2010-09-27 08:59:23
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-09-25 12:13, Piotrek pisze:

    > A tak na marginesie to zadaj sobie pytanie czy chciałbyś, ażeby
    > zewnętrzne osoby ingerowały w *Twoją* własność i *Twoją* koncepcję
    > wykończenia budynku.

    Eeee ... jakie prawo do projektowania budynku ma jego właściciel?
    Szczególnie na etapie "po budowie" ... Polska wygląda tak fajansiarsko
    bo 99% Polaków to architekci i projektanci.

    Tomy M.

  • 7. Data: 2010-09-27 09:37:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-09-27 10:59, Tomy M. wrote:

    > Eeee ... jakie prawo do projektowania budynku ma jego właściciel?

    Jeśli robi to przy użyciu *uprawnionych* wykonawców i w zgodzie z
    przepisami to ma do tego 100% prawo.

    BTW, czy uważasz, że to źle i wolałbyś raczej ażeby o wyglądzie *Twojej*
    (niezabytkowej) nieruchomości decydowała lokalna społeczność w referendum?

    > Szczególnie na etapie "po budowie" ... Polska wygląda tak fajansiarsko
    > bo 99% Polaków to architekci i projektanci.

    oraz lekarze i prawnicy ;-)

    Piotrek