  • 1. Data: 2008-12-02 09:48:53
    Temat: Ubezpieczenie OC Liberty - rozwiazanie umowy
    Od: "Marcin Z." <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam takie pytanie, czy istnieje mozliwisc zrezygnowania z ubezpieczenia OC
    wymienionej w temacie firmy? pominmy tu powody takiej decyzji. Ubezpieczenie
    to wykupilem droga internetowa, wykonalem przelew, jednak nic jeszcze nie
    podpisywalem - dokumenty sa w drodze.
    Czy jest mozliwosc "rozwiazania" takiej umowy i odzyskania pieniedzy?

    Dziekuje z odpowiedzi.
    Marcin

  • 2. Data: 2008-12-02 10:03:03
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC Liberty - rozwiazanie umowy
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 2 Dec 2008 10:48:53 +0100, Marcin Z. napisał(a):

    > Czy jest mozliwosc "rozwiazania" takiej umowy i odzyskania pieniedzy?

    W ciagu 10 dni.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2008-12-02 10:06:01
    Od: "Marcin Z." <m...@p...onet.pl>

    > W ciagu 10 dni.
    >
    > --
    > best regards,
    > scream
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    Ale w ciągu 10 dni od chwili dokonania zakupu w internecie czy od chwili
    kiedy dostanę poczta dokumenty. Czy zwrócą mi kasę?
    Marcin.

  • 4. Data: 2008-12-02 10:24:04
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 2 Dec 2008 11:06:01 +0100, Marcin Z. napisał(a):

    > Ale w ciągu 10 dni od chwili dokonania zakupu w internecie czy od chwili
    > kiedy dostanę poczta dokumenty. Czy zwrócą mi kasę?

    W ciagu 10 dni od momentu kiedy zostala zawarta umowa, czyli kiedy
    przelałeś kase. Swoją drogą, nie masz tych 25 groszy żeby zadzwonić na
    infolinie i w 2 minuty sie wszystkiego dowiedzieć i załatwić sprawe?

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2008-12-02 10:56:40
    Od: "Marcin Z." <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > best regards,
    > scream
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    Dzwoniłem i powiedzieli, ze skoro juz za to zapłaciłem przelewem to "nic sie
    nie da zrobić". Dlatego piszę tutaj. Jets na to jakis przepis, paragraf, na
    który można się powołać?

    Marcin.

  • 6. Data: 2008-12-02 11:33:14
    Od: "Jaro" <jarecky(at)mailujnakablowkeaster>

    > Jets na to jakis przepis, paragraf, na który można się powołać?
    >
    > Marcin.

    USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.1) (Dz.
    U. z dnia 31 marca 2000 r.)

    Art. 2. 1. (1) Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa,
    może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie
    na piśmie w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego
    terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

    Pozdr
    Jaro

  • 7. Data: 2008-12-02 11:51:33
    Od: "Marcin Z." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jaro" <jarecky(at)mailujnakablowkeaster> napisał w wiadomości

> [...]
    > na piśmie w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego
    > terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

    Serdecznie dziekuje!!!
    Marcin.

  • 8. Data: 2008-12-02 12:52:12
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    zeta.pl
    użytkownik *Marcin Z.* napisał(a):

    > Mam takie pytanie, czy istnieje mozliwisc zrezygnowania z ubezpieczenia OC
    > wymienionej w temacie firmy? pominmy tu powody takiej decyzji.

    A jednak zpytam. Znalazłeś tańszą ofertę? Jeśli tak, to jaka firma?

    --
    Big Jack
    //////

  • 9. Data: 2008-12-02 13:41:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jaro pisze:

> [...]
    > na piśmie w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego
    > terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

    Po pierwsze podałeś zły przepis - ten dotyczy umów zawieranych poza
    siedzibą przedsiębiorstwa, ale nie przy przy wykorzystaniu środków
    porozumiewania się na odległość, a po drugie trzeba czytać całość ustawy
    a nie tylko to co jest korzystne:

    Art. 5 Przepisów o umowach zawieranych z konsumentami poza lokalem
    przedsiębiorstwa nie stosuje się do umów:
    6) ubezpieczenia, w tym o członkostwo w otwartych funduszach
    emerytalnych, oraz reasekuracji,

    Sytuacji Liberty dotyczą art. 6 i następne ustawy.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 10. Data: 2008-12-02 15:23:35
    Od: "Marcin Z." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    >W wiadomości:
    zeta.pl

    > A jednak zpytam. Znalazłeś tańszą ofertę? Jeśli tak, to jaka firma?

> [...]
    Aż wstyd się przyznać...
    Tak się rozklikałem, że kliknąłem nie na ten pakiet, który chciałem.
    Marcin.