  • 1. Data: 2003-12-28 12:47:08
    Temat: UWAGA Kradziez renty rodzinnej- a jednak mozna???
    Od: "burzuj" <b...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczow.
    Sluchajcie stalem sie ofiara takiej sytuacji- napiszczie czy moge sie teraz
    domagac jakoegos odszkodowania i czy wogle?

    Gdy mialem 17 lat zmarl ojciec a poniewaz ja uczylem sie w szkole sredniej a
    potem na studiach otrzymywalem z ZUSu calkiem pokazna rente rodzinna.
    I wszytko bylo by ok gdybym ja faktycznie otrzymywal bo renta w wieku 17 lat
    i pozniej do mojego 23 roku zycia przechodzila na konto matki a ja nic z
    niej nie mialem ani grosza jescze musialem tyrac i pracowac by zarobic na
    komorke :(( Wkoncu sie wkurzylem i poszedlem do zusu i zmienilem nr konta a
    babka w zusie jeszcze mnie pyta- to jak to nie otrzymywal Pan tych
    pieniedzy? Jak mialem oytrzymywac jak szly na konto innej osoby /.choc
    nalezaly sie mnie/ :((
    i ZUS konta zmienil jakby nigdy nic i kasa zaczela isc do mnei przez cale 2
    lata do skonczenia studiow i tyle jej widzialem.

    JAk to mozliwe ze cos takiego funkcjonowalo? Czy moge domagac sie zwrotu tej
    kasy io jakiegos odszkodowania- przeciez pieniadze mi sie nalezaly z tej
    renty a ja biede klepalem i musialem zarabiac zeby utrzymac studia /prywatne
    do tego/ i swoje wydatki? Gdybym sie pozno bo pozno ale nie obudzil to bym
    nic z tego nie mial! Jesli tak to gdzie uderzyc i szukac pomocy!!!

    Bede wdzieczny za odpowiedz napewno wielu grupowiczow jest lub moze byc w
    podobnej sytuacji wiec odpowiedz bedzie pomocna !!!

  • 2. Data: 2003-12-30 01:33:55
    Temat: Re: UWAGA Kradziez renty rodzinnej- a jednak mozna???
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Szanowny "burzuju",
    W wieku 17 lat, gdy przyznano Ci rentę rodzinną po zmarłym ojcu byłeś
    niepełnoletni. Twoim opiekunem prawnym (prawdopodobnie jedynym) była matka i
    jej ZUS wypłacał "Twoją" rentę - zupełnie logiczne.
    Po uzyskaniu pełnoletności ZUS winien był wypłacać rentę Tobie lub
    upoważnionej przez Ciebie osobie.
    Trochę może dziwić, że dopiero teraz czujesz się oszukany i pokrzywdzony,
    gdy już przez 2 lata jako świadomy swoich praw osobiście otrzymywałeś rentę.
    Oczywiście, najpierw możesz się zwrócić do ZUS o wypłatę przyznanej ci renty
    za okres od uzyskania pełnoletności. Jeżeli ZUS nie przychyli się do Twojego
    roszczenia, możesz wnieść powództwo do Sądu Okręgowego - Wydział
    Ubezpieczeń Społecznych, ale chyba należałoby się pospieszyć, bo termin może
    upłynąć.

    wa

  • 3. Data: 2003-12-30 02:00:59
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > jej ZUS wypłacał "Twoją" rentę - zupełnie logiczne.
    > Po uzyskaniu pełnoletności ZUS winien był wypłacać rentę Tobie lub
    I to właśnie robił - po uzyskaniu pełnoletności mógł przecież zażądać
    zmiany konta - nie zrobił tego - jego strata.

    Jedynej szansy bym upatrywał w tym, że ZUS mógł mieć obowiązek wezwania
    go po uzyskaniu pełnoletności do wskazania sposobu wypłacania
    świadczenia. Osobiście jednak wątpię w istnienie czegoś takiego.

    > Trochę może dziwić, że dopiero teraz czujesz się oszukany i pokrzywdzony,
    > gdy już przez 2 lata jako świadomy swoich praw osobiście otrzymywałeś rentę.
    Dokładnie - igronantia iuris nocet

> [...]
    > roszczenia, możesz wnieść powództwo do Sądu Okręgowego - Wydział
    > Ubezpieczeń Społecznych, ale chyba należałoby się pospieszyć, bo termin może
    A mi się wydaje, że jest po ptokach i tyle, szkoda czasu.

    A tak w ogóle, to czy ten cały wątek nie powinien być na p.s.p.podatki ?

    chester

    --
    "Ciało dopiero przez erotyzm staje się interesujące i symboliczne."
    (Karol Irzykowski)

  • 4. Data: 2003-12-30 06:16:39
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

> [...]

    > niej nie mialem ani grosza jescze musialem tyrac i pracowac by zarobic na

    Wstrzasajace (szczegolnie to zarobkowanie na komorke). Moim zdaniem
    powinienes jeszcze wystapic do sadu z pozwem przeciwko matce o odszkodowanie
    za szkody moralne (kto to widzial - pracowac!!!! na rachunki !!!!! majac lat
    23!!!!! Przeciez od tego mozna umrzec !!!!!!!!!!!!!).

    BTW kto kupowal jedzenie, oplacal mieszkanie, finansowal Twoje edukacyjne
    koszty?? Uwazaj, zeby sie nie okazalo, ze przejadles cala rente.... Uwazaj,
    bo moze byc w Twoim zyciu taki moment, ze zmuszony sytuacja przyjdziesz do
    swojej matki po pomoc, której wówczas ona nie będzie musiała Ci udzielać....

    nie pozdrawiam

    Monika

  • 5. Data: 2003-12-30 22:59:54
    Od: "burzuj" <b...@p...onet.pl>

    "Idiom" <i...@w...pl> wrote in message

> [...]
    lat
    > 23!!!!! Przeciez od tego mozna umrzec !!!!!!!!!!!!!).

    nie o to chodzi. ja mogoglbym pierdziec w stolek i nic nie robic a te
    pieniadze mi sie nalezaly za nic tzn za to ze sie ucze- a po co mam tyrac
    jak moge miec kase za darmo?
    Pozatym nie wiem czy wiesz ze zus rente zawiesza gdy zarobic wiecej niz
    1400zl wiec kompletny bezsens .

> [...]
    > bo moze byc w Twoim zyciu taki moment, ze zmuszony sytuacja przyjdziesz do
    > swojej matki po pomoc, której wówczas ona nie będzie musiała Ci

    jedzenie kupowalem, potrzeby edukacyjne tez ja a mieszkanie oplacala starsza
    bo to jej mieszkanie.
    renta jest mojha i przejesc mam prawo...