    From: "waczek" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: UWAGA Kradziez renty rodzinnej- a jednak mozna???
    Date: Tue, 30 Dec 2003 02:33:55 +0100

    Szanowny "burzuju",
    W wieku 17 lat, gdy przyznano Ci rentę rodzinną po zmarłym ojcu byłeś
    niepełnoletni. Twoim opiekunem prawnym (prawdopodobnie jedynym) była matka i
    jej ZUS wypłacał "Twoją" rentę - zupełnie logiczne.
    Po uzyskaniu pełnoletności ZUS winien był wypłacać rentę Tobie lub
    upoważnionej przez Ciebie osobie.
    Trochę może dziwić, że dopiero teraz czujesz się oszukany i pokrzywdzony,
    gdy już przez 2 lata jako świadomy swoich praw osobiście otrzymywałeś rentę.
    Oczywiście, najpierw możesz się zwrócić do ZUS o wypłatę przyznanej ci renty
    za okres od uzyskania pełnoletności. Jeżeli ZUS nie przychyli się do Twojego
    roszczenia, możesz wnieść powództwo do Sądu Okręgowego - Wydział
    Ubezpieczeń Społecznych, ale chyba należałoby się pospieszyć, bo termin może
    upłynąć.

    wa