  • 1. Data: 2003-12-28 11:50:22
    Temat: współodpowiedzialność materialna
    Od: "Sławomir R." <s...@i...pl>

    Witam,
    Czy może mi ktoś pomóc, nie wiem co mam robić.
    W listopadzie miałem przeprowadzoną inwentaryzacje. W umowie o pracę mam
    wpisaną odp. materialną i stanowisko kierownicze, jednak od początku oprócz
    dyrektorowi podlegałem jeszcze innemu kierownikowi. Zgodnie z taką
    hierarchią wydawane przez niego plecenia miałem wykonywać (również tworzył
    zamówienia nie uzgadniając ich ze mną) . Teraz poinformował mnie że żadnej
    odpowiedzialności nie ponosi bo to ja byłem kierownikiem a on tylko mi
    wydawał polecenia. Co mam zrobić, przecież jeżeli on był moim zwierzchnikiem
    z polecenia dyrektora to jego polecenia musiałem wykonywać. Czy ma prawo tak
    postąpić? Czy moge iść z tym do Sądu?

    Z góry dziękuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2003-12-28 12:52:11
    Temat: Re: współodpowiedzialność materialna
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    zwierzchnikiem
    > z polecenia dyrektora to jego polecenia musiałem wykonywać. Czy ma prawo

    Na początek ..... mało opisałeś swój przypadek ......

    Czy przejęłeś towar remenentem, inwentaryzają czy diabli wiedzą jak to
    nazywają,
    czy braki wynikły po remanencie .... tego też nikt nie wie.
    A swoją drogą to zastanawiam się

    A czy miałeś podpisaną dodatkową umowę o a) współodpowiedzialności ... czy
    tylko o b) odpowiedzialności ????????????
    a) Jeśli miałeś podpisaną takową umowę a nie podpisał jej wspominany
    kierownik lecz inna osoba, to odpowiadają podpisani pracownicy a także
    spełnione zostały pozostałe warunki o współodpowiedzialności opisane w
    aktach prawnych (podadzą Ci je chyba szanowni Koledzy prawnicy) ........ toś
    przepadł ...... jeśli nie miałeś podpisanej umowy i nie były spełnione
    warunki ..... to masz ich tam, gdzie słońce nie dochodzi .. ale nie myśl o
    dupie.
    Wszystko zależy.... czy ccesz tam jeszcze pracować ??????????
    b) w przypadku odpowiedzialności materialnej ..... i przekazaniu
    inwentaryzacyjnym Tobie dóbr materialnych, Ty odpowiadasz za powierzone
    mienie .. ale pod pewnymi warunkami, ktore znajdziesz w rozp. w sprawie
    warunkow odpowiedzialności materialnej pracownikow za szkodę w powierzonym
    mieniu z 10-10-1975 r. (to na wypadek udupienia Cię).

    A wysokość odszkodowania przysługującego pracodawcy nastąpi oczywiście po
    wysłuchaniu Ciebie i trutututtu ... tak dalej .. poczytaj w
    rozporządzeniach.

    Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że są to Twoje ostatnie dni w pracy po
    przeciwstawieniu się szefowi i narażeniu go na utrate części pensji, są
    policzone.

    A po co do sąduuu .... najpierw inspekcja pracy .... to moje zdanie.

    i nie masz za co dziękować to tylko dywagacje nt. prawa pracy

    pozdrawiam
    fart

    aaaaaaaaaaaa naści strawę
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase

  • 3. Data: 2003-12-28 13:10:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sławomir R." <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    A jaki był wynik inwentaryzacji? I o co chcesz oddawać ich do sądu? Tamten
    "nadkierownik" kazał kraść, czy co?