eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTuning legalny czy nie? › Re: Tuning legalny czy nie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tuning legalny czy nie?
    Date: Thu, 21 Jul 2005 21:56:25 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 31
    Message-ID: <dboula$qi0$1@inews.gazeta.pl>
    References: <dblajf$n0g$1@atlantis.news.tpi.pl> <dbm02s$f66$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dbm2p9$h8a$1@opal.futuro.pl> <dbmkbb$4gg$1@inews.gazeta.pl>
    <dbn2r4$tta$1@opal.futuro.pl>
    NNTP-Posting-Host: brr118.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1121975786 27200 83.29.111.118 (21 Jul 2005 19:56:26 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 21 Jul 2005 19:56:26 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-User: robert.tomasik
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:314151
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:dbn2r4$tta$1@opal.futuro.pl...

    > Ograniczenie prędkości jest ograniczeniem sztucznym. Z reguły jest to
    > odcięcie 'wyrosta robaczkowego' pogarszającego pracę wydechu czy wręcz
    > wyłączenie blokady na układzie zapłonowym.

    Być moze sztucznym, ale jest. Wychodząc z powyższego załozenia, to można
    by było sobie samolot zrobić i nim latać uznajać, że przecież to tylko
    motorower ze skrzydłami.

    > > Współczynnik bezpieczeństwa w wypadku dźwigu oscyluje koło 4x. Ale
    jak
    > > założysz 110% nominału i dźwig wywracając się zabije kogoś, to
    siedzieć
    > > pójdzie hakowy i operator, a nie konstruktor. Współczynniki
    > > bezpieczeństwa są po to, by podnosić bezpieczeństwo, a nie osiągi
    > > urządzenia.
    >
    > Ale w tym przypadku - używając analogii - dźwig jest identyczny, tylko
    > ma rozregulowany silnik. Ewentualnie minimalnie lżejszy i sporo
    słabszy.

    W dźwigu dokładnie w ten sam sposób się to realizuje. Moc silnika dźwigu
    z powodzeniem wystarcza do wywołania utraty przez niego stateczności.
    Jest specjalne urządzenie, które zapobiega temu. Przy napędzie
    elektrycznym na przykład odcina prąd. W niektórych wypadkach to
    urządzenie się wyłącza. Ale to normują przepisy. Jeśli podczas pracy
    operator sobie to wyłączy i dojdzie do wypadku, to może się do woli
    zastrzegać, ze z obliczeń wynikało, że wytrzyma.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1