  • 1. Data: 2005-05-18 15:57:05
    Temat: Trudne! - jaki jest termin wypowiedzenia?
    Od: Piotrek <n...@o...pl>

    Mam pytanie jaki będzie termin wypowiedzenia w przypadku umowy o pracę
    zawartej na czas określony i wypowiedzianej przeze mnie 16 maja. Wg Kodeksu
    Pracy termin jest dwutygodniowy. Art 30 par 2' mówi, że "Okres
    wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień lub miesiąc albo ich
    wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub w ostatnim dniu miesiąca"
    I teraz problem - czy pracę kończę 31 maja (ostatni dzień miesiąca) czy też
    dopiero 4 czerwca (sobota). W firmie mam dwóch radców prawnych, jeden
    trzyma się pierwszego stanowiska, a drugi - drugiego. W końcu którego dnia
    kończę pracę?
    Piotrek

  • 2. Data: 2005-05-18 16:03:42
    Temat: Re: Trudne! - jaki jest termin wypowiedzenia?
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(nospam).onet.pl>

    Piotrek wrote:
> [...]
    > radców prawnych, jeden trzyma się pierwszego stanowiska, a drugi -
    > drugiego. W końcu którego dnia kończę pracę?

    Zdecydowanie w sobotę. Można się upierać czy w sobotę 28.05 czy 04.06. Umowę
    zawartą na czas określony rozwiązuję się za dwutygodniowym wypowiedzeniem o
    ile strony dopuściły taką możliwość.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrew

    "(...) przychodzi kiedyś taki czas, gdy trzeba albo srać, albo
    oswobodzić wychodek."
    A. Sapkowski, Pani Jeziora.

  • 3. Data: 2005-05-18 16:19:34
    Od: Piotrek <n...@o...pl>

    > Zdecydowanie w sobotę. Można się upierać czy w sobotę 28.05 czy 04.06. Umowę
    > zawartą na czas określony rozwiązuję się za dwutygodniowym wypowiedzeniem o
    > ile strony dopuściły taką możliwość.

    Dlaczego zdecydowanie w sobotę? Dlaczego koniec miesiąca odpada? I czy w
    takiej sytuacji jest możliwe porozumienie stron o skróceniu okresu
    wypowiedzenia? Czy tylko rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron?
    Bardzo mi zależy by umowa skończyła się 31 maja.

  • 4. Data: 2005-05-18 16:39:23
    Od: "Marek" <m...@h...pl>

    zawsze mozesz za porozumieniem stron rozwiazac umowe, i uznajac ze umowa
    ustaje na drugi dzien

    wypowiedzenie zlozone 16 maja - uplywa 4 czerwca
    taki lajf

  • 5. Data: 2005-05-18 22:07:45
    Od: Aktorod<a...@p...onet.pl>

    Ja uważam, iż terminy wypowiedzenia liczy się nastepująco: gdy termin wynosi
    wielokrotność mieściąca, wówczas powinien kończyć się ostanniego dnia miesiąca,
    jesli zaś liczy się go w tygodniach - wówczas wypada na sobotę. Kluczowym słowem
    jest rozumienia tego przepisu jest "odpowiednio"

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2005-05-18 22:19:32
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Goomich napisał(a):
    > Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się z upływem
    > dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu, a gdyby
    > takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego
    > miesiąca.

    o kodeksie pracy było

    KG

  • 7. Data: 2005-05-18 22:35:16
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Aktorod<a...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > Ja uważam, iż terminy wypowiedzenia liczy się nastepująco:
    [cut]

[...]

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Oprogramowanie jest jak katedra - budujesz, budujesz, budujesz, budujesz, a potem...
    modlisz sie!

  • 8. Data: 2005-05-18 22:47:03
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    kam <X#k...@w...pl#X> naskrobał/a w news:d6geqn$34$3@news.onet.pl:

    > o kodeksie pracy było

    A jak to jest określone w Kodeksie pracy?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    PAMIETAJ: Tylko CRAY wykonuje nieskonczona petle w zaledwie cztery godziny.

  • 9. Data: 2005-05-18 22:49:41
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    kam <X#k...@w...pl#X> naskrobał/a w news:d6geqn$34$3@news.onet.pl:

    > o kodeksie pracy było

    Racja.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Wszystko nalezy upraszczac jak tylko mozna, ale nie bardziej.

  • 10. Data: 2005-05-18 23:08:29
    Od: "Marek" <m...@h...pl>

    wypowiedzenie zlozone 16 maja - uplywa 4 czerwca