    From: "Andrew" <anbereda@poczta.(nospam).onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Trudne! - jaki jest termin wypowiedzenia?
    Date: Wed, 18 May 2005 18:03:42 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@dni105.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Piotrek wrote:
    > Mam pytanie jaki będzie termin wypowiedzenia w przypadku umowy o pracę
    > zawartej na czas określony i wypowiedzianej przeze mnie 16 maja. Wg
    > Kodeksu Pracy termin jest dwutygodniowy. Art 30 par 2' mówi, że "Okres
    > wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień lub miesiąc albo ich
    > wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub w ostatnim dniu
    > miesiąca" I teraz problem - czy pracę kończę 31 maja (ostatni dzień
    > miesiąca) czy też dopiero 4 czerwca (sobota). W firmie mam dwóch
    > radców prawnych, jeden trzyma się pierwszego stanowiska, a drugi -
> [...]

    Zdecydowanie w sobotę. Można się upierać czy w sobotę 28.05 czy 04.06. Umowę
    zawartą na czas określony rozwiązuję się za dwutygodniowym wypowiedzeniem o
    ile strony dopuściły taką możliwość.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrew

    "(...) przychodzi kiedyś taki czas, gdy trzeba albo srać, albo
    oswobodzić wychodek."
    A. Sapkowski, Pani Jeziora.