  • 1. Data: 2005-05-18 15:33:51
    Temat: zwrot towaru - czy tak mozna
    Od: "rufio-news" <s...@N...gazeta.pl>

    Mam taki problem:
    klientka zamówiła wykonanie pewnego nietypowego wyrobu. Zamówienie mailem ale
    pewne detale uzgadnialiśmy przez telefon. Towar został wysłany ale po
    odebraniu stwierdziła że jej nie pasuje i odeśle go z powrotem bo ma do tego
    prawo. Podpiera się opinią prawnika i Federacji konsumentów. Nie zgadzam się
    na to, bo wyrób był robiony tylko pod jej zamówienie - jeżeli go nie odbierze
    to nadaje się na tylko podpałkę.
    Ja rozumiem że można zwrocić w sklepie internetowym jakiś towar "z półki" -
    nie spodoba się jednemu klientowi, to go weźmie inny. Ale czy taka sama
    sytuacja dotyczy usług wykonywanych pod konkretne zamówienie ?
    Wg mnie zamówienie zrobione jest dokładnie tak jak klientka zamawiała, wg niej
    jest inaczej - i stąd problem.
    No więc, ma prawo do zwrotu czy nie ? może ktoś mi wyjaśnić ?
    Z góry dziękuję
    Rufio

  • 2. Data: 2005-05-18 22:02:00
    Temat: Re: zwrot towaru - czy tak mozna
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    rufio-news napisał(a):
> [...]
    > jest inaczej - i stąd problem.
    > No więc, ma prawo do zwrotu czy nie ? może ktoś mi wyjaśnić ?

    w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów (która ogólnie daje
    prawo do odstąpienia od umowy) jest art.10 ust.3:
    "Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy
    zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
    (...)
    4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym
    przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,"

    więc wszystko zależy od rodzaju towaru i sposobu zawarcia umowy...

    KG