  • 1. Data: 2004-06-07 09:47:07
    Temat: Transakcja na Allegro
    Od: "Boa" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    Sprzedałem na Allegro przedmiot, który nie nadaje się do wysłania pocztą
    (mebel). Dostałem zaliczkę, reszta ma być przy odbiorze (nabywca przyjedzie
    osobiście i mebel zabierze).

    Problem w tym, że od 3 tygodni nie mogę się z nabywcą skontaktować. Telefon
    nie odpowiada, na maila nie odpowiada, sam nie dzwoni.
    Jaki jest czas, zgodnie z prawem, po którym mogę sprzedać mebel komu innemu,
    nie martwiąc się o konieczność zwrotu zaliczki? Czy jest to uregulowane
    jakimś kodeksem?

    Z góry dziękuję za poradę.
    Pozdrr.,
    Boa.

  • 2. Data: 2004-06-07 09:59:51
    Temat: Re: Transakcja na Allegro
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > nie martwiąc się o konieczność zwrotu zaliczki? Czy jest to uregulowane

    Zacznij od wezwania do wykonania umowy zgodnie z jej warunkami, wyznacz termin,
    z zagrożeniem skierowania spr. na drogę postepowania sądowego. (polecony
    zwrotne potwierdzenie odbioru)

  • 3. Data: 2004-06-07 10:03:05
    Od: t...@p...onet.pl

    > Witam,

    Czy jest to uregulowane
    > jakimś kodeksem?

    art 394 §1 kodeksu cywilnego

    wydrukuj sobie opis aukcji, korespondencję mailową, poczytaj regulamin allegro
    co tam o terminach piszą, wyślij polecony do nabywcy - niech odbiera mebel w
    ciągu 14 dni, zastrzegając że w przypadku braku odbioru w terminie odstępujesz
    od umowy i zachowujesz zadatek.

    pozdr
    Traaq

  • 4. Data: 2004-06-07 10:14:03
    Od: "Jarosław Soja" <j...@i...pl>

    > Zacznij od wezwania do wykonania umowy zgodnie z jej warunkami, wyznacz
    termin,
    > z zagrożeniem skierowania spr. na drogę postepowania sądowego. (polecony
    > zwrotne potwierdzenie odbioru)

    Czy to jest odpowiedz na pytanie?

    art, 394 KC - zadatek.

    Jezeli strona dajaca zadatek nie dotrzyma umowy, druga strona moze odstapic
    od umowy BEZ WYZNACZENIE DODATKOWEGOP TERMINU oraz zatrzymac zadatek.

    Poniewaz nie spisaliscie umowy wg mnie nalezy odwolac sie do zasad ob. na
    Allegro.
    Wyslij przypomnienie ( jesli jeszcze tego nie zrobiles), po odpowiednim
    czasie wystap o zwrot prowizji, wystaw negatywny komentarz ( to wg mnie
    bedzie stanowilo wystarczajace przeslanki niewykonania umowy przez
    kupujacego). Po tym mozesz sprzedac mebel i zatrzymac zaliczke.

    Masz jeszcze inne mozliwosci, jak np. oddanie mebla na przechowanie na koszt
    nabywcy.

  • 5. Data: 2004-06-07 10:29:49
    Od: "pamana" <p...@w...pl>

> [...]
    > jakimś kodeksem?
    >
    >sprzedajesz na allegro wiec ryzyk fizyk ,trzeba bylo umówic sie ze całośc
    kasy przy odbierze mebla i po kłopocie .
    ne rozumiem dlaczego ludzie na allegro robia sobie sami problemy.
    p.>

  • 6. Data: 2004-06-07 11:04:07
    Od: "Boa" <b...@p...onet.pl>

    > kasy przy odbierze mebla i po kłopocie .
    > ne rozumiem dlaczego ludzie na allegro robia sobie sami problemy.

    Ja jestem sprzedający, dostałem zaliczkę, więc to dla mnie żaden ryzyk, bo
    co najwyżej mogę zyskać tę zaliczkę...
    A gdybym nie dostał zaliczki, to nic bym nie zyskał...

    Kwestia tylko, ile maksymalnie mam czekać na łaskawe odezwanie się
    kupującego.
    Boa.

  • 7. Data: 2004-06-07 11:41:24
    Od: "pamana" <p...@w...pl>

    > Kwestia tylko, ile maksymalnie mam czekać na łaskawe odezwanie się
    > kupującego.

    nie o to chodzi tylko masz teraz problem> bo musisz czekac i nie wiesz czy
    mozesz sprzedac komus innemu mebel czy wydac zaliczke czy czekac i tyle.
    p.

  • 8. Data: 2004-06-07 11:47:16
    Od: "Jarosław Soja" <j...@i...pl>

    > kasy przy odbierze mebla i po kłopocie .
    > ne rozumiem dlaczego ludzie na allegro robia sobie sami problemy.
    > p.>

    ?
    Jak tam w temacie : "Czytanie ze zrozumieniem"?