    From: "Jarosław Soja" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Transakcja na Allegro
    Date: Mon, 7 Jun 2004 12:14:03 +0200

    > Zacznij od wezwania do wykonania umowy zgodnie z jej warunkami, wyznacz
    termin,
    > z zagrożeniem skierowania spr. na drogę postepowania sądowego. (polecony
    > zwrotne potwierdzenie odbioru)

    Czy to jest odpowiedz na pytanie?

    art, 394 KC - zadatek.

    Jezeli strona dajaca zadatek nie dotrzyma umowy, druga strona moze odstapic
    od umowy BEZ WYZNACZENIE DODATKOWEGOP TERMINU oraz zatrzymac zadatek.

    Poniewaz nie spisaliscie umowy wg mnie nalezy odwolac sie do zasad ob. na
    Allegro.
    Wyslij przypomnienie ( jesli jeszcze tego nie zrobiles), po odpowiednim
    czasie wystap o zwrot prowizji, wystaw negatywny komentarz ( to wg mnie
    bedzie stanowilo wystarczajace przeslanki niewykonania umowy przez
    kupujacego). Po tym mozesz sprzedac mebel i zatrzymac zaliczke.

    Masz jeszcze inne mozliwosci, jak np. oddanie mebla na przechowanie na koszt
    nabywcy.