  • 1. Data: 2005-10-31 18:44:44
    Temat: Re: Towar niezgodny z umowa - 14 dni na odpowiedz ??
    Od: "prodrive" <W...@p...fm>

    Użytkownik "KOrkodyl" <k...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:c1da9$436a43e7$540a9d08$11655@news.chello.pl...
    > Witam,
    >
    > Dokladnie 13 dni temu oddalem na podstawie ustawy o "niezgodnosci towaru z
    > umowa" uszkodzony telewizor do MediaMarkt.

    Nie kupuj w MediaMarkt - tanie kosci psy jedza.

  • 2. Data: 2005-11-03 17:07:51
    Temat: Towar niezgodny z umowa - 14 dni na odpowiedz ??
    Od: "KOrkodyl" <k...@c...pl>

    Witam,

    Dokladnie 13 dni temu oddalem na podstawie ustawy o "niezgodnosci towaru z
    umowa" uszkodzony telewizor do MediaMarkt.
    Kazali napisac pismo - napisalem.
    Po jakis 8 dniach dostalem pismo ze wyslali telewizor do serwisu w celu
    potwierdzenia usterki i ze mnie od razu powiadomia jak dostana odpowiedz...
    Do dzis nie dostalem odpowiedzi - zadzwonilem - nadal czekaja...
    Jutro mija 14 dni a ja jestem bez TV.
    I teraz moje pytanie:
    Czy to ze przyslali mi pismo w ktorym nic nie jest wyjasnione uprawnia MM do
    "zwodzenia" mnie ponad 14 dni ??
    Czy te pisemko od nich to jest tzw. "ustosunkowanie sie" ? I dalej moge
    czekac powiedzmy tydzien ??

    Bede wdzieczny za kazda pomocna informacje bo nie wiem jak teraz mam sie
    zachowac! :(

    Pozdrawiam
    Michal

  • 3. Data: 2005-11-03 17:13:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    KOrkodyl napisał(a):

    > Bede wdzieczny za kazda pomocna informacje bo nie wiem jak teraz mam sie
    > zachowac! :(

    A co napisałeś w piśmie?

    M.

  • 4. Data: 2005-11-03 17:25:21
    Od: "KOrkodyl" <k...@c...pl>

    > A co napisałeś w piśmie?

    Ze to juz drugi taki TV z usterka w ciagu miesiaca (pierwszy egzemplarz mial
    plame na matrycy - wymienili po 3 dniach na nowy - tez wadliwy - usterka
    wyszla po 3 tygodniach)
    Ze chcialbym po potwierdzeniu usterki dokonac wymiany sprzetu na nowy
    ewentualnie na inny model.
    I ze jestem sklonny doplacic do innego modelu.

    Czy to ze w pismie napisalem "po potwierdzeniu usterki" uprawnia ich do
    oczekiwania przeze mnie dluzej niz 14 dni bo serwis jeszcze nie potwierdzil
    ze towar wadliwy?

    Pozdrawiam
    Michal

  • 5. Data: 2005-11-03 17:35:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    KOrkodyl napisał(a):

> [...]
    > oczekiwania przeze mnie dluzej niz 14 dni bo serwis jeszcze nie potwierdzil

    Art. 8. ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
    zmianie Kodeksu cywilnego.

    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    się, że uznał je za uzasadnione.

    M.

  • 6. Data: 2005-11-03 17:49:53
    Od: "KOrkodyl" <k...@c...pl>

> [...]
    >
    > 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    > ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się,

    Czyli rozumiem ze to pismo ktore dostalem od sprzedawcy to nie jest
    "ustosunkowanie sie" ??

  • 7. Data: 2005-11-03 19:45:55
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "KOrkodyl" <k...@c...pl> napisał:

    >Czyli rozumiem ze to pismo ktore dostalem od sprzedawcy to nie jest
    >"ustosunkowanie sie" ??
    Przede wszystkim ty powinieneś w piśmie zażądać naprawy telewizora lub
    wymiany na nowy. Sprzedawca powienien do takiego żadania się
    ustosunkować w ciągu 14 dni, co wcale nie oznacza, ze reklamację ma
    załatwić.
    Napisałeś, ze "chciałbyś [..] dokonac wymiany sprzetu na nowy".
    IMHO jest to wyrażenie twej woli, dlatego po upływie 14 dni i braku
    ustosunkowania się ich (co do wymiany) uważać należy, że żądanie
    przyjęli. Tego masz prawo się domagać.

    Artur Golański

  • 8. Data: 2005-11-03 19:53:49
    Od: "KOrkodyl" <k...@c...pl>

> [...]
    > IMHO jest to wyrażenie twej woli, dlatego po upływie 14 dni i braku
    > ustosunkowania się ich (co do wymiany) uważać należy, że żądanie

    OK.
    Dziekuje i pozdrawiam
    Michal

  • 9. Data: 2005-11-03 21:13:19
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Maciej Bebenek wrote:

> [...]
    >
    > 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    > ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa

    A teraz pojawi sie następny problem:
    Spzredawca (media-saturn konkretnie, z chęcią odpowiada na reklamacje
    już kilka dni po zlożeniu. Tyle że naprawa trwa i trwa i trwa.
    I paktycznie nie ma szans wyegzekwować terminu typu 14 dni na naprawe.

    MZ

  • 10. Data: 2005-11-03 21:15:26
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

> [...]
    > kilka dni po zlożeniu. Tyle że naprawa trwa i trwa i trwa.
    > I paktycznie nie ma szans wyegzekwować terminu typu 14 dni na naprawe.

    Tyle ze sprzedawca nie ma pisac do mnie np. listu milosnego, ale ma sie
    "ustosunkowac do zadania".